Gå til innhold

WoW, Asosialt? Blizzard kapitalister?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ang- det asosiale - som RL jente er jeg også på mer feminine forum. Og ja, det finnes folk der ute som blir asosiale av å spille WoW. Mulig jenter er hysterisk anti-spill, men når gubben kommer hjem fra jobb, spiller WoW til han legger seg etter midnatt, og dropper kontakt med venner i tillegg til samboer, så er det noe galt. 10 timer spill daglig er ikke bra hvis du har en jobb, for det betyr at du kun jobber og spiller, og bruker veldig lite tid IRL. Mulig det er utrolig kult for deg, men det er garantert ødeleggende for diverse relasjoner med andre mennesker.

- Nei, det er ikke gøy å gå til sengs alene hver natt, når det mennesket du sannsynligvis er mest glad i i hele verden kanskje har mumlet Hei til deg, og det er den kontakten du fikk i løpet av nok en kveld.

Kirikiri

- heldigvis ikke selvopplevd med WoW.

ang. det.

Jeg hørte om en som spillte enten DaoC eller Everquest som fikk følgende melding...

"Sorry guys, I don't want to, but I have to log now."

-"why?"

"my GF just sat down on my lap nude, guess I'll have to do something about that..cya.."

noe å tenke på hvis det skulle skje KiriKiri ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
@MrLee: Jeg prøvde å få kjæresten til å skrubbe av kroppsmaling på ryggen min en gang. Problemet var at han var midt i et mission i AO, og kunne ikke gjøre det akkurat nå. Det ble en ganske lang dusj, (og jeg hadde fått av det meste selv), helt til noen døde eller noe sånn og han fikk 5 minutters pause. SÅ tilbake til spillet.
Skrevet
Ang. pengene, så ser jeg at folk skriver at det koster Blizzard så så mye og greier.. Sikkert sant nok det. Men hva med Valve f.eks.? De har jo tusenvis av megabit for servere og content servers, og oppdaterer steam plattformen konstant. De tar ikke betalt for noe annet enn kjøp av spillet.

Du kan ikke sammenligne cs med WoW. Kjenner at jeg blir skikkelig frustrert når noen kommer med slike lite gjennomtenkte innlegg.. :nei:

Sammenligner da selvsagt ikke CS med WoW. Eneste jeg sammenlignet var at Blizzard tar betalt for det, mens Valve ikke gjør det.

Skrevet
Ang. pengene, så ser jeg at folk skriver at det koster Blizzard så så mye og greier.. Sikkert sant nok det. Men hva med Valve f.eks.? De har jo tusenvis av megabit for servere og content servers, og oppdaterer steam plattformen konstant. De tar ikke betalt for noe annet enn kjøp av spillet.

Du kan ikke sammenligne cs med WoW. Kjenner at jeg blir skikkelig frustrert når noen kommer med slike lite gjennomtenkte innlegg.. :nei:

Sammenligner da selvsagt ikke CS med WoW. Eneste jeg sammenlignet var at Blizzard tar betalt for det, mens Valve ikke gjør det.

Hvis du har lyst å hoste en server med 5000 personer innpå i noen år uten å ta penger for det så syntes jeg det er veldig snilt.

Gjest member-60584
Skrevet

om det er asosialt, om blizzard er kapitalister. hvem faen bryr seg? ikke jeg hvertfall.. har det morsomt med WoW jeg og betaler gjerne 100kr i måneden.

folk som ikke kan akseptere det kan bare holde kjeft.

Skrevet
om det er asosialt, om blizzard er kapitalister. hvem faen bryr seg? ikke jeg hvertfall.. har det morsomt med WoW jeg og betaler gjerne 100kr i måneden.

Visste du at... Når man må bruke stygge ord for og uttrykke seg, så tyder det på lav intelligens.

Skrevet

Visste du at... Når man må bruke stygge ord for og uttrykke seg, så tyder det på lav intelligens.

Visste du at.. Folk som føler behov for å sette andres intelligens i tvil ofte er usikker på sin egen?

Skrevet

jeg kan ikke se hvorfor WoW er solid produkt. Det er det ikke. På min PC kræsjer WoW veldig ofte og det hjelper ikke med Blizzard sin Repair Tool som er nemmelig latterlig.

Jeg spiller og kræsjer fortsatt. Må bite tenna sammen for å finne faktisk noe nyteverdi blandt all hat og sinne som forårsakes av #131, #132 og #0 errors. Det har kommet mange patcher, og den feilen var kjent fra dag 1. Problemet er ikke fikset enda. Da er det godt spørsmål hva jeg egentlig betaler for.

Skrevet
jeg kan ikke se hvorfor WoW er solid produkt. Det er det ikke. På min PC kræsjer WoW veldig ofte og det hjelper ikke med Blizzard sin Repair Tool som er nemmelig latterlig.

Prøv å kjøre i Windowed Mode. Det hjalp VELDIG for meg. Kræsja hele tiden, helt til jeg kjørte i WM.

Kirikiri

Skrevet

Er WoW usosialt?

Man kan ikke svare dette spørsmålet med ja eller nei. Det er spillerens forhold og evne til å begrense seg som bestemmer hva man blir nødt til å svare.

Definisjonen av "sosialt" er heller ikke den samme for alle. Vi som spiller WoW opplever det som en sosial greie. Men jeg tør vedde på at de som ser ryggen vår når vi spiller opplever det på en helt annen måte.

Jeg har en kjæreste som jeg har forsøkt å "oppdra" til å forstå hva WoW egentlig er. Hun er nå inneforstått med at hvis jeg spiller er jeg ikke nødvendigvis åpen for samtale eller andre sosiale ting i RL. Det at jeg sitter der behøver ikke nødvendigvis bety at jeg er tilgjengelig.

Før jeg begynte med WoW forklarte jeg henne hvordan det ville bli, og det fungerer godt å spille med en kjæreste i huset.

Det som kreves for å få det til er at man forteller når man er tilsnakkbar på forhånd, og at man ellers viser henne at hun går foran all spilling i verden.

Her handler det bare om kommunikasjon.

Når det gjelder venner er det praktisk å ha sånne som spiller like mye som en selv...

Å møte dem i RL en gang i blant skader selvfølgelig ikke.

Lær kjæresten din/mamman din/pappan din eller hvem det nå er du bor med hva det betyr å måtte ta en, for dem, viktig samtale mens du slåss mot Aku' Mai eller er midt i et raid. Min kjæreste spør meg om jeg er i en instance (hihi... hun har lært det) før hun begynner å kreve noe av meg.

Ja det kan være veldig asosialt sett fra visse ståsteder - men det trenger ikke å være det. Nøkkelen i diskusjoner med folk som er bastante og negative til WoW er å bekrefte synspunktene de har. "Ja jeg skjønner at du mener det er asosialt, men kan jeg få fortelle deg litt om hvordan jeg opplever det?", er en grei måte å prøve dem på. Hvis de ikke vil høre er de ikke interessert i å snakke med deg. Da vil de bare snakke til deg, og fortelle deg hvor dum du er som bruker tid og penger på denne tingen som de vet alt om fra før - fordi de har lest om WoW i avisen, eller noe.

Utdann folk om MMORPG-konseptet. Det er mye fordommer ute og går.

Blizzard kapitalistisk?

Jeg vet ikke om Blizzard følger noen økonomisk modell når de lager salgsstrategier for spillene sine. Det jeg tipper de gjør er at de lager et produkt, og anslår hva brukerne av produktet er villige til å betale for å bruke det. Dette er helt vanlig kutyme i de aller fleste firmaer som lever av salg.

At 100 spenn er mye for noen for et spillabonnement har jeg full forståelse for. Det har Blizzard også. Men det viktigste for Blizzard er at det er nok folk som mener at 100 spenn er en liten sum for en måneds moro.

Å si at Blizzard er kapitalister er det samme som å si at alle firmaer som er ute etter fortjeneste er kapitalistiske - og det sier seg selv at dette ikke stemmer.

Bruk mindre tid på å krangle med folk som kommer med påstander som disse. De fortjener ikke oppmerksomheten det genererer. Bruk heller tiden på noe fornuftig - som å spille WoW for eksempel. :hmm:

Skrevet

Jeg spiller og kræsjer fortsatt. Må bite tenna sammen for å finne faktisk noe nyteverdi blandt all hat og sinne som forårsakes av #131, #132 og #0 errors. Det har kommet mange patcher, og den feilen var kjent fra dag 1. Problemet er ikke fikset enda. Da er det godt spørsmål hva jeg egentlig betaler for.

En kamerat sliter med at WoW kræsjer hele tiden også. Det er PSU'en hans som forårsaker det, WoW stresser skjermkort og CPU ganske mye. For min del så har WoW ALDRI kræsjet, og jeg har vel ca. 6 døgns spilletid i spillet. Dette med 1.4.0/1.4.1/1.4.2 patchene (begynte ikke og spille før ca 1 måned siden). Og jeg kjører med 1280x1024 med 4xAA, max aniso, og maks detaljer på alt. Nyeste nvidia driver og nyeste chipset drivere - aldri et eneste problem.

Skrevet

Kapitalister? Selvfølgelig er blizzard kapitalister! Laget de wow for å tjene penger? Selvfølgelig. Laget de alle de andre spillene for å tjene penger? Selvfølgelig. Men, Blizzard oppfattes av mange som litt mindre pengegrisk og kapitalistisk enn de andre selskapene, fordi blizzard faktisk bryr seg om spillene de har gitt ut (i form av oppdateringer ol), uansett om det er snakk om starcraft eller wow. Men, med det samme blizzard begynte med mndsavgift for å kunne drive x antall servere med x antall 100 mbits linjer, begynner en del å hyle ut om at blizzard er pengegriske svin osv... Jeg har ikke noe i mot å betale 100,- pr. mnd for den mengden morro og opplevelser wow gir meg, i tillegg til alle de nye menneskene jeg har møtt.

Asosialt? Ja, det vil jeg si, i hvert fall for meg. Jeg merker at jeg nesten får mer lyst til å sitte oppe hele natten å spille wow enn å bli med ut sammen med venner. Sikkert bare jeg som er rar, men slik er det for meg i hvert fall :p Dessuten har jeg møtt flere morsomme og greie folk på wow, bl.a. hele guilden min, og mange andre. Så mange vil vel kanskje oppfatte det som solsialt, men personlig synes jeg det er veldig sosialt å spille wow en kveld, mens man snakker over skype med guilden.

Skrevet (endret)

Vet nå ikke om WoW er så asosialt akkurat, jeg føler ihvertfall at jeg er mye mer sosial nå enn hva jeg var før jeg begynte å spille WoW.

Distraherende og altoppslukende er det iallefall, når en diger lastebil kan passere 2m fra vinduet mitt(sitter rett ved siden av vinduet), tippe fra seg et lass sand og kjøre forbi vinduet mitt igjen, UTEN AT JEG LEGGER MERKE TIL det (var sannsynligvis opptatt med å slakte alliance).

Det skal også sies at dette ikke skyldes at jeg er "vant" med trafikk, bor langt oppi fjellheimen så det er ikke hvert år det i det hele tatt er lastebiler her oppe...

Edit:

Når jeg kjøper et spill fra f.eks. EA-games(noe som rett og slett ikke skjer lenger) føler jeg meg i mye større grad pressa for penger, at de kun er ute etter pengene mine og driter en lang og seig en i om spillet blir bra.

Virker som om blizzard legger litt mer arbeid i det, at de ikke bare gjentar seg om og om igjen når de først har funnet noe å tjene penger på(Fifa 2014 anyone?) eller lager crap som folk kjøper bare pga. navnet(følte meg rett og slett lurt når jeg fikk et eller annet LotR-spill til jul engang, syntes synd på de som kjøpte det til meg. Makan til drittspill har jeg aldri vært borti.)

Endret av E-Ton
Skrevet

til Intempestus: Dama di er digg:D

hva bruker blizzard pengene deres til:

1. servere

2. videre "laging" av spillet, pacher osv.

3. annsatte vil vel ha litt lønn de og.

4. WoW er ikke det siste spillet de lager, så de trenger vel litt penger på "neste-spillet-vi-skal-lage" kontoen sin og.

5. Tjene seg rike

neida, de sender alle pengene til afrika slik alle barna der skal få såpe og vann. Føler dere dere bedte nå?

Skrevet

_SELVFØLGELIG_ tjener Blizzard penger på WoW. Hadde de ikke tjent penger på å lage spill så hadde de ikke laget spill.

Enkelt og greit. At folk ikke skjønner dette..

Skrevet

jeg bryr meg ikke særlig, aldri spillt EQ1, men når jeg fikk mail om det idag (hvorfor har jeg ikke peil, tror muligens jeg signa meg opp på en mailingliste engang i tida...) måtte jeg le...

hvor gammelt er EQ egentlig?

Gjest member-60584
Skrevet

afaik brukte jeg ingen stygge ord. "faen" er bare et stygt ord om du er kristen. en kristen person snakker om intelligens? hahahaha morsomt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...