Gå til innhold

WoW, Asosialt? Blizzard kapitalister?


Anbefalte innlegg

Ja er WoW asosialt, er Blizzard kapitalistiske?

 

Vennene mine påstår det... Jeg forsvarte meg med at det kostet mye penger å vedlikeholde 1 server. men nei da, det gjorde det ikke mente de.

 

Over til den Asosiale delen, er det så asosialt,eller en sosial ting? Man snakker jo med vennene over chatten, og blir kjent med nye folk.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja er WoW asosialt, er Blizzard kapitalistiske?

 

Vennene mine påstår det... Jeg forsvarte meg med at det kostet mye penger å vedlikeholde 1 server. men nei da, det gjorde det ikke mente de.

 

Over til den Asosiale delen, er det så asosialt,eller en sosial ting? Man snakker jo med vennene over chatten, og blir kjent med nye folk.

Hva mener dere?

Man snakker jo mde folk fra andre land... og venner.

Lenke til kommentar

Jeg skulle likt å visst hvorfor vennene dine sitter med detaljerte opplysninger om blizzard sitt regnskap, siden de åpenbart vet hvorfor det er så billig å drifte slike servere.

 

Greit nok, det koster neppe 100kr per person, men så var det neppe gratis å lage spillet heller. I tillegg så gjør ikke blizzard dette for å være snille, selvfølgelig vil de tjene penger på det.

Lenke til kommentar

selvfølgelig er blizzard kapitalister... hva hadde du venta? de skal jo tjene penger... Ser ikkeno galt i det så lenge de leverer ett solid produkt...

 

Ang. kostnadene ved drift.. jepp de e skyhøye... prøv å holde en serverpark som skal takle 2-3000 spillere på en gang Pr server med ca 60 servere + instance servers i drift. For ikke snakke om linjeleie... Fremdeles tjener blizzard på spillet, men no annet ville jo også være nytteløst fra deres side, de er tross alt ikke en non-profit organisasjon...

 

Jeg vil si at WoW er asosialt hvis du blir så hekta at du ikke blir med på det du og RL venner har pleid å gjøre sammen til fordel for å spille WoW...

Selvsagt møter du andre folk online og slikt, men hvis man betegner asosialt som at man heller vil sitte inne for seg selv enn faktisk mennesklig kontakt, ja asosialt... :)

 

men så er RL mennesker oppskrytt uansett..

Lenke til kommentar
Jeg skulle likt å visst hvorfor vennene dine sitter med detaljerte opplysninger om blizzard sitt regnskap, siden de åpenbart vet hvorfor det er så billig å drifte slike servere.

 

Greit nok, det koster neppe 100kr per person, men så var det neppe gratis å lage spillet heller. I tillegg så gjør ikke blizzard dette for å være snille, selvfølgelig vil de tjene penger på det.

De Påstod noe! at det kosta hva jeg betalte hver måned for å vedlikeholde en server :!:

Lenke til kommentar
Jeg skulle likt å visst hvorfor vennene dine sitter med detaljerte opplysninger om blizzard sitt regnskap, siden de åpenbart vet hvorfor det er så billig å drifte slike servere.

 

Greit nok, det koster neppe 100kr per person, men så var det neppe gratis å lage spillet heller. I tillegg så gjør ikke blizzard dette for å være snille, selvfølgelig vil de tjene penger på det.

De Påstod noe! at det kosta hva jeg betalte hver måned for å vedlikeholde en server :!:

Og jeg påstår de tar feil. :roll:

 

 

WoW kjører ikke på en gammel dell i kjelleren akkurat, det er ganske kraftige saker de trenger.

Lenke til kommentar

Asosialt: spørs hva man gjør det til

 

Ang. pengene, så ser jeg at folk skriver at det koster Blizzard så så mye og greier.. Sikkert sant nok det. Men hva med Valve f.eks.? De har jo tusenvis av megabit for servere og content servers, og oppdaterer steam plattformen konstant. De tar ikke betalt for noe annet enn kjøp av spillet.

 

Poenget med og betale for WoW er neppe for og dekke opp for serverbekostningene. Blizzard skriver jo selv at grunnen til at man gjør det er pga. at nytt innhold hele tiden skal legges til i spillet. Det kommer ikke expansion sets, det kommer store patcher med masse nytt innhold etterhvert. Det motsatte av Guild Wars altså (der man kjøper spillet og kan spille gratis i mnd, men inntektene er basert på at det skal komme veldig mange expansion packs kontinuerlig til spillet som også må kjøpes for og få full glede av spillet - dette skal ikke skje med WoW, siden vi faktisk betaler månedlig for at nytt innhold skal komme etterhvert).

Lenke til kommentar

valve driver ett fåtall av servere spilleselv.

 

ja, de har content servers, men disse er jo rene filservere. mye billigere.. dessuten har de avtaler med andre firma om å levere contentservere (hvilket er noe av grunnen til at det er reklamebanner når du skal downloade patches...)

Lenke til kommentar
Ang. pengene, så ser jeg at folk skriver at det koster Blizzard så så mye og greier.. Sikkert sant nok det. Men hva med Valve f.eks.? De har jo tusenvis av megabit for servere og content servers, og oppdaterer steam plattformen konstant. De tar ikke betalt for noe annet enn kjøp av spillet.

Du kan ikke sammenligne cs med WoW. Kjenner at jeg blir skikkelig frustrert når noen kommer med slike lite gjennomtenkte innlegg.. :nei:

Lenke til kommentar
Ang. pengene, så ser jeg at folk skriver at det koster Blizzard så så mye og greier.. Sikkert sant nok det. Men hva med Valve f.eks.? De har jo tusenvis av megabit for servere og content servers, og oppdaterer steam plattformen konstant. De tar ikke betalt for noe annet enn kjøp av spillet.

Du kan ikke sammenligne cs med WoW. Kjenner at jeg blir skikkelig frustrert når noen kommer med slike lite gjennomtenkte innlegg.. :nei:

det er ikke sååå lite gjennomtenkt, ettersom han bare nevner content servere, ikke selve spille serverene (som naturligvis blir drevet av deg og meg)

Lenke til kommentar

Ang- det asosiale - som RL jente er jeg også på mer feminine forum. Og ja, det finnes folk der ute som blir asosiale av å spille WoW. Mulig jenter er hysterisk anti-spill, men når gubben kommer hjem fra jobb, spiller WoW til han legger seg etter midnatt, og dropper kontakt med venner i tillegg til samboer, så er det noe galt. 10 timer spill daglig er ikke bra hvis du har en jobb, for det betyr at du kun jobber og spiller, og bruker veldig lite tid IRL. Mulig det er utrolig kult for deg, men det er garantert ødeleggende for diverse relasjoner med andre mennesker.

 

- Nei, det er ikke gøy å gå til sengs alene hver natt, når det mennesket du sannsynligvis er mest glad i i hele verden kanskje har mumlet Hei til deg, og det er den kontakten du fikk i løpet av nok en kveld.

 

Kirikiri

- heldigvis ikke selvopplevd med WoW.

Lenke til kommentar

De Påstod noe! at det kosta hva jeg betalte hver måned for å vedlikeholde en server :!:

Og jeg påstår de tar feil. :roll:

Jeg påstår at det du påsto om at det munnharpe påsto er riktig påstått.

 

Edit: leif.

Er det da riktig påstått at vi er enige? :p

Lenke til kommentar
Ang- det asosiale - som RL jente er jeg også på mer feminine forum. Og ja, det finnes folk der ute som blir asosiale av å spille WoW. Mulig jenter er hysterisk anti-spill, men når gubben kommer hjem fra jobb, spiller WoW til han legger seg etter midnatt, og dropper kontakt med venner i tillegg til samboer, så er det noe galt. 10 timer spill daglig er ikke bra hvis du har en jobb, for det betyr at du kun jobber og spiller, og bruker veldig lite tid IRL. Mulig det er utrolig kult for deg, men det er garantert ødeleggende for diverse relasjoner med andre mennesker.

 

- Nei, det er ikke gøy å gå til sengs alene hver natt, når det mennesket du sannsynligvis er mest glad i i hele verden kanskje har mumlet Hei til deg, og det er den kontakten du fikk i løpet av nok en kveld.

 

Kirikiri

- heldigvis ikke selvopplevd med WoW.

En såkalt Wow-enke :)

 

Prøver å ta tid sammen med damen slik at hun ikke får Wow helt oppi halsen (og nekter meg senere :p). Men det blir nok vel mye til tider, skal innrømme det :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...