Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine bead-locks henger som bare pokker. Og det selv med plastikk-ringer. Disse dekka har et helt spesielt spor som går inn i et tilsvarende spor i felgen. Når de er på plass kan jeg ikke skjønne at de skal kunne løsne... med mindre du får ei flenge i dekket. Noe som kan skje med alle dekk. Men selv limte dekk har jeg ikke hatt problemer med. Bortsett fra de som går sidelengs inn i et spor.

Har samtidig bestilt disse felgene: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXLPW9, samt disse for backup: http://prolineracing.com/wheels/tech-5-3.8-40-series-black-narrow-2.75-wide-zero-offset-17mm-wheels/

 

... så da satser vi på at det blir bra ;) Takk for svar!

Skrevet (endret)

Ja da ble man tvunget til å bytte ut styreservoen. Hadde et kast på bilen som mer eller mindre rev toppen i filler av servoen.

Hadde planer om å bytte den ut uansett, og kjøre en styremod på savage'n, siden jeg føler det er litt dårlig styring etter jeg bygde den om.

 

Ellers er bilen et monster nå, selv med nihm batteri. Men kan være aktuelt å gire den ned og gå over til lipo om jeg trenger mer kraft, får se og teste litt i løpet av sommeren.

 

edit:

Lest litt, og tenkt litt, og tror jeg vet hvorfor jeg har slitt med styring, sier seg jo selv når batteriene ikke klarer å levere hva motoren ønsker, vil det jo gjerne ikke være igjen strøm til styreservoen ved full gass.

Lurer på om jeg kan enkelt få eget batteri til servoen, har liggende den jeg brukte mens bilen var nitrobil.

 

Evt bare å bruke 3-4k på lipo..

Endret av lain
Skrevet

Det skal ikke komme røyk av børsteløs motorer under drift.

Årsaken kan være så mangt men når det ryker av motoren har lakken som isolerer viklingene inni motoren blitt overopphetet.

Magnetene inni der vil også svekkes av varmen så motoren har på ingen måte godt av dette.

Hvilken ESC er det du benytter på motoren?

 

Et godt tips for å få ned tempen er blandt annet å sette ned timingene til motoren.

Skrevet

Husk at motoren også skal ha sirkulasjon av luft rundt seg, ellers vil den brenne fort men for hløye timinger vil gjøre motoren unødvendig varm og tømme batteriet unødvendig fort.

Skrevet

Tror det funker dårlig på fly da det vil gi økt vekt i et fartøy der luft i bevegelse er lett tiljengelig.

Tror heller vi snakker om feile instillinger her en kjøleproblem.

Det eneste elektroflyet jeg har sett med kjøleproblemer var en slank karbonræser med overdimensjonert motor i et trangt uventilert flyskrog.

Skrevet

Hvis lakken på viklingene først har brent så er det mye mulig motoren er permanent ødelagt. Den vil da yte dårligere samtidig som den blir mye varmere.

 

Børsteløse motorer (el-motorer generelt) er avhengig av riktig spenning. Selv for lav spenning kan skade motoren.

Skrevet (endret)

Hvordan kan det ha seg sånn når det er spenninga som regulerer effekten på motoren?

Eller er det mulig å regulere amp mengden uten at det går utover spenninga?

Endret av Deppss
Skrevet

Motoren vil trekke en bestemt effekt. Senker du spenninga vil motoren trekke mer strøm (P=U*I). Mer strøm gir mer varme. Mer varme gjør mer skade.

 

Fartsregulatorer regulerer ikke spenninga. De regulerer pulsbredda.

Skrevet

fett!

- Hvis jeg er heldig får jeg tak i et trikopter veldig snart :), så da er det bare å begynne å bygge!

 

- ser du har ramme fra Quadframe ??

 

Er det lett å lære seg å fly når man kun har fløyet fly fra før av?

Skrevet (endret)

Vil nok anbefale på det sterkeste at du i alle fall flyr litt heli på simulator først...

 

Selv har jeg flydd MANGE timer med en Blade mSR, som har hjulpet veldig.

Endret av Kamikazesmurf
Skrevet

Forskjell på enkel og stabil :)

 

Det er mulig å gjennomføre en biltur og uten trening/opplæring, men det er langt i fra anbefalt og det gir ikke nødvendig kunnskap til å takle evnt problemer eller uforutsette ting.

Skrevet

Har en litt eldre bensinbil hvor girene (tannhjulene) har blitt slitt ned. Dro ned til den lokale butikken, men de solgte ikke slike tannhjul lenger. Vil det være mulig å sette på et nyere sett med tannhjul og clutch (?)?.

Skrevet

Skal ikke slike doninger være veldig enkle å fly, da? Jeg trodde det var derfor så mange bruker dem til video og fotografering.

De er vel strengt tatt ikke veldig mye vanskeligere å fly enn et coaxial-heli (bortsett fra at de ikke er selvopprettende), men det ER forskjell på å fly heli og å fly et fly (som den som spurte kun hadde erfaring med).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...