Wiciwato Skrevet 19. juni 2010 Skrevet 19. juni 2010 Trenger litt hjelp folks! Jeg har en startsnor som er litt hard og gåen, så jeg lurte på om det er mye kluss å fikse når man har skrudd opp dekselet?
Lami Skrevet 19. juni 2010 Skrevet 19. juni 2010 Hva mener du med "skrudd på dekselet"? Dekselet utenpå startsnoren? Har selv fikset startsnoren VELDIG mange ganger. Det er ganske enkelt hvis du ser hvordan den gamle er festet og man får teken på det etter 2-3 ganger.
Wiciwato Skrevet 19. juni 2010 Skrevet 19. juni 2010 Skrudde av startsnoren fra motoren, og den var det ingenting feil med, men når jeg drar i snora er den veldig tung.. Pluss at den glepper en del ganger.
lain Skrevet 20. juni 2010 Skrevet 20. juni 2010 Hvor er det folk kjøper batteriene sine ifra? Er det noen utenlandske butikker som har gode priser på batteri av god kvalitet?
jonol Skrevet 20. juni 2010 Skrevet 20. juni 2010 Bestilte noen oppgraderinger til drifteren min for noen dager siden, fra hobbyking.com(hobbycity.com). gleder meg til og stappe en Ez-Run 9T 4300KV børsteløs motor i min Ansmann ARE-1 med 3S LiPo batterier var veldig billig der må jeg si!
H.M.Kongen Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Skrudde av startsnoren fra motoren, og den var det ingenting feil med, men når jeg drar i snora er den veldig tung.. Pluss at den glepper en del ganger. Det kan høres ut som enveislageret ditt begynner og bli gåent. Prøv og ta det ut og gjør det rent og sett det inn igjen. Hvis det ikke hjelper så er nok tiden moden for et nytt.. Hva slags bil har du?
Jotun Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Hrmf.... Dårlig med flying i det siste. Har vært vind vind og atter vind siden eg kom fra jobb
nomore Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Derfor så begynner man med seilfly i tillegg Helikopter: 0-6/7 ms Fly: 4/5-8/9 ms Seilfly: 10+ ms
Wiciwato Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Skrudde av startsnoren fra motoren, og den var det ingenting feil med, men når jeg drar i snora er den veldig tung.. Pluss at den glepper en del ganger. Det kan høres ut som enveislageret ditt begynner og bli gåent. Prøv og ta det ut og gjør det rent og sett det inn igjen. Hvis det ikke hjelper så er nok tiden moden for et nytt.. Hva slags bil har du? Jeg har en Kyosho Ultima st.. Men det ser ut som at det ikke er noe stort problem after all. Jeg har fått start på den et par ganger etter litt elektronikkfeil og sånn, men etterhvert jeg drar begynner det å øse opp bensin der hvor glødepluggen sitter imens jeg drar, dette betyr vel at den får altfor mye bensin?
perpyro Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Hrmf.... Dårlig med flying i det siste. Har vært vind vind og atter vind siden eg kom fra jobb Vind er ikke noe unskyldning for ikke å fly men snarer en unskyldningg for å gå ut der og trene på de tingene man ikke er skikkelig god til. Øvelsene blir mere krevende og de sitter som støpt en dag det mot formodentlig skulle være vindstille.
Jotun Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Vel... Gidder ikke krasje Lamaen hver eneste gang eg går ut. Det er ikke laget for vind. Hvertfall ikke stiv kuling. Har vært 10-12 sm hver dag nå.
perpyro Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 OK skjønner problemet. Skaff deg enten en Blade mSR eller 450 size eller større heli. Alle disse takler vind bedre en en Lama gjør.
nomore Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Evnt en 700/90-size. Disse er såpass stabile at 10/12ms ikke trenger å være et problem når man har roen(på et trygt sted naturligvis).
Jotun Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 OK skjønner problemet. Skaff deg enten en Blade mSR eller 450 size eller større heli. Alle disse takler vind bedre en en Lama gjør. Det er selvsagt planen. Men eg tenker å gjør det den billigste måten. Lære meg de fire retningene først, så oppgradere. Istedet for å smelle i vegg etter vegg med et litt dyrt. Problemet er som nevnt at i vår har det blås mye i Bergen Men sommeren er på vei, hver dag skal utnyttes!
nomore Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Den billigste måten er simulator. Lær deg de fire retningene der, kontrollert take off og landing samt at du klarer å bevege helikopteret rundt uten problemer. Så gjør du det utendørs. Alternativt er at du flyr ute og trener på simulator samtidig. Større helikopter = mer stabilt.
Jotun Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Bra tips. Men synest ikke simulator var noe særlig.... Er vel for dårlig den FMS saken til esky.
perpyro Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Last ned denne simulatoren http://www.marksfiles.net/HeliSim/download.htm og prøv ut. Den er gratis, relativt bra og kan brukes med Esky stikka+USB dingsen som følger med. Her kan du sette opp heliet slik du vil ha det og trene med og uten vind etter eget forgodtbefinnende.
perpyro Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 For å si det sånn så er det den simulatoren jeg bruker og har så langt lært meg invertert hover i vind med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå