Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Har noen på skolen min som har drevet med drifting inne på skolen. Der er det steingulv (fliseaktig). Ser veldig bra ut!

 

Noen som har prøvd å drifte med monstertruck? Ville jo tro at det gikk an med de rette dekkene og det rette underlaget. Er det for mye friksjon vil den rulle, det sier jo seg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noen på skolen min som har drevet med drifting inne på skolen. Der er det steingulv (fliseaktig). Ser veldig bra ut!

 

Noen som har prøvd å drifte med monstertruck? Ville jo tro at det gikk an med de rette dekkene og det rette underlaget. Er det for mye friksjon vil den rulle, det sier jo seg selv.

8930812[/snapback]

 

lol, monster truck vil bare velte rundt, pga store dekk og mye vekt skille...

Lenke til kommentar
Har noen på skolen min som har drevet med drifting inne på skolen. Der er det steingulv (fliseaktig). Ser veldig bra ut!

 

Noen som har prøvd å drifte med monstertruck? Ville jo tro at det gikk an med de rette dekkene og det rette underlaget. Er det for mye friksjon vil den rulle, det sier jo seg selv.

8930812[/snapback]

 

lol, monster truck vil bare velte rundt, pga store dekk og mye vekt skille...

8932079[/snapback]

 

Ikke hvis bilen har stive nok fjærer og og glatte nok dekk.

Lenke til kommentar

Da tror jeg man måtte hatt dekk i hardplast. Men om man hadde senket bilen, så kanskje. Jeg ser uansett ikke poenget med å drifte med monstertrucker.

 

Forresten, noen her som har Savage, og som har klart å slå hull i tanken? Det klarte jeg i går. Det som er så merkelig er at hullet er på den siden av tanken som vender bakover, og det er ingenting der som kan ha slått hull på tanken. Ikke krasjet jeg bilen mye den dagen heller. Faktisk rullet bilen bare noen ganger. :hmm:

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Jeg har sett det på en "climber" eller prepareringsmaskin. Det var ikke en mod, det fulgte med i byggesettet. Disse oppnår ikke så stor fart, derfor trenger de noe som blåser på motoren.

 

Fant en video av en som monterer en vifte på en motor. Ganske genial konstruksjon, men den eliminerer vel også mye av luften du eventuelt også ville fått av farten.

 

Rlf9aGIzptQ

Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg fikk denne av dama, og etter et par nybegynneruhell (hvem pokker kom fram til at HULE isoporvinger var en god idé? - de er jo umulige å lime!) er jeg nå offisielt hekta.

Det jeg lurte på er om det finnes en måte og få mer kraft og/eller mer flytid på denne. Jeg har ikke råd til nytt fly eller så veldig dyre saker med det første, men gode forslag mottas selvfølgelig med stor takk.

Om flyet mitt må jeg si at jeg er imponert over hvor lett det var å kontrollere for en nybegynner (krasjen der vingen knakk var på grunn av at jeg la over stikka HELT til venstre første gangen jeg skulle svinge - akkurat det gjør jeg ikke igjen), men det er veldig følsomt for vind.

Lenke til kommentar
Heisann!

Jeg fikk denne av dama, og etter et par nybegynneruhell (hvem pokker kom fram til at HULE isoporvinger var en god idé? - de er jo umulige å lime!) er jeg nå offisielt hekta.

Det jeg lurte på er om det finnes en måte og få mer kraft og/eller mer flytid på denne. Jeg har ikke råd til nytt fly eller så veldig dyre saker med det første, men gode forslag mottas selvfølgelig med stor takk.

Om flyet mitt må jeg si at jeg er imponert over hvor lett det var å kontrollere for en nybegynner (krasjen der vingen knakk var på grunn av at jeg la over stikka HELT til venstre første gangen jeg skulle svinge - akkurat det gjør jeg ikke igjen), men det er veldig følsomt for vind.

8943155[/snapback]

Så det fulgte med et 8,4 volts batteri, så du kunne jo prøvd å kjøpe et 9,6 volts, det gir mer futt i motoren. For å få lengre flytid må du ha mer strøm i batteriet, altså flere ampere (målt i milliampere på batteriene). Dette er gjerne en balansegang, siden battericellene da er større og tyngre. Siden flyet er såpass lite vil jeg påstå du da må velge, mer flytid, eller mer fart.

Lenke til kommentar
Så det fulgte med et 8,4 volts batteri, så du kunne jo prøvd å kjøpe et 9,6 volts, det gir mer futt i motoren. For å få lengre flytid må du ha mer strøm i batteriet, altså flere ampere (målt i milliampere på batteriene). Dette er gjerne en balansegang, siden battericellene da er større og tyngre. Siden flyet er såpass lite vil jeg påstå du da må velge, mer flytid, eller mer fart.

8943200[/snapback]

Har du noe link til batteri/lader? Med høyere voltsstyrke er det ikke da muligheter for å brenne motoren, eller er det nok at man ikke kjører på fullt hele tiden siden forskjellen er såpass liten?

Og hva er clouet med børstemotor kontra børsteløst (har fått med meg at det er kult med børsteløst), men hvorfor, og veier dette mye mer?

Og til slutt: Hvis dette er et lite fly, hva er da et normalt eller stort et? Eneste jeg har flydd fra før er "Silverlit X-Plane" og de 2-kanals knøtteflyene fra samme produsent.

Lenke til kommentar
Og hva er clouet med børstemotor kontra børsteløst (har fått med meg at det er kult med børsteløst), men hvorfor, og veier dette mye mer?

Og til slutt: Hvis dette er et lite fly, hva er da et normalt eller stort et? Eneste jeg har flydd fra før er "Silverlit X-Plane" og de 2-kanals knøtteflyene fra samme produsent.

8943280[/snapback]

BLDC motors offer several advantages over brushed DC motors, including higher efficiency and reliability, reduced noise, longer lifetime (no brush erosion), elimination of ionizing sparks from the commutator, and overall reduction of electromagnetic interference (EMI). The maximum power that can be applied to a BLDC motor is exceptionally high, limited almost exclusively by heat, which can damage the magnets.

 

Et "normalt" fly har mellom 1-2m vingespenn, om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Så det fulgte med et 8,4 volts batteri, så du kunne jo prøvd å kjøpe et 9,6 volts, det gir mer futt i motoren. For å få lengre flytid må du ha mer strøm i batteriet, altså flere ampere (målt i milliampere på batteriene). Dette er gjerne en balansegang, siden battericellene da er større og tyngre. Siden flyet er såpass lite vil jeg påstå du da må velge, mer flytid, eller mer fart.

8943200[/snapback]

Har du noe link til batteri/lader? Med høyere voltsstyrke er det ikke da muligheter for å brenne motoren, eller er det nok at man ikke kjører på fullt hele tiden siden forskjellen er såpass liten?

Og hva er clouet med børstemotor kontra børsteløst (har fått med meg at det er kult med børsteløst), men hvorfor, og veier dette mye mer?

Og til slutt: Hvis dette er et lite fly, hva er da et normalt eller stort et? Eneste jeg har flydd fra før er "Silverlit X-Plane" og de 2-kanals knøtteflyene fra samme produsent.

8943280[/snapback]

Er ikke noen fare for å brenne motoren med såpass liten økning. Batterier og ladere finner du på alle de forskjellige hobbybutikkene. Er ikke helt sikker på hvorfor børsteløst er så mye råere, men de er både kraftigere og lettere. Dessverre er de også dyrere, og liker gjerne dyrere batterier, tror jeg. Har ikke noen erfaring med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...