Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Hva slags motor vil være best til en 4wd monster-truck? Har en 17T-motor nå men den er ræva på lavt turtall/lav fart. Vil en 13-15T motor fungere bedre, eller vil den bli enda daffere på lav fart?  :dontgetit:

8871900[/snapback]

Jeg antar problemet er at du har drevet bilen for høyt. Når man setter i større motor, så skal man alltid sett i mindre "pinion", altså ett mindre drev på motoren.

8873783[/snapback]

Det rare er at jeg allerede har det minste drevet det går an å få tak i (og å montere).

 

Vil en 17Tx2-motor trekke bedre enn en 17T?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sedsberg: Nå spør du vanskelig. Lenge siden jeg har drevet med elektriske kjøretøy (utenom flyet, men det bruker bare stock motor), så jeg husker ikke helt sikkert lengre. Men jeg tror kanskje det er slik at en 17x3-motor trekker bedre enn en 17x2-motor, men som sagt så er jeg ikke 100% sikker. Har du kulelager i bilen? Hvis ikke så kan glidelagerene skape en del motstand når det blir slitt.

 

beanfan94: Det går nok an, men jeg tviler på resultatet blir noe bra. Bedre å kjøpe nytt karosseri i så fall.

Lenke til kommentar
fjerning av lakk på karroseri??

 

Går det ann å fjerne lakk med et spesielt stoff??

whitesprit og sånt ødeleger karoserriet...

8875261[/snapback]

 

 

Det beste tipset tror jeg faktisk er Bremseveske.

 

06skrub.jpg

 

Bare pass på å ikke la det stå for lenge.

Da kan du få hvite skjoller i plasten.

Endret av JonV
Lenke til kommentar

Vis en bil er ny og den funker helt perfekt med glødern,men når man tar den ut så stopper bilen, hva er feil da?

Blir den kvalt? for den for lite luft.

PS, bilen kjører av gårde på tomgang, og tomgangen er nesten helt lukket.

takker for svar, men jeg fikk det til emd whitesprite...

Endret av beanfan94
Lenke til kommentar
Vis en bil er ny og den funker helt perfekt med glødern,men når man tar den ut så stopper bilen, hva er feil da?

Blir den kvalt? for den for lite luft.

PS, bilen kjører av gårde på tomgang, og tomgangen er nesten helt lukket.

takker for svar, men jeg fikk det til emd whitesprite...

8879207[/snapback]

Da er det nok pluggen som er gåen.

Hvis du mener at glødeplugg gløderen er på fungerer det, er den av fungerer det ikke.

 

Kjører bilen din på tomgang er det noe gærent. Enten fungerer ikke clutchen din som den skal eller så er det noe annet som ikke er slik det skal.

Lenke til kommentar
Vis en bil er ny og den funker helt perfekt med glødern,men når man tar den ut så stopper bilen, hva er feil da?

Blir den kvalt? for den for lite luft.

PS, bilen kjører av gårde på tomgang, og tomgangen er nesten helt lukket.

takker for svar, men jeg fikk det til emd whitesprite...

8879207[/snapback]

Da er det nok pluggen som er gåen.

Hvis du mener at glødeplugg gløderen er på fungerer det, er den av fungerer det ikke.

 

Kjører bilen din på tomgang er det noe gærent. Enten fungerer ikke clutchen din som den skal eller så er det noe annet som ikke er slik det skal.

8882770[/snapback]

 

jeg har instillt den at den bremser når den står på tomgang,

fordi den driver så vidt av gårde..

Lenke til kommentar
Vis en bil er ny og den funker helt perfekt med glødern,men når man tar den ut så stopper bilen, hva er feil da?

Blir den kvalt? for den for lite luft.

PS, bilen kjører av gårde på tomgang, og tomgangen er nesten helt lukket.

takker for svar, men jeg fikk det til emd whitesprite...

8879207[/snapback]

Da er det nok pluggen som er gåen.

Hvis du mener at glødeplugg gløderen er på fungerer det, er den av fungerer det ikke.

 

Kjører bilen din på tomgang er det noe gærent. Enten fungerer ikke clutchen din som den skal eller så er det noe annet som ikke er slik det skal.

8882770[/snapback]

 

jeg har instillt den at den bremser når den står på tomgang,

fordi den driver så vidt av gårde..

8882879[/snapback]

Jeg ville nok tatt ut og sett om clutch fjærene er hele og pene og fungerer som de skal. Sjekk også at de ligger på sin plass. Snurr gjerne clutch huset rundt og hør etter ulyder og se om det går fint rundt.

Lenke til kommentar

Det går fint å drifte med fuler-biler. Bare å kjøre på lavere prosent for mer kjøling, gjerne hull i karosseri, også, om mulig, motorfeste med kjøleribber.

 

Ho-ho! Nå har jeg nettopp solgt mopeden, så nå lurer jeg på om jeg ikke skal skaffe meg en Savage X 4.6, pluss reverse og litt annet smått. Det hadde vært så sinnssykt rått (hey, det rimte!)! :D

 

Red.: Da var bilen, med noe utstyr, bestilt fra elefun.no Gleder meg så vannvittig mye!

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Er du sikker på at lavere prosent gir mer kjøling Cutthroat Bill? Etter hva jeg har hørt tidligere kjøres det mer fuel igjennom motoren (fordi mange ofte kjører opp nålene litt) ved høyere nitroprosent, og den ekstra fuelen bidrar til å kjøle mer enn den varmer.

 

Er ikke helt sikker på hvordan det blir... Jeg har ikke peiling egentlig.

 

 

 

Beanfan94: Bilen din skal ikke gå framover på tomgang. Hvor høyt turtall er det på den på tomgang? Det er vanlig at det kan stå og "ta litt" i drevene, men ikke så mye at bilen går forover.

 

Det høres ut som om du har alt for liten forgasseråpning. Prøv å skru tomgangsskruen slik at du har omtrent 1-2mm åpning i forgasseren din. (Finn gjerne fram et målebånd!) Pass på at servoen lukker forgasseren ned til disse 1-2 millimeterne når du ikke gir gass eller bremser. (Dette gjør den nok nå, i og med at du sier du har satt den til å bremse når du ikke gir gass) Deretter prøver du å starte motoren. Juster blandinga til du får bilen til å gå når du tar ut gløderen. Vil tro at blandinga di er veldig, veldig mager i og med at bilen går framover kun med gløderen i og nesten lukket forgasser. Dermed anbefaler jeg deg å prøve å endre blandingen til en fetere til å begynne med. Om den begynner å bludre / spytte / "bøle" (gå ned i turtall når du gir gass før den stiger) må du gjøre blandinga magrere.

 

Det kan hende at du vil prøve med en varmere plugg som lar deg bruke en fetere blanding.

Lenke til kommentar
Er du sikker på at lavere prosent gir mer kjøling Cutthroat Bill? Etter hva jeg har hørt tidligere kjøres det mer fuel igjennom motoren (fordi mange ofte kjører opp nålene litt) ved høyere nitroprosent, og den ekstra fuelen bidrar til å kjøle mer enn den varmer.

 

Er ikke helt sikker på hvordan det blir... Jeg har ikke peiling egentlig.

8893155[/snapback]

Nei, jeg er ikke 100% sikker. Nå har jeg aldri testet forskjellen på en motor ved bruk av forskjellig drivstoff, men det kan godt hende det du sier er sant. Men om du kjører med 20%, så er det mer av drivstoffet som brenner opp en om du kjører på 10%(mer olje som ikke brenner opp her). Så jeg vil jo tro det optimale, om kjøling er målet, er å kjøre med lav prosent, og med litt feit blanding.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? Bilen, eller rettere sagt Savage-serien, har kun fått gode omtaler, og bilen ser ut som en god bil. Også har jeg aldri hatt monstertruck før, kun buggy og on-road.

 

Noen spesiell grunn til at du spør?

8899356[/snapback]

 

Nysjerrig, samt at jeg leste du kjøpte med revers til bilen, og siden det allerede finnes biler med revers(originalt og over 1000 kr billigere) så måtte jeg nesten spør.

Lenke til kommentar

Tingen er det at jeg ikke tør å kjøpe produkter som jeg ikke selv har lest omtaler av, e.l. Så derfor gikk jeg for Savagen som jeg mer eller mindre vet er en bra bil.

 

Forøvrig hadde ikke elefun.no revers-modulen inne, så de skulle bare sende meg en e-post når de fikk den inn, også skulle de sende bilen pluss noe annet utstyr i dag, eller i morgen (avhengig av om de kan sende varer etter kl.12:30). Da får jeg den før helgen, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...