Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Hei! Trenger anbefaling av nytt helikopter! Har til nå hatt E-sky Honey Bee FP, men etter lang og tro tjeneste, har understellet fått seg en kraftig smell som ikke lar seg lime eller teipe sammen (knekt plastikk).

 

Kunne godt tenkt meg et heli med belte til halemotoren, da det helt klart har sine svakheter med en egen liten motor bake. Er likevel ingen ekspert i å fly, går mest i tail-in hoverering enda, så ikke noe FOR komplisert og dyrt. Gjerne E-sky, da det er blitt kjent og kjært for meg, men er åpent for alle andre merker!

 

På forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste av Esky er vel Belt-CP v2. Men jeg ville tatt steget videre, og gått en Trex 450. Vil nok koste endel mer da du er nødt til å ha radio i tillegg. Men min erfaring etter å ha brukt Belt-CP og Rave 450, er at det koster mer, men gir også mye mer.

 

Sjekk ut rcmarked.no for å se etter brukt utstyr. Trenger da ikke bli så dyrt.

 

Men Belt-CP fungerer greit den.

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale CP helikopter fra E-Sky i det hele tatt.

Når da Honey Bee King II var rett frem elendig tror jeg ikke V3 er så mye bedre heller.

E-Skys største problem er kvaliteten og den er slett på alt fra elektronikk til oppgraderingsdeler.

Det flyr mangt et Belt CP med CopterX hode som flyr bedre en E-Sky sitt eget bling aluminiums rotorhodet som man betaler det hvite ut av øyet for.

Skal du ha billig kjøp deg en anerkjent Trex cloning eller Trex 450, Beam E4, Rave 450, TT E325.

Blandt de cloningene som fungerer bra er CopterX og EXI.

Lenke til kommentar
Vil ikke anbefale CP helikopter fra E-Sky i det hele tatt.

Når da Honey Bee King II var rett frem elendig tror jeg ikke V3 er så mye bedre heller.

E-Skys største problem er kvaliteten og den er slett på alt fra elektronikk til oppgraderingsdeler.

Det flyr mangt et Belt CP med CopterX hode som flyr bedre en E-Sky sitt eget bling aluminiums rotorhodet som man betaler det hvite ut av øyet for.

Skal du ha billig kjøp deg en anerkjent Trex cloning eller Trex 450, Beam E4, Rave 450, TT E325.

Blandt de cloningene som fungerer bra er CopterX og EXI.

Den beste T-rex klonen i full alu til 333kr. Kjøp med ESC og motor kombo og kjøpt resten av elektronikken fra hobbyking.com. Mye bedre en E-sky plasten.

Pluss at du lærer mye med å bygge og sette opp heliet :yes:

Har selv kjøpt den klonen fra den siden.

http://www.ehirobo.com/shop/product_info.p...roducts_id=5578

 

De hjelper med momsen også ;)

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar

hei folkens

lurte på om hvor man kunne kjøpe en dx7 spektrum fjern styring

hyggelig om dere svarer

mvh

:p

 

OI!

Var ikke klar over at HK helikoptrene var kommet i alu versjon.

Regner med at de er bedre en de første plast versjonene som dukket opp.

egentlig ikke hvis alu blir ødelagt blir det sykt dyrt :p

Lenke til kommentar

Det er da ikke dyre alu deler til Trex da!

Den dyreste krasjen jeg har hatt med min 450 kloning er 1200.- i originale Align deler og det var en hard krasj.

 

DX7 får man kjøpt mange steder og det er en meget vanlig radio.

Helihobby

Elefun

RCpro

Redyheli

Helidirect

Hobbycity

 

Bare husk at om du kjøper fra utlandet så må du velge mode 2.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Har et lite problem som jeg håpte å få svar på her..

 

Jeg har nemlig en BD8T som er litt trøblete. Det er egentlig to små problemer som jeg håpte det var noen her som kunne svare på.

 

Første problemet er at den svinger litt til den ene siden av seg selv. Jeg har justert på trimmen på kontrolleren, og den står på max, men likevel har den en ganske betydelig sving til den ene siden når den egentlig skal kjøre rett fram. Har også prøvd å "reversere" styringen, men da må jeg bare skru trimmen helt over på andre siden og problemet blir det samme. Når jeg svinger maksimalt til høyre (som er den siden den drar mot) så går den mye lengre (= mye skarpere sving) enn om jeg svinger til venstre.. Går ut ifra at det er fordi den er noe høyrestilt i utgangspunktet, og at den da går lenger til høyre enn til venstre. Noen som vet hvordan jeg kan rette den ut igjen? Det skal da ikke være slik at trimmen må stå på maks for ikke å ha full sving hele tiden, vel?

 

Det andre problemet er noe merkelig, for det gjelder bare når motoren går. Jeg mister kontakt med senderen, rett og slett. Jeg prøvde noen ganger i går, og all styring (gass, brems, svinging) fungerer utmerket når bilen ikke er i gang, altså når motoren ikke går. Når jeg starter den fungerer styringen i kanskje 2-3 sekunder, før jeg får 0 respons på kontrolleren. Jeg prøver å holde maksimal sving mot venstre, når bilen står med maksimal sving mot høyre, og så kubber jeg motoren. Etter 1 sekund svinger den til venstre, akkurat slik som kontrolleren sier det skal gjøre. Jeg testet mange ganger og det er helt konsekvent - den funker med motoren av, men ikke med motoren på.. Noen som vet noe om dette også kanskje?

 

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar

Når det kommer til oppsett av styringen så må du aller først sette den opp mekaniske.

Du starter ved å fjerne all trim og subtrim fra kanalen til styringa, deretter sentrerer du servohorent på styreservoen og eventuelt benytter subtrim for å få den sentrert det siste lille stykket.

Deretter bruker du linkene til å sette opp styringen rett.

Når dette er gjort har du et godt utgangspunklt for bra styring og kan begynne å leke litt med vinkler.

 

Når det kommer til bortfall av signal når motoren går høres jo dette ut som at motoren forstyrrer mottakeren.

Har du bensinmotor så kan det være pluggledningen som forstyrrer emn er det nitromotor skjønner jeg ikke at den skal kunne forstyrre mottakeren.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Jeg har ikke så mye peiling på dette med servoer og sånn, vet du om det ligger en guide eller lignende på nettet som forteller litt mer hva og hvordan jeg skal gjøre ting? Om trimmen på kontrolleren er satt til 0 svinger bilen maksimalt mot høyre, så det er nok store justeringer som må til.

 

Skal prøve å bytte batteri i mottakeren og se om det ikke ordner seg.

Lenke til kommentar

Hei igjen..

 

Nå har jeg vært ute og kjørt litt og den gikk kjempebra. Styringen ser ut til å fungere bra, takk!

 

Men jeg har fått en liten stein nedi der med glødepluggen, den ligger i klem mellom kanten og selve pluggen. Gjør det noe, og hvordan skal jeg få den ut? Regner med det ikke er lurt at den faller nedi der glødepluggen skal sitte, så da regner jeg med det heller ikke er lurt å ta glødepluggen ut?

 

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...