Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har noen merket forskjell på NGT linja?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min Charlie linje (Edit: Var offisielt 1850/512) er nå justert fra 2132/512 til 3104/480. Greit nok med høyere download, men var det i det hele tatt nødvendig å senke uploaden med 32Kb/s?

Mistet nettet noen minutter og det er endret igjen nå: 3744/576. Hvis denne hastigheten holder seg kan jeg bare si: Godt jobbet NGT.

Lenke til kommentar

Hei folkens.

Jeg bare lurer på hva er vitsen å ha få mer båndbredde hvis det er bare innenlands man omtrent skal få utnyttet internett linja?

Nextgentel leier dårlige linjer i utlandet så man får aldrig utnyttet linjekapasiteten uansett.

Så å ha 4Mbitt eller det dobble for å sørfe på VG eller noe er jo vaste of thime.

Bare gå på www.Tptest.se og ta en test så ser man reelt hva linja de er verdt i utlandet.

Jeg som har opp til 8Mbitt får feks 125KBitt fra Bostream så Nextgentel sine linjer ut av landet suger.

Følg bare routingen til sverige fra norge så vil dere se at linja først går til danmark så sverige,dette er fordi at nextgentel har leid billige linjer der istedet for å gå rett til sverige som mange andre aktører i Norge gjør.

 

Mange bare tar en test på din side på surfometeret og whooow for en fart jeg har.

Det er fordi at Nextgentel har optimalisert mot surfometeret for der er det den vanlige mann i gata tester.

Jeg har snakket med nextgentel og de har innrømmet selv at de har tatt routingen slik fordi at det er billigere.

men problemet da er at man får dårligere linjer,og lenger ping tid på online spill.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Nå fikk jeg de siste kbps`ene jeg manglet, godt jobbet ngt :thumbup:

 

 

cbos>sh in wan0

wan0 ADSL Physical Port

Line Trained

Data rate 3744 Kbps down; 576 Kbp

Line capacity 5120 Kbps down; 928 Kbp

SNR Margin 11 dB; previous 11 dB

Attenuation 34.0 dB; previous 34.0 dB

Lenke til kommentar
upload settes ikke ned, den angis med uten overhead bare. før hadde du nominelt høyere upload, men effektivt var den den samme

Når hastigheten min før var 512 i modemet, og nå er 480 så er det jo ganske lett å se at hastigheten er satt ned da.

Lenke til kommentar

Ved telnet får jeg oppgitt at linja mi er 8032/864. Er det fakta liksom?

2600/640 hadde jeg vel egentlig..

3600/704 ble den oppgradert til pga. noe NGT skyldte meg..

8032/864 nå liksom? :cool:

(NTNU-avtale..)

 

Dessverre får jeg langt fra denne hastigheten da.. På ITavisen får jeg 2-3 Mbit/s. Med programmet nevnt ovenfor her så får jeg litt forskjellige tall. Hva er forskjellen på TCP og UDP? (se bilde under..)

 

Er klar over at hastigheter på opp mot 8 Mbit/s er avhengig av linjekvalitet osv. men bør da overstige 3 Mbit/s i alle fall..

post-61-1116100070_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Min bravo-linje er oppdatert iallefall. Aner ikke når det skjedde, la ikke merke til det før i dag :p

 

routeren sier 2496/480 , effektivt ligger jeg på 270-280kB/s ned og 49-53kB/s opp. Jeg er fornøyd. :D

Endret av v0id
Lenke til kommentar
Nextgentel leier dårlige linjer i utlandet så man får aldrig utnyttet linjekapasiteten uansett.

Så å ha 4Mbitt eller det dobble for å sørfe på VG eller noe er jo vaste of thime.

Bare gå på www.Tptest.se og ta en test så ser man reelt hva linja de er verdt i utlandet.

Jeg som har opp til 8Mbitt får feks 125KBitt fra Bostream så Nextgentel sine linjer ut av landet suger.

Følg bare routingen til sverige fra norge så vil dere se at linja først går til danmark så sverige,dette er fordi at nextgentel har leid billige linjer der istedet for å gå rett til sverige som mange andre aktører i Norge gjør.

 

Mange bare tar en test på din side på surfometeret og whooow for en fart jeg har.

Det er fordi at Nextgentel har optimalisert mot surfometeret for der er det den vanlige mann i gata tester.

Jeg har snakket med nextgentel og de har innrømmet selv at de har tatt routingen slik fordi at det er billigere.

men problemet da er at man får dårligere linjer,og lenger ping tid på online spill.

Bytt ISP hvis det er ett problem for deg, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...