Gå til innhold

Hvordan rengjøre LCD-skjermer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fredster: Interresante opplysninger det der. Hold oss oppdatert om hva dama di finner ut.

 

Selv bruker jeg utvannet grønn zalo på skjermen og er fornøyd hittil. Dog, "teflon"panna mi begynner å se ganske slitt ut til tross for at den bare er ett år gammel. Jeg tror det kan ha noe å gjøre med at det er en dårlig variant av "teflon" som er brukt og at zalo tørker ut belegget for mye siden det er fettløsende. Jernpanner skal jo ikke vaskes med zalo/såpe. Der bør det være igjen et tynnt belegg med fett som skal beskytte overflaten fra rust og avskalling av det sorte sotlaget.

 

Men hold oss oppdatert om den blå zaloen. Det er interresant! :yes: (synes jeg)

Enig, skal bli spennende lesning om kjemien i blå Zalo. Tror du det kan være noe som binder seg og lager ionebindinger i blå Zalo?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Anbefaler bare bomullspad og vann.

Jeg har en gammel laptop hvor skjermen hadde endel

småriper. Da brukte jeg Armor All plastfornyer, og

skjermen ble som ny.

Dette er nå snart tre år siden, og skjermen er like fin.

Har du problemer med refleks av lys? :roll:

 

 

Nei, skjermen ble ikke noe blankere

Lenke til kommentar
Enig, skal bli spennende lesning om kjemien i blå Zalo. Tror du det kan være noe som binder seg og lager ionebindinger i blå Zalo?

Jeg har en blå Zalo selv, den er visst bakteriedrepende. Jeg har hørt noen bruker hydrogenperoksyd som antibakterielt middel, men dette er et kraftig oksydasjonsmiddel som nok kan være skadelig.

 

Finnes det en enkel indikator på H2O2 som tåler såpe også?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...