Gå til innhold

Skjermkortproblemer i Farcry - Club3D 6800Ultra


Anbefalte innlegg

Hei

 

Hadde et X800XT da jeg innstallerte spillet Farcry og da funket alt helt 100. Jeg sitter nå, etter et drept skjermkort, med et 6800Ultra PCI-E som er uklokket og jeg får en del feil i rendringen av bildet. En del større "lapper" av selve mappet jeg er på er i en ensfarget farge og viser altså ikke landskapet slik det ska være.

Det eneste jeg kan tenke på er at det kanskje er lagret et eller annet sted at spillet tror det kjører med et X800XT kort fremdeles ?

 

Noen som vet :roll:

 

Bilder kommer senere idag...

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok nå er jeg hjemme. Har gått inn her og lastet ned alt som var der, inklusive de SDK greiene. Skal jeg starte med v1.1 så v1.3 og så v1.31 ? Og hva er de SDK greiene ? Må disse også legges inn ? :dontgetit:

 

EDIT: Har nå prøvd å legge inn patchene, men får det ikke til. Jeg har lagt de i Farcry mappen og starter med V1.1. Denne finner ikke spillet, så den starter ikke å patche i det hele tatt. Så prøvde jeg v1.3 og her kommer jeg til der jeg velger directory. Jeg trykker browse da jeg har en annen directory enn default, og så trykker jeg neste, men ingenting skjer. Så prøver jeg også selv med den som stod default og den går fremdeles ikke videre.

Hva pokker er det som skjer :(

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Her er bildene jeg lovet hvertfall:

 

 

Farcry1_Thumb.jpg

 

Tok med dette bildet som et eksempel bare. Dette ble tatt da jeg overklokket mitt gamle X800XT litt vel mye. Fine tropiske farger :p

 

Farcry2_Thumb.jpg

 

Og så litt bilder fra Farcry med mitt nye 6800Ultra som er Uklokket.

 

Farcry3_Thumb.jpg

 

Farcry4_Thumb.jpg

 

Farcry5_Thumb.jpg

 

Farcry6_Thumb.jpg

 

 

Som dere ser så er det dårlig kvalitet på vannet, og i tillegg så er det feilvisning av en del farger.

Lenke til kommentar

Mitt råd:

 

1. Avinstaller skjermkortdrivere

2. Restart maskinen

3. Kjør DriverCleaner

4. Restart maskinen

5. Legg inn nyeste Nvidia-skjermkortdriver

6. Restart maskinen

7. Ta en ny installasjon av Far Cry (originalversjonen)

8. Legg så inn patch 1.3

 

Nå skal FarCry mest sannsynlig virke normalt.

Endret av apwr
Lenke til kommentar

far cry er allergisk mot geforce 6-serien!

 

1.3 patchen fixer biffen :)

 

hadde samme problem med mitt 6600GT.

delvis svart grafikk.

 

håper det ordner seg for deg :thumbup:

 

ps. trenger ikke å legge patchen i far cry mappen.

patchen finner spillet uansett hvor du legger den.

Lenke til kommentar
far cry er allergisk mot geforce 6-serien!

 

1.3 patchen fixer biffen :)

 

hadde samme problem med mitt 6600GT.

delvis svart grafikk.

 

håper det ordner seg for deg :thumbup:

 

ps. trenger ikke å legge patchen i far cry mappen.

patchen finner spillet uansett hvor du legger den.

Leste du ikke at jeg skrev at jeg ikke får lagt inn noen av de patchene. Til dere som foreslår å slette spillet og så innstallere igjen, så er det foreløpig ingen løsning. Jeg er helt i slutten av spillet og vil bare få spilt ferdig :ermm:

Lenke til kommentar

Sier ikke at du har det, men OM det nå skulle være en uorginal versjon av spillet med en cracket .exe-fil, så kan du jo prøve å bytte den ut med den originale fra DVD el. backup...

 

Angående reinstallasjon, så er det vel bare å ta backup av savegames, så kan du fortsette der du slapp etter reinstallasjon av spill og patch.

Lenke til kommentar
Leste du ikke at jeg skrev at jeg ikke får lagt inn noen av de patchene. Til dere som foreslår å slette spillet og så innstallere igjen, så er det foreløpig ingen løsning. Jeg er helt i slutten av spillet og vil bare få spilt ferdig :ermm:

Du behøver jo ikke å slette savegamene dine selv om du sletter spillet. Mener det kommer et spørsmål om du vil beholde dem når du sletter spillet. Du må også renske systemet ditt for alle spor av ATI drivere som ble nevnt litt lenger opp i tråden.

Lenke til kommentar
Hvis du bruker en nocd patch, kan detr være årsaken til at patchen

ikke kjenner igjen exe fila og ikke vil innstalere seg.

I såfall legg inn den orginale exe fila og prøv å patche på nytt.

Jeg trenger ikke bruke noe No-Cd. Jeg avinnstallerte og innstallerte hele spillet på nytt nå isted, rebootet, og startet opp spillet med ikonet som la seg på desktop'en. Litt merkelig :!:

 

Uansett, problemet er her ennå. Jeg får altså ikke patchet opp, og JA jeg har rensket vekk alt fra ATI på maskinen her. Jeg har i tillegg aller nyeste skjermkortdriver fra Nvidia og aldri hatt problemer med den annet enn til dette spillet.

Den første patchen sier at den ikke finner spillet ennå. Hvordan er det mulig. Det ligger jo der liksom, og det er en helt fresh innstall :wallbash:

Lenke til kommentar

Har du prøvd å lastet ned 1.3-patchen fra et annet nettsted?

Når du skal installere patchen så skal den automatisk finne lokalisjonen der hvor Far Cry er installert. Alt du behøver å gjøre er å trykke neste uten å gjøre noen som helst endringer.

Og du har originalversjonen av spillet!?

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Ikke kom med masse innviklede råd og lignende nå folkens. Alt han trenger er patch 1.3 til FarCry. Ingen formatering, re-installering eller noe sånt.

 

Problemet er at du prøver å bruke patch 1.3.1 før du bruker 1.3. Tror jeg, det skjedde for meg, hvis det er slik, se her:

 

Her er en artikkel om patch 1.3 og her finner du patchen. (Kan hende du må registrere deg, men det går greit. Hvis du vil så kan du få mitt brukernavn og passord via PM)

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...