Gå til innhold

Spill du aldri går lei. Dine udødelige klassikere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pah, ingenting som slår ein ekte Amiga. ;)

 

Forresten, for dei som er interessert og bur i nærleiken av Trondheim, har vi i MABGUN byrja å arrangere årleg Amiga-utstilling/-treff. Vi stiller ut mange forskjellige Amiga-maskiner, frå dei første som kom i 1985 fram til dei seinaste som kom i år. I tillegg har vi diverse Commodore-maskiner, m.a. Commodore SX-64 og klassiske C64...med nettverkskort og oppkopla mot internett. Og sjølvsagt masse rare folk å sjå på og prate med. :D

 

Det er ikkje eit kjempestort arrangement, men for dei av oss som likar slikt er det veldig artig. Nettsida vår er her.

 

Kay

Lenke til kommentar

Fallout 1 - Rundet over 7 ganger.

Deus Ex 1 - Verdens beste RPG.

Starcraft: BroodWar - Når man er god, kan man ikke bli lei.

Diablo 1 - Sikkert rundet over 50 ganger offline.

 

Det finnes mange andre spill jeg elsker, og som var store opplevelser for meg. Dette er spillene jeg aldri kan bli helt ferdig med...fordi utviklerne har gitt litt ekstra, og gud har vært i godt humør. Et av 500 spill i gamledager hadde sjel. Ingen spill som lages i dag har sjel. Nei, dette er ikke nostalgi. Noen må stoppe pengemenneskene før de ødelegger det SÅ mange kreative, talentfulle mennesker har jobbet dritten ut av seg for å skape. Situasjoner og karakterer som lett kunne vært i en oscar-film, eller en utrolig god bok. Gameplay som aldri blir gammelt, det lages rett og slett ikke lenger.

 

Enten er vi på en bro til et fotorealistisk drømme land, eller så går denne kultur formen til helvete. Da har de klart det igjen, penge-idiotene ødelegger musikk, film og nå spill. Noen må stanse dem! >_<

Endret av legeper
Lenke til kommentar
Fallout 1 - Rundet over 7 ganger.

Deus Ex 1 - Verdens beste RPG.

Starcraft: BroodWar - Når man er god, kan man ikke bli lei.

Diablo 1 - Sikkert rundet over 50 ganger offline.

 

Det finnes mange andre spill jeg elsker, og som var store opplevelser for meg. Dette er spillene jeg aldri kan bli helt ferdig med...fordi utviklerne har gitt litt ekstra, og gud har vært i godt humør. Et av 500 spill i gamledager hadde sjel. Ingen spill som lages i dag har sjel. Nei, dette er ikke nostalgi. Noen må stoppe pengemenneskene før de ødelegger det SÅ mange kreative, talentfulle mennesker har jobbet dritten ut av seg for å skape. Situasjoner og karakterer som lett kunne vært i en oscar-film, eller en utrolig god bok. Gameplay som aldri blir gammelt, det lages rett og slett ikke lenger.

 

Enten er vi på en bro til et fotorealistisk drømme land, eller så går denne kultur formen til helvete. Da har de klart det igjen, penge-idiotene ødelegger musikk, film og nå spill. Noen må stanse dem! >_<

Jeg er så enig. Se f.eks hva som har skjedd med både FPS og RTS-sjangeren.

 

PS. Noen som har hørt noe om en remake av Starcraft?

Lenke til kommentar

Eg trur det mest konkrete dømet på at "pengemenneske" skvisar ut dei kreative utviklarane, er det som skjedde med Andy Davidson og Team 17. Andy er den opprinnelege skaparen av Worms, og stod bak dei gode versjonane av det, dvs. originale Worms og Worms:DC. Han var ein speldesigner av den gamle sorten, ein soveromsprogrammerar. Dessverre for oss (og for dei), utvikla Andy og Team 17 sine visjonar for Worms-serien seg i forskjellige retningar. Han fekk gradvis mindre kontroll over dei nye spela, og forlot til slutt Team17.

 

Prøvde ein demo av Worms 4 i går. :thumbdown:

 

Kay

Lenke til kommentar
Eg trur det mest konkrete dømet på at "pengemenneske" skvisar ut dei kreative utviklarane, er det som skjedde med Andy Davidson og Team 17. Andy er den opprinnelege skaparen av Worms, og stod bak dei gode versjonane av det, dvs. originale Worms og Worms:DC. Han var ein speldesigner av den gamle sorten, ein soveromsprogrammerar. Dessverre for oss (og for dei), utvikla Andy og Team 17 sine visjonar for Worms-serien seg i forskjellige retningar. Han fekk gradvis mindre kontroll over dei nye spela, og forlot til slutt Team17.

 

Prøvde ein demo av Worms 4 i går. :thumbdown:

 

Kay

Nettopp. Filmbransjen og musikkbransjen er tross alt fulle av individer som står på sitt fra dag en, og klarer å overkjøre de som ikke hører til i kreative bransjer. Spesielle spill designere og enkeltmennesker som jobber i spillbransjen får ingen identitet, de er eller har vært en DEL av et team som utviklet et spill.

 

Det som skjedde med Team 17 er veldig likt det som skjer med mange spillutviklere i dag, det kreative opphavet til suksessen blir fjernet for å få optimal vekst og salg...men de som sitter igjen klarer ikke å skape noe magisk. Kanskje dette er framtiden? Masseprodusering og kvelning av kreative hjerner er den største trusselen til spill-industrien i dag. Du kan gjøre en enkel ting for å hjelpe til å hindre dette. IKKE KJØP EA SPILL.

 

Spill jeg elsker:

Starcraft/Warcraft/Diablo - Laget av Blizzard, de som planla og utviklet disse mesterverkene jobber ikke i Blizzard lenger..de som forlot Blizzard har utviklet Guild Wars, et utrolig gjennomført spill.

 

Worms serien- Laget av Team 17 (se quote)

 

Goldeneye/Blast Corps/PD/Jet Force Gemini - Laget av geniene hos Rareware, nå kjøpt opp av Microsoft. De har levert skuffelse etter skuffelse så langt etter oppkjøpet. Noen av de som designet Goldeneye og PD har forlatt Rareware etter at MS kom på banen (eller inn i kontorene deres)..

 

Utallige utviklere som ikke klarte å bli multi-millionærer i tide, og som ikke valgte å bruke mer penger på reklamen, enn på utviklingen av spillet (Electronic "Arts").

 

Man er for ung til å ha spilt Amiga hvis man ikke forstår hva som foregår her, spill har blitt 'billion dollar business', feil folk har kommet på banen, og INGEN reagerer fordi de det gjelder er for unge til å forstå hva som foregår.

Lenke til kommentar
Originale Pirates!, Amiga-versjonen.

 

Kay

Ja! Den har gitt meg mange timers underholdning.

*Rote på boden etter en støvete amiga og 1000 disketter*

Hett tips: WinUAE og spill det der! Mindre støv ;)

Bra tips, men det var dette med sjarmen da. Holder meg til gode gamle Amigaen min jeg. Med knirkete joysticks og coax-overgang i dårlig forfatning :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...