Gå til innhold

GeForce 6200 med 512 MB minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elkjøp Gaming Edition PC 2005:

 

Superrask spillprosessor Intel Pentium 4 Celeron på 2,8GHz!

Eget skjermkort med 512MB minne!

256MB systemminne!

17" LCD-skjerm, kjempeegnet til spill!!! (30ms)

Kombinert DVD- og CD-spiller!

Nettverkskort inkludert!

Lydkort inkludert!

USB2!!!!!!!!!!

Trådløs mus og tastatur - gir gameren maksimal frihet og presisjon!

Det er vel snakk om tidsspørsmål før elkjøp kommer med en slik annonse.

Lenke til kommentar
dagen du trenger 512 minne for å få plass til all texturen i et spill ... så er 6200 det samme som Matrox Millenium (1997) idag.

Den dagen kom vel for en GOD stund siden, da Doom3 ble lansert. Nå er det vel kjempemange som kjører Ultra High og alt på max med de forskjellige supermaskinene de har, men ID har jo sagt at de ukomprimerte teksturene i Ultra High vil kreve mer enn 256MB skjermkort-minne.

 

Og jeg tror ikke at et 6200 512MB vil gjøre saken noe bedre for Doom3@Ultra high. Det blir som å kjøre en moped med 20 meter brede vinger på en flyrullebane for å så ta av; det går nok ikke så glatt...

Lenke til kommentar
Elkjøp Gaming Edition PC 2005:

 

Superrask spillprosessor Intel Pentium 4 Celeron på 2,8GHz!

Eget skjermkort med 512MB minne!

256MB systemminne!

17" LCD-skjerm, kjempeegnet til spill!!! (30ms)

Kombinert DVD- og CD-spiller!

Nettverkskort inkludert!

Lydkort inkludert!

USB2!!!!!!!!!!

Trådløs mus og tastatur - gir gameren maksimal frihet og presisjon!

De skriver;

kombinert DVD / CD-brenner

-> Mange leser DVD og CD brenner (brenner begge)

Er egentlig DVD leser og CD brenner kombinert

Lenke til kommentar
De skriver;

kombinert DVD / CD-brenner

-> Mange leser DVD og CD brenner (brenner begge)

Er egentlig DVD leser og CD brenner kombinert

Jeg vet det, men her kamuflerte jeg en vanlig DVD-spiller, som også er en CD-leser. Utrolig mange sleipe triks slike butikker bruker.

 

Jeg tror det er Dataspesialisten som har PCer som heter noe sånt som AMD Office 3100. her skulle man tro at der er brukt en Sempron 3100+ Socket 754, men nærmere detaljer jeg så på en av disse maskinene, var en Sempron 2400-2500+ Socket A. Disse maskinene har også "skjermkort", "nettverkskort" og "lydkort" listet opp, som alle er integrerte på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Elkjøp Gaming Edition PC 2005:

 

Superrask spillprosessor Intel Pentium 4 Celeron på 2,8GHz!

Eget skjermkort med 512MB minne!

256MB systemminne!

17" LCD-skjerm, kjempeegnet til spill!!! (30ms)

Kombinert DVD- og CD-spiller!

Nettverkskort inkludert!

Lydkort inkludert!

USB2!!!!!!!!!!

Trådløs mus og tastatur - gir gameren maksimal frihet og presisjon!

haha :!:

 

Elkjøp er bare latterlig når det gjelder PC.

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Aha! Jeg har en genial ide!

 

Siden noen low end kort bruker systemminne som skjermkortminne, kan ikke vi snu greia og bruke skjermkortminne som systemminne? :tease:

 

Hmm kanskje ikke så seriøst da men hadde vært i teorien ganske kjapp ram. :)

Lenke til kommentar

Hehe.. Kul idè hainz, men jeg tror det vill blitt ganske tregt minne. (Det blir lang latency av å gå via både brikkesett og GPU, + at selv 16x PCI-e begrenser båndbredden til 2x4GB/s)

 

På billigsystemer synes jeg heller de kunne flyttet den integrerte GPU'en over fra northbridge til CPU. Da kunne alt minnet til GPU og CPU være tilknyttet samme sted og man hadde fått en brikke mindre på hovedkortet å forholde seg til (=billigere og enklere å lage små systemer, samt bedre ytelse enn å ha CPU + NB hver for seg)

Lenke til kommentar

Det teiteste med det hele er at det blir mange folk som kommer til å kjøpe dette kortet. Folk som ikke har peiling på skjermkort, og "kun" teller antall MB kommer til å kaste seg over dette kortet.

 

I tillegg regner jeg med at noen av de store PC-leverandørene kommer til å bake disse kortene inn i flere av modellene sine og bruke markedsføring som "Rått skjermkort med hele 512 MB med RAM" :no:

 

Ikke bra nei !!!

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Ikke for å ødelegge harseleringen med kortet, men..

 

Det var en gang jeg spilt COD på 800x600 med middels kvalitet på en pc med Celeron 2.6 gh CPU og FX5200 m/64 mb ram. Det funket faktisk bra (ingen hakking).

 

Ett 6200 kort med 512 mb høres mye bedre ut. Kunne vært interressant å se en test mellom dette kortet og FX5200. Kanskje man kan også spille DOOM3 greit med lave innstillinger ?

Lenke til kommentar
Poenget er bare at et 6200 64MB og 6200 512MB sannsynligvis ikke ligger så langt unna hverandre i pris.

Tja, men om det ikke er noen ytelseforskjell på 128MB og 512MB kortet fordi GPU'en er for svak til å kjøre innstillinger som har nytte av mer enn 128MB, så ser jeg ikke noe poeng i å betale en tikroning ekstra for 512MB-kortet. Da kan man heller gå og kjøpe seg et kinderegg og få mer nytte for den tieren. (sjokolade)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Det teiteste med det hele er at det blir mange folk som kommer til å kjøpe dette kortet. Folk som ikke har peiling på skjermkort, og "kun" teller antall MB kommer til å kaste seg over dette kortet.

 

I tillegg regner jeg med at noen av de store PC-leverandørene kommer til å bake disse kortene inn i flere av modellene sine og bruke markedsføring som "Rått skjermkort med hele 512 MB med RAM" :no:

 

Ikke bra nei !!!

 

-z00l-

Ja desverre er det to ting mange kjøpere ser på når de skal ha pc; MHz på prosessoren og MB ram på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Myten om at masse VRAM er best kommer ikke til å bli avlivet så lenge selgerene finnes, det er deres jobb å overbevise massene om at et produkt er best, og de bruker de skitneste triks for å få solgt mest mulig. :ermm:

 

Nå er det jo slikt at selgerene har overbevist folk om at MB og MHz = ytelse, og da kommer selgerene og produsentene (som så og si kontrolleres av salgsavdelingen) til å fortsette å spille på dette. :hrm:

Endret av Mr.Hamburger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...