Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Øker effektanlegg ytelse eller bare lyd?


Pilot_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På min moped så gir effektannlegg endel mer ytelse enn orginalt uplombert eksosannlegg. Får dratt mye mer turtall, og blir mer bunndrag med den og, hvertfall min erfaring. Har suzuki RMX med Metrakit effektanlegg.

Skrevet
Effektannlegg gir mer effekt til 2-takt, 4-takt gir den bare mer lyd !

Firtaktere skal også ha riktig motstand i eksosanlegget, men de trenger ikke ekspansjonskammer og like mye motstand som en totakter og de er ikke like følsom.

 

Byttet til BSM anlegg på sykkelen min (Honda XL 500S) med mer (!) motstand og mindre (men tøffere) lyd enn orginalpotta og fikk faktisk mer effekt på mellomregisteret.

Skrevet

Har en standar Suziku rmx, og den dreger helt sinnsykt dårlig i oppover bakker.. Noen som hvet om noen deler eller noe som kan skiftes ut, uten å gjøre noe ulovelig ? Hvor mye fortere går en moped med effektanlegg ?

Skrevet
Har en standar Suziku rmx, og den dreger helt sinnsykt dårlig i oppover bakker.. Noen som hvet om noen deler eller noe som kan skiftes ut, uten å gjøre noe ulovelig ? Hvor mye fortere går en moped med effektanlegg ?

den går ca i 80-90 med effanleg men har du en gammel moped så er de ikke så bra.

Skrevet
Har en standar Suziku rmx, og den dreger helt sinnsykt dårlig i oppover bakker.. Noen som hvet om noen deler eller noe som kan skiftes ut, uten å gjøre noe ulovelig ? Hvor mye fortere går en moped med effektanlegg ?

Dessverre :(

 

 

Suzuki RMX går utrolig dårlig orginalt, takket være de vannvittige plomberingene. I vognkortet står det at det er 1.04 kW, noe som er meget lite. Min klarer hvertfall ikke mer enn 45 km/t, og kommer det en bakke er det bare å glemme det ... Har kjørt orginalt 2 dager siden jeg kjøpte mopeden i fjor vår. Er ikke noe du kan gjøre for at den kun skal trekke bedre i bakker,da må du nok ut med plomberinger, noe som er ulovlig ...

Skrevet (endret)

Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.

Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O )

 

TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg.

Endret av Zythius
Skrevet
Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.

Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O )

 

TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg.

90 går ikke med bare effektanlegg på rmx nei :p på speedo kanskje

 

men 75 ca på flata er mer nøyaktig..

Skrevet
Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.

Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O )

 

TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg.

med yasuni cross effektanlegg til RMX, så kan du kanskje klare 100 på flata

Skrevet
Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.

Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O )

 

TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg.

med yasuni cross effektanlegg til RMX, så kan du kanskje klare 100 på flata

bwahaha, nabbzor

Skrevet
Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.

Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O )

 

TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg.

med yasuni cross effektanlegg til RMX, så kan du kanskje klare 100 på flata

bwahaha, nabbzor

faen meiner du med da?

Skrevet
Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.

Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O )

 

TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg.

med yasuni cross effektanlegg til RMX, så kan du kanskje klare 100 på flata

Kanskje ja! Et kanskje med 1:100000million sjanse for ja.

Skrevet
Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.

Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O )

 

TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg.

med yasuni cross effektanlegg til RMX, så kan du kanskje klare 100 på flata

Kanskje ja! Et kanskje med 1:100000million sjanse for ja.

Med orkan medvind, hjemlengsel og med en selskapssyk Valgjerd Svartstad Haugland i helene, kanskje det hadde gått..... :whistle:

 

Som sagt gir EFFEKTanlegg mer effekt i de fleste sammenhenger. Mest på totaktere.

Skrevet (endret)
Effektannlegg gir mer effekt til 2-takt, 4-takt gir den bare mer lyd !

Firtaktere skal også ha riktig motstand i eksosanlegget, men de trenger ikke ekspansjonskammer og like mye motstand som en totakter og de er ikke like følsom.

 

Byttet til BSM anlegg på sykkelen min (Honda XL 500S) med mer (!) motstand og mindre (men tøffere) lyd enn orginalpotta og fikk faktisk mer effekt på mellomregisteret.

Sant det, men siden det gir lite effekt så la jeg ordene sånn ;)

My bad:)

Endret av Sc0oT
Skrevet
Ja, det kommer veldig an på hvilken moped du har.

Suzuki RMX for eksempel, går fra kattunge til tiger bare ved å bytte potte. (Mener å ha hørt at man kan få den opp til ca. 90 km/t etter å bytte potte :O )

 

TSX-en min drar ikke så stor nytte av bare effektanlegg.

med yasuni cross effektanlegg til RMX, så kan du kanskje klare 100 på flata

bwahaha, nabbzor

faen meiner du med da?

Antageligvis at du ikke har sjans.

 

Noe jeg har pørvd å knø inn i hodet til folk, på et annet forum. Er at trim hjelper deg kun opp i hastigheten, og hastigheten du oppnår på max turtall, bestemmes av hvilken dreving du har.

Skrevet

Jepp enig med Martin der.

 

Min klarte jeg 95 km/t med 15 dreving og kun effektannlegg, men det var i en helvetes nedoverbakke ^^

 

 

RMX går i ca 80 km/t med effektanlegg, noen sier 85 km/t, hvertfall, kan tenke meg mellom 75-80 ekte km/t.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...