Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skynd deg da, med bodykittet og alt.. men sku gjerne sett

nå og jeg da...

Når jeg legger ut en showcase av min bil skal jeg ta med bilder av bilen fra sånn den var når jeg kjøpte den, til sånn den er nå. Også fremmtidlige planer og sånn...

Har tatt noen bilder av sånn den er nå, skal sende deg noen bilde når jeg får lastet de på pc`n min. ;)

Lenke til kommentar
Er usikker på hvordan vinge jeg skal ha på min 240.

Vet ikke helt hva de forskjellige vingene heter heller.

Kan noen gi meg link til en side meg 850 vinge og en side med gruppe A vinge?

Noen som vet hvor man får billige hvite blinklys også??

Dreiv å skreiv et svar til deg her, men jeg ser du har fått svar nok på bilforumet.net så :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hva avgjør om motoren ryker eller ikke når reg.reima ryker..?

De gamle motorene B19, B21 og B23 er såkalte "Non interference engines" Der stempelet ikke vil slå oppi ventilene selv om registreimen ryker. De nyere motorene B230 osv. Vil man bøye/knekke Ventiler og få en kostbar rep. dersom reima ryker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sånn! Da har det skjedd en forandring igjen! :) Tok litt tid bare.

 

I helga som var dreiv min samboers bror i en 15-timers tid, og satte på servo! Komplett, dvs. servopumpe, servotannstag, styrestag, ratt, oljebeholder, reimhjul og sikkert noen andre småting jeg har glemt..

 

Bilen har virkelig blitt helt ny å kjøre, det er sååå utrolig deilig.. Vil bare kjøre mer og mer.

 

BILDER KOMMER!

Lenke til kommentar

...slik!

Da har man gått til anskaffelse av bilder, så legger man det ut her..

Servoen jeg har fått tak i, er av den "nye" typen som jeg ikke husker navnet på, ZF troooor jeg, husker ikke i farta :p

Kommer ihvertfall fra en Volvo 240 '86 med en B230K.. På grunn av at den kommer fra en lav-friksjonsmotor, passet den ikke rett på blokka mi, så da må man modifisere litt..

 

Etter man var ferdig, dro man ned på Hadeland Bilcentral (e.l) og tok en forstillingskontroll.. Fikk beskjed om at hjula stod som en snøplog :p Han lurte fælt på hva som hadde skjedd. :p Men det blei ganske klart når jeg sa jeg hadde montert servo på den gamle holken. :love:

 

PICT2295.jpg

Bilen er på bukker, og man kan demontere dekslet under..

 

PICT2296.jpg

Her var det oljete! Dette er under dekslet liksom, så har egentlig aldri blitt reingjort der.. Kommer sannsynligvis ifra reimhjulet, den bevegende delen.. Olja har så blitt blåst bakover.. Skal ta en sjekk på det etterhvert, om jeg burde skifte pakning på bunnpanna..

 

PICT2297.jpg

Andre siden, er litt mindre olje der gitt.. Gamle styrestaget fremdeles

 

PICT2299.jpg

Vi må løsne bærekuler.. Fremdeles stive og fine etter 23 år.. :)

 

PICT2302.jpg

Her tar man i bruk en skrutrekker for å få løsna "den tingen til rattet", rattstanga, måtte ta av innsuget til gassern for å komme til..

 

PICT2303.jpg

Da var det gamle styrestaget ute..

 

PICT2305.jpg

Tror ikke jeg ville ha kjørt med den nå :p

 

PICT2307.jpg

Braketten til pumpa passer ikke rett på blokka mi, så da må man fram med litt verktøy.. Man må redefinere noen hull, så de passer.. :p

 

PICT2313.jpg

Ekstra reimhjul! :cool:

Først fikk jeg med meg et heltgods tre-spors reimhjul fra han jeg kjøpte av, men det viste seg å være for stort, så det passa ikke på min motor.. Fikk tilslutt tak i dette "addon"-hjulet, som er beregna på min motor.. Fot i hose!

 

PICT2314.jpg

Voilá!

 

PICT2320.jpg

Da var det nye styrestaget på plass! :thumbup:

Vasket :p (resten av møkket på den, er tectyl. Det vasker man ikke :p)

 

PICT2322.jpg

Nytt, mindre GT ratt på plass :) aahh.. Ikke mer trailer-ratt..

 

PICT2323.jpg

Pumpe, reimhjul og reim er på plass..

 

PICT2324.jpg

Oljebeholder.. Og releét til 1000-meterne plassert under der igjen..

 

PICT2316.jpg

Oversikt..

 

PICT2319.jpg

Her skimter man pumpa til høyre, med drahjelp..

 

-------

 

 

Ja, det var vel egentlig alle de interessante bildene.. Den styrer som en helt nå, ikke lenger noe problem å lukeparkere og rygge nå nei, farvel til senebetenelser og vonde skuldre.. :cool:

 

Jaja, den skal inn i garasjen igjen på søndag, og bli stående der igjen resten av vintern..

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får jeg spørre å my du måtte ut med for servo'n?? Jeg tenker litt på en 240, ( :cool: ) men må jo nesten ha på servo! hvis ikke blir ikke tilværelsen som råner fult så komfortabel! hehe :p og JA(!!!!) jeg skal råne! :innocent: blir 18 om 12 dager, og har gleda meg til å få lappen siden jeg var 5 eller.no! hihi.. nesten i allefall!

Lenke til kommentar
Får jeg spørre å my du måtte ut med for servo'n?? Jeg tenker litt på en 240, ( :cool: ) men må jo nesten ha på servo! hvis ikke blir ikke tilværelsen som råner fult så komfortabel! hehe :p og JA(!!!!) jeg skal råne! :innocent: blir 18 om 12 dager, og har gleda meg til å få lappen siden jeg var 5 eller.no! hihi.. nesten i allefall!

Jeg kjøpte den av en kamerat for kamerat-pris ;) Fra ene delebilen hans..

 

Så da betalte jeg 1500,- for komplette servoen med ratt og de 2 side-speilene.. :)

 

Edit: Woo! innlegg 666!

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Var å vaska bilen og tok noen bilder før vi dro til et "rånetreff" på Hønefoss..

 

DSC03177.jpg

 

DSC03178.jpg

 

DSC03180.jpg

 

DSC03182.jpg

 

DSC03183.jpg

 

DSC03186.jpg

 

enda en venn, han kjører 850..

Og sjekk i bakgrunnen! enda en hvit 240 ^^;

DSC03188.jpg

 

Forresten, så er det min bil til venstre ;) JC64 that is..

Kameraten min sin 240 Turbo.. Er moro å ha tvillingbiler :p

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...