Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den har større ratt, ja, akkurat det samme rattet som min.

De som har det store rattet, har ikke servo :)

Så, for at det skal bli -litt- lettere å ratte, så er det et større ratt, AKA trailer-ratt.. så jeg har stort ratt.. :)

 

Men, som sagt, har en komplett servo liggende i kjelleren, med servo-ratt ;) som da er mindre..

Lenke til kommentar

Idag fikk jeg pakka mi, med skiltplate og nytt blinkslys :D Så skal hente den etter jobb og montere på.. gleder meg så... Hehe..

 

Vaska den kjapt igår, med vanlig dårlig høytrykkspyler og såpevann.. Ble ikke noe bra, men det ble bedre enn møkkete bil..

 

DSC02919.jpg

 

I bakgrunnen står dama og ei venninne og tørker av våres '69 Boble ;) Den er tilsalgs, så da måtte den være rein og fin :) hehe..

 

Men kommer tilbake, i morgen tror jeg, med bilder av det nyeste :)

 

Under:

En 240 som også går her jeg bor, kjørt av en ca. 40 år gammel mann.. og kona med barna.

post-150-1119510518_thumb.jpg

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Noen andre felger, og muligens noen senkefjærer hadde nok gjort seg.. :)

:dontgetit:

Mente du meg, eller han andre duden?

 

Hvis du mente meg, så vet du allerede planene mine egentlig, så jeg går ut ifra at du ikke mente meg.. *glede seg til neste sommer*

240en går i garasjen om under en mnd, gruer meg :(

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke ennå, om jeg vil ha gruppe A vinge eller ikke.. :S

Har ikke bestemt meg om det er fint eller harry.. Men jeg vil så mye heller gjerne ha 850R-vingen.. med bremselys..

Og svart turbo-grill står på min liste over planer :) da skal jeg også lakkere listene over lampene forran svarte og.. Turbo-look :) Synd jeg ikke har snurrbo da men.. :)

 

Nå har jeg henta pakka med skiltplata! yay! skal bare komme hjem fra jobb, så skal jeg montere den og sote sideblinkslysene..

Lenke til kommentar

Det høres ut som dette kommer til å bli et sikkelig bra prosjekt! det er en pen bil og har mye potensiale til å bli stilig. Jeg syns 5-speed emblemet ditt var tøft jeg :yes: Jeg har selv en 244 me byttet motor fra en B21 til en B230A, har satt på effetanlegg ++ bilen min er ca 150hk. jeg skal legge en tråd om min bil senere når jeg får tatt noen bilder. men uansett.. Keep up the good work! :cool::D

Endret av Nord3ng
Lenke til kommentar

Da fikk jeg pakka mi igår som sagt, så da ble det litt skruing igår også :)

 

Man fikk en stk. refleksplate, så da var det bare å ribbe:

 

DSC02944.jpg

 

Så begynte jeg å tilpasse da, måtte flytte begge baklyktene lenger ut mot kantene, eller så fikk jeg ikke plata langt nok bak mot bakplata. Så lagde jeg nye hull i den nye refleksplata, så jeg slapp å lage ny hull i bakplata og skiltet.

 

Etter en times tid, ble det sånn:

 

DSC02945.jpg

 

Jeg er fornøyd! Så mye penere rompe på den nå.. mangler bare en liten vinge nå..

Hvis noen lurer på den BMW'n i bakgrunnen, er det broren til dama sin E36 328iT

 

DSC02947.jpg

 

Så tenkte jeg at jeg sku gå igang med det "nye" blinklyset, å montere det..

 

Det gamle:

 

DSC02948.jpg

 

Som man kan se, så er hele blinklyset rusta istykker, noe som skruene ville være med på.. Så da var det bare å maskere litt og finne fram vinkelsliperen.. Fikk den av, og fikk montert det nye :) Tok så fram sotesprayen og went crazy :p

 

 

DSC02950.jpg

 

DSC02951.jpg

 

Ble mye bedre, og litt mer uvanlig - alle andre 240er har jo de nye, flate sideblinkerne :p

 

Aah, en bra dag..

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
B19 ble litt for treg, trengte noe me litt trøkk i :D hehe... B23a motoren er det innsprøytning eller gasser?

B23A er en gasser.. noe du burde ha sett etter å ha sett på bildene jeg har lagt her :p

Det jeg liker veldig godt på denna, er at jeg kan kjøre til registerreima ryker, uten at motoren havarerer :) Det gjelder forsåvidt din motor og det..

 

men noen kommentarer ang bilen min?

 

Jeg venter på din showcase ;)

Lenke til kommentar
men noen kommentarer ang bilen min?

Som sagt så synes jeg det er en bra bil, og den har massevis av potensiale til å bli veldig pen! Digger 5-speed emblemet ditt da ;) Den trenger bare litt skjønnhetspuss her og der så blir det jo en riktig pen bil!

 

Har ikke sett så nøye på motoren din, så først nå at du hadde lagt ut bilder under panseret ditt. Du skulle bare ha satt inn en dobbelt gasser vettu :thumbup: hehe...

 

Når jeg har fått bodykit til min bil skal jeg legge ut en showcase om den :D

Lenke til kommentar
Hva avgjør om motoren ryker eller ikke når reg.reima ryker..?

Nå har ikke jeg så peiling da, men vanligvis så slår stempla oppi ventilene og greier så de blir bøyde og slikt, ødelegger toppen.. Det er det jeg veit..

 

På B21 og B23 så er det så stor avstand mellom stempel og ventil, så det ikke var noe farlig.. Var noe sånt som sto i boka..

 

Sikkert noen andre som kan utfylle dette emnet bedre..

 

Nord3ng:

Ja, sette inn en dobbel weber ;)

forbruket går tilgomed ned da.. hehe.. med mindre jeg gir på litt da..

 

Skynd deg da, med bodykittet og alt.. men sku gjerne sett den nå og jeg da.. PM meg noen bilder elle rno :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...