Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilder fjernet, sjekk heller http://www.zyrex.org/gallery/Volvo240

 

 

Slik.. da har jeg fått tatt noen flere bilder - OG - fått lasta dem opp.

 

Trykk på bildene for større versjoner!

 

 

 

23 år... B23A, dvs en 2.3 liters forgassermotor.. Ganske tørt, men er møkkete nå. Motorvask skal foretas på fredag.. Må ta innsida av panseret også, og diverse kriker og kroker..

 

 

 

Den grønne og blå ledningen som går der, er til 1000-metera, man skal jo ha en bryter til de inne i bilen, i tilfelle releét brenner seg.. Men de er litt korte, så jeg må skjøte på litt.

 

 

Ikke så mye som en liten oljelekkasje her engang.. Potte tett denna saken.

 

 

 

Og så, har jeg fått meg nye speil som jeg nevnte.. Glemte å ta et nytt "oversiktsbilde", men det gjør jeg på fredag når jeg skal vaske den igjen.

 

 

 

Ble en god del bedre.. riktignok 4 hull ekstra i døra, og måtte skjære litt av en list. Men resulatet ser helt bra ut :) mye bedre speil enn de feminine jeg hadde.. :)

 

 

Lakken er ihvertfall god og fin :):thumbup: Men så møkkete a gitt..

 

 

PS: Går det ann å vaske bilen for mye? :blush: Vasker hver helg.. med noen sjeldne unntak..

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Tenkte forresten at jeg kunne slenge med et bilde til, ifra kollisjonen i vinter:

 

Dårlig kvalitet, tok med mobilen

Img(22).jpg

 

Ble påkjørt i et kryss, bilen bak dundra inn i meg i ca. 50-60 km.. Men men, kunne ihvertfall kjøre hjem og legge meg søvnløst i senga..

Lenke til kommentar
Regner med at du slapp all skyld?

Jepp, jeg var helt uten skyld.. Bilen min ble riktignok erklært vrak, men, fikk 17500,- igjen på forsikringa (som da skulle være bilens verdi). Så ble den reparert, tok 2 mnd i vinter, tristeste 2 mnd jeg har vært med på. Men, 22000,- senere så ser den ut som den gjør nå :):thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe.. Det blir senking.. Men ikke mer enn 20-30mm.. Og jeg skal sette på de 16"-felgene jeg har vist til tidligere.. med 205/45/16, evt. 205/50/16..

Dezent_Alutec_Pole.jpg

 

Som tidligere nevnt, så er bilen faktisk hevet 20mm bak.. Så derfor vil jeg senke den litt, og stive den litt opp.. Altså, det føles som om bilen velter når jeg svinger ;) Riktignok utrolig behaglig å kjøre da :)

 

Men, harry skal den ikke bli.. Så redd for det.. Skal holdes så clean som mulig.. Ingen andre med 240er her? :)

 

Hva er det neste du har tenkt til å gjøre med bilen din?

Tja.. Skal parkere den om en mnd, så ikke store planene.

Rød refleksplate/skiltplate bak skal på, ser ikke så stusselig ut der da :)

Og så må jeg skifte det ene sideblinklyset, for det er rusta istykker :( ikke særlig bra patent på de. Men det er lett jobb.. Når den nye er på, skal begge sideblinklysa sotes svarte.. Oransje-fargen står ikke helt i stil ;) Men jeg har tro på at sota svarte, så ser de bra ut.. Skal først teste med noen ekstra-glass jeg har.

Dette skal ihvertfall gjøres før den parkeres håper jeg, bare penga strekker til (Og det er snakk om 500,- så jeg håper det, men stramt budsjett)

 

 

Kom gjerne med tips og innspill..

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Ingen andre med 240er her? :)

Ikke ennå dessverre. Men håper det blir til neste sommer. Må få kjørt opp løpet av 2005 nå og så spare til en Volvo 240, eventuelt en med turbo ;)

 

Du får stå på å gjøre 240`n din som du vil ha den. Lykke til videre med abeidet. Håper du poster bilder etter hvert som du gjør forandringer med bilen.

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar

Trodde du hadde lapp og greier jeg ;) hehe

Isåfall når du får kjøpt deg bil og fått deg lapp så får du fyre igang en showcase e.l. her.. :) Gleder meg til å se..

 

Jeg kommer nok til å stå på med den, jeg. .Takk for det, og bilder vil komme etterhvert som jeg gjør noe.. Burde vel blitt flytta til worklogs kanskje? heh.. Nei, skriver ikke akkurat nok til det vel..

Lenke til kommentar
Trodde du hadde lapp og greier jeg ;) hehe

Isåfall når du får kjøpt deg bil og fått deg lapp så får du fyre igang en showcase e.l. her.. :) Gleder meg til å se...

Har nok ikke lappen enda. Får ikke en eneste krone av foreldrene mine, så derfor har det gått litt for tregt :p

 

Skal nok få til en showcase når jeg har kjøpt mitt eks. av Volvo 240. Er bare litt usikker på om jeg skal ha stasjonsvogn eller sedan :p

Lenke til kommentar

Nå er ihvertfall skiltplate og et stk nytt blinklys nesten i postkassa mi.. Så da skal de sotes, de skjermblinklysa, siden det ikke er mulig å få tak i den typen jeg har i hvitt.. Så da blir de svarte, og det er egentlig helt greit, er ikke mange som har det på den måten.. heh.

 

Men, jeg tror jeg har funnet ut hva som er "spesielt" med min modell.. Som nevnt tidligere, så har jeg ikke funnet en eneste person her i Norge, som har samme modell som meg, eller har sett det merket jeg har (5.speed), og med det utstyret jeg har. Her om dagen snakka jeg med en som var Volvo-forhandler på slutten av 70-tallet, og han mente å ha sett det merket på en del eksport-modeller.. Så han var nesten helt sikker på at min modell er en modell som var forbeholdt det amerikanske markedet.. Men det kan jo isåfall forklare at ingen har sett det merket før, så jeg skal se om jeg finner noen amerikanske volvo-forum eller no sånt..

Uansett så er det kos med en litt spesiell versjon av en bil :)

 

Ellers tok jeg en skikkelig motorvask her om dagen, så NÅ er den rein nå.. tok innsiden av panseret også, så den ser helt ny ut.. hehe.. Menne, tomgangen datt ned med ca. 100 rpm synes jeg, var litt rart... Menne, går som ei klokke, og da bryr jeg meg ikke, liker lavt tomgangsturtall, den er såå rolig da :)

 

på kald motor er den slik:

post-150-1118818875_thumb.jpg

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Jepp, og det er jo flere "nye" der også :) 1990 og slikt..

Den siste der har ikke servo, bare så du vet det ;) den automaten der..

 

Men ja, du må nok ut med litt mer enn 4k.. Min var verdt 17.500,- ifølge Gjensidige takstmannen som takserte min etter kollisjonen.. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...