Gå til innhold

64-bits Windows i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, tar vel litt tid før markedet tar steget fra 32-bit til 64. Alle applikasjoner må jo skrives på nytt. 2x ytelse er vel også utopia...

Håper de skriver de om til dual/quad -core med det samme da ;)

Det har ingenting med 64-bit å gjøre. XP støtter flere prosessorer/kjerner allerede.

Lenke til kommentar
Vel, tar vel litt tid før markedet tar steget fra 32-bit til 64. Alle applikasjoner må jo skrives på nytt. 2x ytelse er vel også utopia...

Feil og feil. Alt som skal til er vanligvis rekompilering, og 2x ytelse er ikke bare utopia men umulig. Mest sannsynlig blir vel ting generelt litt tregere.

Lenke til kommentar
Vel, tar vel litt tid før markedet tar steget fra 32-bit til 64. Alle applikasjoner må jo skrives på nytt. 2x ytelse er vel også utopia...

Feil og feil. Alt som skal til er vanligvis rekompilering, og 2x ytelse er ikke bare utopia men umulig. Mest sannsynlig blir vel ting generelt litt tregere.

Tror du det? Jeg har ikke fått det inntrykket av benchmarks jeg har sett, men mulig jeg husker feil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hehe, ting bilr ganske sikkert tregare fordi 'alle' interne register og tabellar i windows og 64 bits programkode har fleire bitar som fører til større overhead for systemet og meir intern trafikk på chipsettet i forhold til 32 bits kode. Enkelt sett vil det seie at antal instruksjonar utført pr mengde med kompilert kode blir redusert. 32 bits windows vil antakeligvis være eit betre valg en 64 bits med mindre du sit med spesielle behov som f.eks at 4 GB ram ikkje er nok.

 

Det kan imidlertid være andre optimaliseringar eller ny funksjonalitet i 64 bits windows som gjer at det går raskare.

Endret av mrleee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...