Gå til innhold

Hva med en egen Manga/Anime-seksjon?


Anbefalte innlegg

QUOTE (Ole Johan @ 12/05/2005 : 22:51)
QUOTE (P-in-P @ 12/05/2005 : 21:29)
QUOTE (karlpeder @ 12/05/2005 : 21:15)
Og forresten, hva har et "anime-hjørne" her på hardware.no-forumet å gjøre?

Hva har Bil og motor på HW å gjøre? Film/TV? For å ikke snakke om hele Off Topic delen?

 

Tror nok du ser litt feil på det! De katogoriene som er her (eller eventuelt kommer) er her fordi at det er fordi det er interesse blant brukerne for å snakke om det forskjellige og ikke relasjonen til maskinvare (hardware) i en PC...

 

Til dere som ikke støtter en liten katogori for anime; Dere trenger ikke å lese trådene som blir laget der selv om det blir en del av HW...

Problemet er emneområdet er altfor lite. Tenk om HW skulle opprettet et forum for hver gang det er noe som er inn for øyeblikket, men som folk mister interessen for etter noen måneder. De emneområdene HW har fra før, er ganske store og "stabile", men et Anime-forum blir for lite. Det er svært få anime-tråder, og de passer utmerket inn i OT-baren, så hvorfor ikke poste dem der? Dessuten, hvis det opprettes et anime-forum, kan man jo like så godt opprettet et forum for dette også:

 

* Picasso-kunst

* Italiensk mat

* Business

* Pokemon

* Sjakk

* Grete Roede-slanking

 

Det blir for gale med et bittelite særforum på HW, der underforumene er relativt store og passer inn.

Svært få (om i det hele tatt noen) katogorier i den listen der er det noen tråd i det heletatt om her på forumet og hvis du tror at anime er noe som bare er inn så tar du grundig feil! En kan eksempelvis si at det og det året så er action mer inn på film fronten enn grøssere, men ikke at film er ut...

 

Pokemon kan være ut (og langt fra det de som vil diskutere anime forbinder med anime), men det skal mye til at anime generelt blir upopulært! Anime interessen i Norge kommer bare til å øke og øke (tror jeg)...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (P-in-P @ 12/05/2005 : 22:17)
Svært få (om i det hele tatt noen) katogorier i den listen der er det noen tråd i det heletatt om her på forumet

Jeg skrev at de forumene like så godt kunne opprettes, hvis et anime-forum blir opprettet.

 

QUOTE
OLE JOHAN SLUTT MED POKEMON EKSEMPELET.

Nei, det vil jeg ikke. :nei:

Lenke til kommentar

QUOTE (Ole Johan @ 12/05/2005 : 22:21)
QUOTE (P-in-P @ 12/05/2005 : 22:17)
Svært få (om i det hele tatt noen) katogorier i den listen der er det noen tråd i det heletatt om her på forumet

Jeg skrev at de forumene like så godt kunne opprettes, hvis et anime-forum blir opprettet.

 

QUOTE
OLE JOHAN SLUTT MED POKEMON EKSEMPELET.

Nei, det vil jeg ikke. :nei:

Vil nok ikke vite, hva jeg skrev Ole johan. Makan til wannabe fanaticer som deg har jeg aldri sett.

Endret av arcen
Lenke til kommentar

La Ole Johan tro hva han vil. Pokemon er jo en slags anime, som er melket for alt som kan melkes ut av en slik anime. den er beregnet på barn som en del andre anime'er. Det finnes selvfølgelig MYE mer anime for de litt større, man har meget voldelige anime'er som Samurai 7, hvor folk mister lemmer titt og ofte :D, ellers er det Mer film og serier innen anime en noen annen sjanger av visuell underholding jeg kjenner till. Og Anime er lett å like å lett å hate, 9 av 10 jeg har vist anime til har likt det og ønsket å få mer.

 

personlig så liker jeg anime som er i følgende sjangrer : Humor, Mecha, Ninja, Horror, SciFi, Fantasy... elller jeg liker det meste av anime.

 

og til deg Ole Johan. hvilke typer fillm liker du? så skal jeg se om jeg vet om en anime som passer til din sjanger. hvis du er så åpen at du er villig til å prøve.

Lenke til kommentar

QUOTE (arian @ 12/05/2005 : 23:25)
QUOTE (Poor Leno @ 12/05/2005 : 22:23)
Er det noen som veit hvordan jeg kan skaffe meg "Dragonball" 2 boka? Jeg leste første og syntes det var grisebra, men finner ikke nr. 2 i butikkene :(

Noen som vet hvor jeg bør lete?

Hvor i landet bor du?

Ved siden av Lillestrøm! Bor i Strømmen! ***Hater Lillestrøm!! :thumbdown: ***

 

 

Men jeg finner bare de nyeste bøkene i kiosken jeg :(

Lenke til kommentar

QUOTE (P-in-P @ 15/05/2005 : 18:13)
Eller under Film/TV da det er nettopp det, det er ;)

Jasså? Jeg forsto det slik at dette omhandler andre ting som tegneserieblader osv.

 

Det kan ikke ligge under Film/TV da dette er et forum og ikke en underkategori med flere forum under seg.

 

Forøvrig bør alle forum som ikke kan relateres til noen av sidene i HW-nettverket ligge under OT, og det gjelder vel de fleste under lyd og bilde.

 

edit: leif

Endret av oro2
Lenke til kommentar

QUOTE (oro2 @ 15/05/2005 : 18:21)
QUOTE (P-in-P @ 15/05/2005 : 18:13)
Eller under Film/TV da det er nettopp det, det er ;)

Jasså? Jeg forsto det slik at dette omhandler andre ting som tegneserieblader osv.

 

Det kan ikke ligge under Film/TV da dette er et forum og ikke en underkategori med flere forum under seg.

 

Forøvrig bør alle forum som ikke kan relateres til noen av sidene i HW-nettverket ligge under OT, og det gjelder vel de fleste under lyd og bilde.

 

edit: leif

Fordi?

Lenke til kommentar

QUOTE (enslaved @ 15/05/2005 : 18:25)
Fordi?

Jeg går utfra du henviser til det siste avsnittet.

 

Forumet er for de fleste sidene i HW-nettverket. Topic var da i utgangspunktet de respektive siders emner. Ting som faller utenfor dette blir da på godt norsk Off-topic.

 

Hva gjør dette nye forumet dere ønsker til mer "on-topic" enn f eks "Politikk, religion og samfunn" ?

Lenke til kommentar

QUOTE (ZanZel @ 15/05/2005 : 18:41)
ingenting..

Nettopp. Det måtte bli under OT.

 

Ellers er jeg helt enig med Ole Johan og delvis enig med alexsnader. Det er sikkert mange her som liker både Donald Duck og andre tegneserier, men alt kan ikke ha sin egen kategori når tema er så smalt og i tillegg er OT. Jeg skal ikke kritisere hobbyen deres, selv om jeg ikke i farten kommer på noe som intersserer meg mindre enn akkurat dette. Smaken er som baken. Jeg ønsker kvalitet (i on-topic-forum) fremfor kvantitet (mengder av OT-forum).

Lenke til kommentar

Joda, det virker som det er de samme argumentene som går frem og tilbake her bare ulike folk som sier dem.. og nå er det min tur! :) Hvis det kommer en egen katogori for anime under off-topic skader det jo ingen, forumet blir mer ryddig og strukturert iom at alt samles der og ikke blir sprett over alle vinder ellers på forumet! Og det kommer jo ikke til å bli en egen seksjon (alla Hardware, overklokking, spill osv ) slik at du nesten må vite at det er der før du finner det.

 

Jeg kan vel nesten garantere at det ikke kommer til å bli den minste delen under off-topic heller, klart dere syns det er et lite felt å konsentrere seg om, etter hva jeg skjønner så virker det som om de som er imot ikke intreserer seg for anime eller har satt seg inn i hva det er for noe, klart man syns noe er lite og uintresant når man ikke vet noe om det.

 

Jeg er selvfølgelig også for kvalitet i forumet! Men kvaliteten blir ikke noe dårligere av en egen katogori under Off-topic, snarere bedre siden det blir mer omfattende.. Og er det ikke det man er ute etter så går man ikke inn på off-topic uansett!

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...