Gå til innhold

Open Transport Tycoon Deluxe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Joda, OpenTTD er morro det. Mange artige muligheter i forhold til originalen. Kan, f. eks. lage et avansert lysstyringssystem for å få god flyt på et utall antall tog på samme linje. Liker å leke meg litt med pre-, combo- og exit-signaler. Her et eksempel på ei hovedlinje med 2 spor i hver retning med kryssningspunkter mellom linjene og en litt sløv "avkjørsel" til to sidestasjoner. På hovedlinja velger toga det sporet som er ledig, pga. signalene.

post-184-1114438377_thumb.jpg

Endret av Amnio
Skrevet (endret)

Transport Tycoon er alene en direkte årsak over mange tapte timer for min del. Brukte, og bruker ennå, mange timer på dette spillet. Gleden var derfor stor da jeg fikk vite om denne Open TTD. Takker så meget til trådstarter som kom med tipse. Nå blir det mange timer uten søvn på meg :p

Endret av Bear^
Skrevet
Transport Tycoon er et spill jeg aldri blir lei av.

Enig

Og nå som man kan spille multiplayer over internett blir det jo bare enda gøyere :D Synd ikke kartene er fire, eller for den gangs skyld 16ganger så store...

Skrevet
Synd ikke kartene er fire, eller for den gangs skyld 16ganger så store...

De driver å tester en build som støtter enormt store kart. Du kan laste ned en såkalt "nightly build" for å teste. Denne støtter enormt mye større kart enn originalt, f. eks. 64 ganger større.

Har hørt det kan være problemer med savegames på de aller største kartene, så du må nesten teste deg fram til hva funker.

Skrevet

Dagens kart er på 256x256 ruter. Opptil 65536x65536 ruter hadde vært mye bedre. (Selvsagt flere byer og mer industri.)

Er det mulig å endre på terrenget på den måten som blir brukt i rollercoaster tycoon og locomotion?

Jeg synest at tiden går litt for raskt i spillet.

Skrevet

Når OpenTTD 0.4.0 kommer så er forhåpentligvis "bigger maps" mod`en helt stabil og da får du spille helt enorme brett i nettverk/over internett (de har laget et genialt server-system) med opptil 7 motspillere.

Jeg har spilt over internett med en kompis og det funker perfekt på normale brett, men ikke helt stabilt enda på større brett.

OpenTTD har en haug av nye forbedringer i forhold til orginalen. Masse nye funksjoner slik som:

- bedre signaler (flere muligheter)

- mye større vehicle-limit (så stor at du neppe klarer å nå den)

- større flyplasser med bedre kapasitet

- drag and drop demolish/level terrain funksjoner (JA det ble mye kjappere å forandre på og ødelegge ting i terrenget da)

- automatisk replacement av kjøretøy (så du slipper å bruke timesvis på å bytte de ut selv)

+ MASSE andre små forandinger som gjør spillet enda mer genialt enn utgangspunktet!

Er du en Transport Tycoon fan så MÅ du prøve OpenTTD. Du kommer til å elske det..

PS: er en del forandringer som er litt vanskelig å sette seg inn i, slik som signaler. Da er det kanskje en fordel å spørre folk som har spilt OpenTTD en stund.

:love::love::love:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...