Vo0do0 Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Daft Punk - Discovery Air - Moon Safari Fikk meg til å like musikk uten ekte instrumenter. Big Bang - Clouds Rolling By Ga meg troen på norsk musikk igjen. Jethro Tull - Songs from the wood Gjorde meg vel interessert i musikk, og den musikken jeg hører på i dag.
A_N_K Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 + Radio Nova og RadioRakel som har lært meg MYE om rar musikk
Dorian Gray Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 The Clash - London Calling The Ramones - Rocket to Russia og The Ramones At the Drive-in - Relationship of Command Vet ikke hva jeg trodde punk var før dette, men..
:utakt Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Det er nok bare en plate som virkelig har endret mitt syn på musikk. Liquid Tension Experiment - 2 Jeg ble helt satt ut av at det gikk an å lage musikk på denne måten. Melodiøst, teknisk, vakkert, hardt, og fullstendig instrumentalt. Spesielt låta "When the water breaks". Etter "åpenbaringen" for fem år siden har det kommet ganske mange cd'er i hylla, ja.
Dommedagsprofet Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 Musikksmaken min modnet med "Rubber Soul" av Beatles. Fra da av ble jeg også interessert i hele album, ikke bare enkeltlåter. Dessuten innså jeg at gammel musikk også kunne være bra. Men dette "vendepunktet" ville vel kommet uansett før eller siden med en eller annen bra plate.
W Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 (endret) Tidy Trax vs Frantic - Paul Maddox & Tom Harding Thunderdome 14 - Death Becomes You Endret 24. april 2005 av Zyztem
KimNK Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 Det er nok bare en plate som virkelig har endret mitt syn på musikk. Liquid Tension Experiment - 2 Jeg ble helt satt ut av at det gikk an å lage musikk på denne måten. Melodiøst, teknisk, vakkert, hardt, og fullstendig instrumentalt. Spesielt låta "When the water breaks". Etter "åpenbaringen" for fem år siden har det kommet ganske mange cd'er i hylla, ja. Fantastisk plate.
embark Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 Metallica - Load The Mars Volta - De-Loused In The Comatorium Feeder - Polythene Iron Maiden - Rock In Rio Kent - Vapen Och Ammunition Rammstein - Herzeleid
Βlur Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 Før jeg oppdaget Daft Punk - Discovery hørte jeg ikke spesielt mye på musikk (regner ikke "Smurfehits" og "McMusic/Absolute Music" som ordentilig musikk...). Daft Punk åpenbarte den elektroniske musikkverdenen for meg og siden jeg hørte dem for første gang er det elektronisk musikk som har ligget mitt hjerte nærmest. Men jeg har en svært åpen musikksmak og liker derfor det meste andre også... Er fortsatt en ihugga Daft Punk-fan og har alt de har gitt ut!
Werlin Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 (endret) Emerson, Lake & Palmer - Brain Salad Sugery Et genialt og provoserende album, med Karn Evil 9 som absolutt høydepunkt, den markerer også et absolutt høydepunkt for elektronisk musikk - mer enn hva de bruker eller i andre former, og det blir bare dumt. Never Mind The Bollocks Here's The Sex Pistols Dette albumet er punk, og punken er dette albumet. All annen punk er ingenting mot dette, selve midtpunktet i en hver punk elskers samling. Nirvana - Nevermind Kanskje det mest komplette albumet noen sinne, fra en av de mest geniale musikerene (Cobain) noen sinne. Led Zeppelin IV Ingen kommentar nødvendig. Guns'n Roses - Appetite for destruction For meg er dette ett av rockens absolutte høydepunkt Golden Palominos - Dead Inside Kanskje ett av de mest provoserende og perverse album noensinne som passende åpner med en musikalsk tolkning av Blackmans dikt Victim, som handler om en kidnappet, mishandlet, m.m. jente fra hennes synspunkt når det skjer og hennes tanker om dette. Sinnsykt og enormt krevende å høre på, Nicole Blackman er genial! Trash Palace - Positions Etter Serge Gainsbourg er disse fransk-britene det beste av sexuell musikk noensinne, åpnet øynene (evt. ørene) mine for denne sjangeren. Endret 24. april 2005 av Glortelion
Dorian Gray Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 Never Mind The Bollocks Here's The Sex PistolsDette albumet er punk, og punken er dette albumet. All annen punk er ingenting mot dette, selve midtpunktet i en hver punk elskers samling. The Clash - London Calling >>>>>> Never Mind the Bollocks At dette kan en gang diskuteres.
Tumbleweed Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 Never Mind The Bollocks Here's The Sex PistolsDette albumet er punk, og punken er dette albumet. All annen punk er ingenting mot dette, selve midtpunktet i en hver punk elskers samling. The Clash - London Calling >>>>>> Never Mind the Bollocks At dette kan en gang diskuteres. Off topic: Selvsagt. Men Bollocks - 1977, London Calling 1979. Det kan IKKE diskuteres. On topic: Når det gjelder The Clash hadde jeg en helt spesiell periode i mitt (da) unge liv, cafeen vi hang på hadde en jukeboks med bl.a. The Clash - Straight to hell (A-siden var Should I stay....men den ble sjelden spilt) Mange gode og merkelig minner når jeg høre den sangen.... T'Weed
Πεισιθάνατος Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 Dimmu Borgir -> Death Cult Armageddon Pantera -> Vulgar Display Of Power Ásmegin -> Hin Vordende Sod & Sø Children Of Bodom -> Follow The Reaper Immortal -> Damned In Black Limbonic Art -> Moon In The Scorpio
Juleniss1 Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 Eneste jeg kan si som virkelig har endret mitt syn må være Magma sitt album "Mekanik Destruktiw Kommandoh". Genialt ..og Immortal med "At the Heart of Winter"
KimNK Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 Åh, må vel nesten nevne Emperor - Prometheus. Første ekstremmetalplata eg skaffa meg, ein milepæl i min musikkhistorie. =P
Dimitrij Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 Kings Of Convenience - Quiet Is The New Loud: Skaffet meg et lidenskapelig forhold til musikk. Tool - Ænima: Hadde aldri hørt på metal før denne plata, men det viste seg å være en åpenbaring av et album. Sigur Rós - (): Må være noe av det vakreste som noengang er laget. The Avalanches - Since I Left You: Første albumet som overbeviste meg at det faktisk kan lages fantastisk musikk uten et gitar-bass-tromme oppsett.
Blåbær Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 dj tiesto - magik 2 min trance verden ble opplyst av den cd'en
random_wannabe Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 det var disse mcmusic og absolute music med de nye sangene. etterhvert innså jeg igjenn at metall virkelig eide og slutta meg til det (igjen)
Kenny Bones Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Emerson, Lake & Palmer - Brain Salad SugeryEt genialt og provoserende album, med Karn Evil 9 som absolutt høydepunkt, den markerer også et absolutt høydepunkt for elektronisk musikk - mer enn hva de bruker eller i andre former, og det blir bare dumt. Utrolig enig! Dette er en utrolig bra plate! Karn evil all the way! Men den plata som vendte meg helt om fra metal til klassisk og prog, var Genesis - The Lamb Lies Down On Broadway! Herregud for et bra konseptalbum! (som ble utgitt leeenge før The wall )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå