Gå til innhold

Hva skal jeg blande proteinpulveret med?


Anbefalte innlegg

Heihei.

 

Jeg har en pakke proteinpulver stående i skapet, og tenkte på å få den ned, på ett eller annet vis. Problemet er at den har vanilje-smak, noe som er ufattelig dårlig på proteinpulver (har jeg funnet ut nå). Så jeg lurer på om noen har tips til hva jeg skal gjøre for å få den ned, jeg har hittil prøvd det meste jeg kan komme på, med mer eller mindre mislykket resultat.

 

Den ble kjøpt for en god stund tilbake, da jeg trente litt, og hadde hørt om alle underverkene som proteinpulveret skulle kunne gjøre. Jeg husker fra da at jeg ikke likte vanilje-smaken veldig godt, men ble kraftig minnet på det nå når jeg smakte igjen. Jeg vet at jeg helt sikkert ikke trenger å hive det i meg, men jeg ser på dette som et "prosjekt", og det skader heller ikke om jeg legger på meg litt som følge av det (jeg er ikke spesielt rund).

 

Håper noen har noen gode, kreative forslag, men jeg ønsker at folk holder seg seriøse.

 

Mvh.

sluffy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er at den har vanilje-smak, noe som er ufattelig dårlig på proteinpulver (har jeg funnet ut nå).

Hva er det som er så ufattelig dårlig med vaniljesmak bortsett fra at ikke du liker smaken?

 

Om du blander den med melk får du i deg en del karbo i tillegg iallefall.. Bland med kaldt vann, og la det stå til. Vanilje er da ikke så vondt!

Lenke til kommentar

Ikke vits å spise det om du absolutt ikke liker det. Og om du ikke trener betyr det uansett ikke så mye med et par ukers forbruk av proteinpulver fra eller til uansett.

 

Sier bare at du skal kaste det og kjøpe nytt om du ikke er glad i det, men husk nå at proteinpulver generelt sett ikke smaker noe godt, så du vil nok ikke bli toppa av noen andre smaker.

Lenke til kommentar

Merke: Tech Nutrition

 

Jeg syter da ikke så masse, gjør jeg vel? Jeg får det ned, og har forstått at proteinpulver skjelden smaker godt, men alt annet jeg har smakt har vært bedre enn dette.

 

Skal prøve å blande i mer vann, hittil har jeg prøvd med mindre mengder for at det skal være mindre å hive i seg :p

 

Forresten, å øke belastningen på kroppen (tenker å laste en sekk med vekt, og henge den på ryggen) når man tar enkle styrkeøvelser, og heller ta færre reps, vil ikke det kunne ha noe å si for volum på musklene?

Lenke til kommentar
Forresten, å øke belastningen på kroppen (tenker å laste en sekk med vekt, og henge den på ryggen) når man tar enkle styrkeøvelser, og heller ta færre reps, vil ikke det kunne ha noe å si for volum på musklene?

Jo, ved å ta få rep (2-5) med høy intensitet så skal det øke muskelvolumet. ("pumpe jern") Men jeg personlig synes at det er bedre å ta mange rep (15-20) å få utholdene styrke.

Lenke til kommentar
Forresten, å øke belastningen på kroppen (tenker å laste en sekk med vekt, og henge den på ryggen) når man tar enkle styrkeøvelser, og heller ta færre reps, vil ikke det kunne ha noe å si for volum på musklene?

Jo, ved å ta få rep (2-5) med høy intensitet så skal det øke muskelvolumet. ("pumpe jern") Men jeg personlig synes at det er bedre å ta mange rep (15-20) å få utholdene styrke.

Tror nok heller jeg ville gått for 8-12 reps hvis du er ute etter volum.

Lenke til kommentar

jeg jobber på elixia og kan derfor fortelle deg at:

du bør ta 3 serier, med 12 repetisjoner. det skal være så tungt at du nesten ikke klarer de siste repetisjonene. det vil øke mest muskelmasse, men også utholdenhet.

 

som sakt før i posten, skal proteinpulveret helst blandes med vann eller melk.

hvilke kommer ann på hvilke karbo-mengde du vil ha.

 

håper det hjalp deg :)

Lenke til kommentar

headcleaver: har du noen formell utdanning, eller kan du på annen måte begrunne påstanden din om 3x12r? Vet at de fleste standardprogrammer treningsentra driver å deler ut kjører 3x12.

 

Uansett er det vel litt trangsynt å si at det-og-det-er-best, uansett?

 

Men jeg bare lurer, altså. No offence meant :)

Lenke til kommentar

jepp, er personligtrener der. det vil si at jeg lager treningsprogram til folk og hjelper de å komme i gang med treninga. å jeg er utdannet der etter :)

 

det er bevist at det er slike serier som gir best resultat når man starter å trene.

men når det blir for lett skal du ta tyngere vekter og ferre repitisjoner.

eller bare øke på med flere repitisjoner, med like tunge vekter

Uansett er det vel litt trangsynt å si at det-og-det-er-best, uansett?

det har jeg jo ikke sakt. jeg sier bare at det er det som er bevist gir best treningseffekt i starten når man begynner å trene. men trener dere på et treningssenter bør du snakke med en personlig trener som jobber der, så han kan få satt opp et trenings program til deg

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
jeg jobber på elixia og kan derfor fortelle deg at:

du bør ta 3 serier, med 12 repetisjoner. det skal være så tungt at du nesten ikke klarer de siste repetisjonene. det vil øke mest muskelmasse, men også utholdenhet.

 

som sakt før i posten, skal proteinpulveret helst blandes med vann eller melk.

hvilke kommer ann på hvilke karbo-mengde du vil ha.

 

håper det hjalp deg :)

Dette er kanskje standarden for et nybegynner-program, ja, men jeg ville vært meget forsiktig med å reklamere med at dette gir best hypertrofi..

 

(

Jeg jobber på Elixia og kan fortelle deg....
:roll: )
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...