Gå til innhold

Trenger oppsett til pc, maks 12k inkl flatskjerm.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en i klassen som har tenkt å kjøpe seg ny pc, og bygge selv (få hjelp av noen siden jeg tviler på at vedkommende er i stand til å sette noe som helst sammen :hmm: )

 

 

Tror han tenker på 11 - 12 000 inkludert flatskjerm...

 

Er det noen anbefalinger?

 

Hva slags brikkesett er best?

 

 

Takker for rask tilbakemelding...

:hmm:

 

#Topic endret av moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sier ingenting om hva den skal brukes til da? men tipper det skal være en allaround spill pc..?

 

hvertfall, et lite oppsett:

  • LG 17" LCD L1715SS TCO-99 Silver 12ms, 550:1 og Light View
  • AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte
  • Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16
  • 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs (tilbud denne uken)
  • Seagate Barracuda 7200.8 300GB SATA 8MB 7200RPM NCQ
  • Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI
  • NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)
  • Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)
  • Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W 120mm, SATA, Special Edition, 24/20pin

11456,- www.komplett.no

 

Link til oppsettet

 

så kan han bruke resten av budsjettet på mus/tastatur visst han trenger det

Endret av phax
Lenke til kommentar

kabinettet er rålekkert og se på, og veldig bra kvalitet. har det selv. sort, så det ser ikke ut som på bildet. men kabinetter er jo smak og behag da.

 

om han vil betale mer for et annet skjermkort blir jo opptil han. men 6600gt er det som gir messt ytelse pr krone idag.

 

kan jo evt gå ned til 1gb minne og et bedre skjermkort. kanskje også gå ned til 250gb harddisk visst han må få ned prisen litt mer.

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Det så jo kjempefint ut! Han påstår at han må ha bedre skjermkort, og annerledes kabinett, men ellers tror jeg at han går får opplegget!!!

Broren min har det samme kabinettet og det samme skjermkortet...

 

Jeg tviler på at han vet hva det skjermkortet er godt for. Kabinettet er også ganske fet. Det kjøler noe helt sykt da det har god luft gjennom strømmning.

Lenke til kommentar
[*] 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs (tilbud denne uken)

Når du er så skråsikker i anbefaling av minne,

så vet du vel også at nForce ikke støtter høyere

fsb enn 333Mhz med 4 brikker instalert.

akkuratt det jeg og ville påpeke... For det første så ser jeg ikke behovet for 2gb i en spillemaskin, men om andre absolutt må ha 2gb ram så kjøp nå for guds skyld 2x1024, ikke anbefal 4xdimm til amd64...

 

Ellers ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe twinmos...

 

Bytt ut rammen med to 512mb twinmos speed premium pc3500: 600kr pr.stk

og oppgrader skjermkort til x800xl.. Da får du mye bedre spill ytels for pengene...

 

edit: og bytt hk til gigabyte, hvis han ikke skal overklokke, eller dfi nf4 ultra om han skal oerklokke..

Endret av un0kai
Lenke til kommentar
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Dust! du kommenterer alltid sånt! :no:

Jeg synes oppsettet ser drit bra ut! Men jeg ville heller spart litt penger ved å gå ned fra 2gig ram til 1 gig! Og jeg har hatt mye problemer med Mitt geforce 6800le kort (pcen låser seg)..Men tror ikke gt6600 har så mye problemer (håper ikke det er noe problem på 6600gt!) Og trenger du virkelig 300gb harddisk?? tror du kan spare mye på å kjøpe halvparten hvis du ikke trenger så mye. Har 160gb og det er nok for meg. Nec ND-520A er helt konge Beste dvd-brenneren jeg har noengang brukt! Feilbrenner aldri, og kjapp.

Lenke til kommentar
jaja, orker ikke ta denne debatten igjen.

 

jeg mener ikke at de 2-3% i ytelses økning fra 2x1gb kontra 4x512mb er verdt prisforskjellen på 1200,-

geil value får man 2x1024 av for under 2000.- og twinmos sine 1024 brikker koster 1150.- så prisforskjellen er ikke så altfor stor...

 

Hvor har du 2-3% ifra forresten, kune tenkt meg å lest litt mer om dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...