Gå til innhold

24pins psu vs eldre hovedkort - HASTER

Doogie82

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg meg et nytt kabinett med 24pins psu. Etter å ha forarget meg over at 24pin psu ikke passet i mitt 20pins hovedkort søkte jeg på nettet og fant et forum som omtalte nettop dette. En moderator skrev at dette ikke var noe problem, man bare lot de 4 ekstra pinnene stikke utenfor.

Dermed gjorde jeg det. Det er ikke ofte jeg skrur og mekker pc på denne måten, men jeg er rimelig sikker på at pwr switch er riktig sted, men pc'en vil absolutt ikke på. Nå har jeg riktignok ikke koblet på alt utstyr. Bare cpu, fan, memory, og psu. Jeg får led lys på hovedkortet men ingenting starter.

Må jeg gå slukøret og handle meg nytt hovedkort i morgen??

Er redd for å ødelegge noe mer om jeg kobler på resten. TIPS ASAP!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror du må ha en sånn overgang til 20 pins, må iallefall bruke det....men hvis noen vet en vei utenom så si fra! syns den overgangen er så jævli stygg, ødelegger nesten hele pointet med å casemodde...

Skrevet

Tips:

1. jumpstart psuen og se om den er i orden

2. google etter pin layout så du er sikker på at du har kobla pwr. on rett

3. klipp/skjær/riv av de fire overskytende pinnene på 24 pinsen din. (i rett ende seff. ta av den som er sort/oransje - rød/gul)

4. lykke til.

Skrevet

Det var faktisk pin layout som ikke stemte overens! Så etter å ha funnet orginale esker i skapet ble det riktig. Takker så mye! ser ut til at 24pin kan bare presses ned i 20pin på hovedkort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...