Gå til innhold

Prisguide: Annonse skjuler menyen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har lekt meg litt med dette nå, uten å komme noen vei:

https://prisguiden.no/test.php

 

Bruker selv Opera, og etter noen runder med Google fant jeg følgende tråd i et diskusjonsforum:

http://www.webmasterworld.com/forum83/1227.htm

 

Altså ikke noen enkel løsning å få dette til å virke i Opera.

 

Hadde man droppet dynamiske elementer ville dette løst problemet. Vi har akkurat samme problem i kategorivisningen, hvor dropdown-menyen legger seg bak FORM-elementene. Her er det forslag om å legge hele FORM-elementet i en IFRAME, men det er både et stygt hack, og en løsning som ikke vil fungere i Opera...

 

Er det bedre med en buggy dropdown-meny enn ingen meny? Alternativet er å fjerne menyen fordi den ikke fungerer etter hensikten.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Er det bedre med en buggy dropdown-meny enn ingen meny? Alternativet er å fjerne menyen fordi den ikke fungerer etter hensikten.

Det er vel bedre å la den være buggy enn å fjerne den helt. Den fungerer jo i andre nettlesere. Et alternativ vil vel være å flytte litt på ting slik at man unngår "krasjen", men jeg vil anta det ikke er helt enkelt.

 

Edit: det eneste reelle alternativet er vel å fjerne akkurat den ene reklamebanneren.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
ernies edit: det er vel også en mulighet å skifte/oppdatere nettleser.

 

min egen edit: hva skjer hvis du maksimerer vinduet?

1. Opera 8 er ikke final enda såvidt jeg vet. Bruker derfor 7.54u2

2. Problemet er der fortsatt siden bredden er 1000pixler(?) samme hva man gjør.

Lenke til kommentar

I Firefox er det samme problem, selv om ikke det er synlig. Dropdown-menyen vil lukke seg når jeg går så langt ned på menyen at reklamen kommer under menyen. I tillegg er det ikke mulig å få med mer av menyen enn til rundt T, siden jeg kjører oppløsningen 1024x768, og dropdownen lukker seg når jeg bruker scroll. Hadde det vært mulig å få den til å holde seg åpen hvis man f.eks. klikker på linken?

Lenke til kommentar

Det løser fortsatt ikke problemet vi har med FORM-elementene i kategorisøket.

 

Jeg skal se hva vi kan få til med tanke på den reklamen. Enig i at den er meget uheldig plassert i forhold til dropdown-menyen, og må bare beklage at vi ikke tenkte på dette når vi valgte plassering av reklamen.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Ikke noe problem her, med Opera 8.00 build 7401

Akkurat samme build som jeg bruker det..?

Nei, nyeste build er 7522.

 

Ang. "størresle" så har vel hw.no bestemt at sånne tullete små-bagateller kan bare være, siden de likevel skal oppgradere forumet om et års tid, liksom. Jeg for min del irriterer meg over "Siste 10 innlegg [ i omvend rekkefølge ]"

 

Men, igjen, http://www.opera.com/download/ - "The latest preview release is Opera Beta 3"

Lenke til kommentar

Hw.no kan bare ta kontakt med meg hvis de trenger hjelp til å få bort den feilen. Vi hadde samme problem i en nettside som vi lagde, og poff, så fungerte det igjen etter å ha tatt noen små grep.

 

Problemet i IE er måten den legger inn lister og nedtrekkslister på som gjør at disse alltid vil være på topp uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...