Krankemot Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 blir det for varmt med 2 diker oppå hverandre? hva bør jeg gjøre i så fall?
bholmsen Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 De blir sikkert litt varmere enn om de lå hver for seg. Har du ikke nok hdd fester eller?
Jørgen Sørheim Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Kommer helt an på luftstrømmen gjennom kabinettet. Er det potte tett, blir det varmere enn hvis du har vifter som trekker kald luft fra front og blåser det ut bak/oppe. Men, på en generell basis, harddisker lever lengre med en vifte foran. En liten 80mm-vifte på 5v holder i lange baner.
Simen1 Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 (endret) Bruk f.eks gratisprogrammet Dtemp for å måle temperaturen med den innebygde temperatursensoren. Det er ingen fare å ha høy temperatur over korte tidsrom så du kan gjerne prøve deg frem. Det er veldig individuellt hva folk synes er bra nok temperaturer, men her er i hvertfall de fleste produsentenes anbefalinger: 0-60°C. Personlig liker jeg å holde temperaturen mellom 30 og 50°C under drift. (temp ved kald oppstart er mellom 17 og 23°C) Edit: Link med screenshots og omtale: http://www.wintotal.de/softw/index.php?rb=1038&id=2150 Dersom du synes temperaturen er i høyeste laget så kan det være lurt å gi mer luft forbi harddsikene slik psilocybe sier. Enten ved en smartere plassering av diskene i forhold til luftstrømmen i kabinettet eller ved bruk av vifter. Endret 9. april 2005 av Simen1
Krankemot Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 jegb ahr såmm microatx kabinett., jeg kan jo vurdere å fjerne floppyen
Krankemot Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 hardisken min er 39grader alene, og da er den ikke under load og kabinettdøra er åpen
Krankemot Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 (endret) ok, har tatt et bildet, jeg har plass mellom cdrom og floppy også, jeg vet ikke hva som blir minst varmt jeg... btw har dere tips på noen hardisker da? 160gig som kanskje ikke blir så varm... Endret 9. april 2005 av norma_saw
bensinkanna Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Ser på bildet ditt at du har en ledig 5.25. Kjøp deg en sånn, eller fjern floppyen. Når det gjelder disk er vel 200gb mest GB per krone i dag?
mhsalangli Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 jeg har en justerbar vifte som kjøler en 200gb, 120gb og en 60gb disk, de står alle oppå hverandre. og temp er mellom 4-25'c, avhengig av bruk
oysfaerg Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Personlig har jeg 3x Maxtor 200GB stående i en cluster oppå hverandre uten vifte foran. Driftstemp på de respektive under full load er sub-45 grader. Har kun 2 120mm-vifter på 900RPM gående til vannkjøling, så jeg kan ikke klage
Chief_R-W Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Hadde selv 3 hardisker i samme brønn med en stillegående 92mm vifte uten den hadde nok hardiskene blitt ganske så varme. har nå satt den 1 ATA hardisken opp i 5,25 så den kjører sammen med DVD brenneren så slippper jeg en ekstra IDE kabel. Annbefales å kjøle ned hardisker med vifte.
Simen1 Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Bruk fantasien. Plasser den så den blåser på diskene slik at det blir godt med luftstrøm rundt dem. Men det er jo stor forskjell fra kabinett til kabinett på hvor det er praktisk å plassere dem. Du finner nok ut av det. Av festemåter kan jeg foreslå alt fra skruer, strikk, tape, strips, patentbånd, til tråd, lim eller å klemme den fast mellom noe.
perpyro Skrevet 10. april 2005 Skrevet 10. april 2005 Dtemp kan ikke være helt riktig. Maxtordisken min viser 22 grader celsius mens kvikksølvet i rommet sier 25 grader. WDC disken som står 2 slotter lenger opp sier 32 grader som jeg tror er mer reelt.
Krankemot Skrevet 14. april 2005 Forfatter Skrevet 14. april 2005 der sank temp på den ene hardisken med 10 grader, men, lol, jeg bestillte feil harddisk, en sata harddisk, men det har ikke jeg vurderer å kjøpe et sånt kort så jeg kan ha sata disker
Caddy Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Humm, mine WD disker ligger på ca 20-25 grader... (4stk) Sitter i stackermoduler...
lavizh Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 (endret) Her er noen bilder av mine disker (i Cooler Master Stacker moduler) : Bilde 1 Bilde 2 Kjører 1stk 120mm vifte i hver modul (plass til 4 disker i hver) Er litt rotete inni kabinettet, er for lat til å fikse det Endret 14. april 2005 av lavizh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå