Gå til innhold

Tar HW.no betalt for prisguiden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hele poenget penguin, er jo at det ikke skal vere en reklame, men et tilbud til forbrukeren.

 

Slik listen fremstår i dag, er den et tilbud til butikkene, og er således så godt som verdiløs for oss som forbrukere.

 

Det er kalde harde fakta. Hvorvidt dette er bra eller ei, kommer an på øyet som ser.

Lenke til kommentar
Noen som kan sette opp en liste over shapper som ikke er med i Prisguiden? Hadde selv ingen anelse om at NetShop ikke var med. Gikk inn der og fant produktet til samme pris som mpx/xd. Dette visste jeg ikke. Liste over utelatte shapper er herved på ønskelisten!

Netshop er da med i prisguiden... :whistle:

Søker på kameraet Olympus C-7070 i prisguiden på akam.no. Får ikke opp NetShop, men de har kameraet inne når man går inn på sidene deres. Prisen er faktisk bare kr. 10.- høyere enn mpx/xd.

Mulig de bare har betalt seg inn på hardware-biten og ikke kameraer osv...?

Lenke til kommentar
PS: Itbutikker og NetShop er med.

ITbutikken er med: Ja, men ikke med hele utvalget. De ligger blant anent ikke inne på "Acer Ferrari 3400" hvor de er over 1500kr billigere.

ITbutikken: 16.132,35kr

Prisguiden: 17688kr

For 17600kr kan man faktisk få en den samme PCen med XP Pro (koster 17.078kr), få den fraktet hjem OG kjøpe seg en norsk ledning på Expert. Slikt er ikke en forbruker tjent med. Skyld gjerne på butikkene, men faktum er at butikkene pga klikkprisen faktisk velger ut produkter de vil ha med og ikke ha med.

 

server og båndbredde koster penger vet du, alt kan ikke drives på frivillig basis.

De tjener solid fra før. 1mill i overskudd i 2003, og 2004 kan jeg nesten garantere blir enda bedre.

Vi ser her at hw.no rett og slett er på vei vekk fra det essensielle med hele siden..

Går nok ikke lang tid før det kommer noen med litt større integritet og tar over..

Old news. 35% eid av Orkla. Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
og prøv å finansier prisguideservern som koster minst 50000 og i tillegg leie av plass og båndbredde.

Tror nok ikke Hw.no hadde gått konk hvis de lot være å ta betalt for tjenesten.

Hw.no tjener jo en god del på reklame osv , så overskudd tror jeg de ikke sliter med.

Lenke til kommentar

Alle butikker må markedsføre seg for at de skal kunne tjene penger. Og prisguiden er en utmerket og billig måte å gjøre det på. Den er også et verktøy for dvaske nettbutikker som holder en høy pris slik at de kan skjerpe seg og være med i konkurransen. Nå må folk slutte med dette tøvet om at alt skal være gratis her. Det er jo gratis for oss forbrukere, og det er jo vi som tjener på dette. Hw.no har vokst til å bli et av de store IT-nettstedene i Norge, og da kan man ikke bare drifte siden på hobbybasis. Ser ut som mange her ikke helt skjønner det. Serverparken til hw.no og drift av denne er ikke akkurat gratis...

Lenke til kommentar
PS: Itbutikker og NetShop er med.

ITbutikken er med: Ja, men ikke med hele utvalget. De ligger blant anent ikke inne på "Acer Ferrari 3400" hvor de er over 1500kr billigere.

Grunnen til at denne bærbare (og alle andre bærbare) fra Itbutikken ikke er med i prisguiden er fordi det ikke er en norsk modell av maskinen. Itbutikken har selv valgt å ikke ta med disse maskinene i feeden til oss fordi det er snakk om danske maskiner.

 

Våre lesere forventer å få en datamaskin med norsk tastatur dersom de bestiller den i prisguiden, og jeg forstår Itbutikken veldig godt når dem lar være å blande inn danske maskiner her. Ved å ikke tilby danske bærbare i en norsk prisguide sparer Itbutikken seg selv for en mengde kunder som benytter angreretten.

 

Utover dette er det korrekt at Itbutikken har valgt vekk noen varegrupper fra prisguiden som de ikke tjener penger på, og er "kun" representert med ca. 1350 produkter hver dag.

Lenke til kommentar

Synnes fortsatt at HW kunne tatt seg betalt 5 kr pr mnd for å være registrert bruker og kunne skrive poster ,eller pr år.

 

Det har alle råd til og man kunne ha betalt med mobilen via sms

for da kan ikke alle 14isene skylde på av dem ikke har visa.

 

Så kunne HW ha kjøpt inn mer testutstyr som for eks DB mplere osv.

 

(nå blir jeg sikkert hengt)

 

60.000 - 360.000 kr pr mnd/år ekstra

 

Og 1 nok pr klikk i prisguiden , er det pr klikk fra guiden og inn til en nettbutikk.

Eller må 30 butikker punge ut om jeg trykker på en cpu 30 butikker har?

Endret av War
Lenke til kommentar

Gjelder å sjekke litt selv og ikke stole blindt på at Prisguiden gir deg mest for pengene nei... Holdt på å "miste" en del penger på kjøp av OCZ PSU.

feks. OCZ powerstream 600W koster 1797 NOK som billigste på prisguiden, men Itbutikken tar 1294 NOK for samme varen.... Billigste og eneste norske på prisguiden er Netshop , som kliner til med "rimelige" 2100 NOK... Mer enn 60 % mer det..

Lenke til kommentar

Må si meg enig med alle som mener at det er en uting at bedrifter må betale for å være med i prisguiden. Hele poenget med prisguiden burde være, som enkelte har forsøkt å si, en tjeneste som kommer oss forbrukere til gode. Og det gjør den KUN om det er GRATIS å bruke av butikkene.

 

Det fins nok av alternative måter for hw.no å tjene penger på. Som f.eks. reklamebannere på prisguiden-sidene.

 

Personlig skjønner jeg hvorfor hw.no ønsker å ta betalt for prisguiden: De vil, som enhver annen bedrift, tjene mest mulig penger.

 

Men det går, i mine øyne, på bekostning av brukerne (oss) som har vært med på å gjøre hw.no til den millionbutikken den faktisk er.

 

Jeg kommer herved aldri til å klikke meg direkte inn på et produkt fra prisguiden, før hw.no endrer policy'en til at det igjen er gratis å være med for bedriftene.

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Er det noe galt at Hardware Online (firmaet bak alle hw.no sidene) tjener penger?

Det ble startet av frivillige, men ble en for-profit firma. Akkurat som Apple computers i sin tid. Som mange andre firmaer.

Når det gjelder nettsider kan jeg nevne Slashdot, Sharky Extreme, og mange andre "forum-baserte" nettsider.

 

Ikke bare tjener Hardware Online penger, men de gjør det uten at det går ut over noen.

 

Og jeg vet at de har utrolig mye snaskens planlagt som vil gjøre hw.no til en enda bedre side.

Lenke til kommentar

bra jeg leste dette. Ikke at jeg ikke liker at HW tjener penger.. men skal slutte å klikke meg videre til en nettbutikk. Heller søke meg frem til en vare hos dem manuelt.

Jeg tenker bare på måttene å manipulere dette systemet på. En butikk vi ikke liker.. da klikker vi i vei osv.. nei.. *ikke like*

Lenke til kommentar

Heh, jeg var ikke klar over at hw.no tok betalt for tjenesten. Jeg har lagt merke til en del mangler når jeg har brukt prisguiden og det har endt opp med at jeg istedet sjekker 3-4 butikker manuelt i tillegg. Hadde hw.no vært litt upfront så hadde de informert om at de tok betalt og at guiden dermed ikke nødvendigvis inneholder de beste prisene, men det kan vel redusere interessen for guiden og igjen redusere inntjeningen :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...