Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

 

For brukere av Wimp så har web løsningen blitt tilgjengelig (i beta): http://play.wimpmusic.com/

Da slipper vi å tenke mer på adobe air :D Har testet den litt i Opera, og så langt fungerer ting bra. Det eneste jeg ser mangler (hittil) er scrobbling til last.fm Wimp Hifi er ikke tilgjengelig ennå.

Endelig. Har begynt å bruke Grooveshark i det siste, men nå kan jeg sannelig bruke Wimp igjen også.

 

Hva med å bytte til Spotify? Det finnes masse morsomme løsninger basert på libspotify (Clementine, Modipy, spop, mpd/despotify), i tillegg til at den native klienten fungerer bra i de fleste distroer. Og Spotify web har vært tilgjengelig i lang tid, riktignok basert på Flash. Er Wimp web med eller uten Flash?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

For brukere av Wimp så har web løsningen blitt tilgjengelig (i beta): http://play.wimpmusic.com/

Da slipper vi å tenke mer på adobe air :D Har testet den litt i Opera, og så langt fungerer ting bra. Det eneste jeg ser mangler (hittil) er scrobbling til last.fm Wimp Hifi er ikke tilgjengelig ennå.

Endelig. Har begynt å bruke Grooveshark i det siste, men nå kan jeg sannelig bruke Wimp igjen også.

 

Hva med å bytte til Spotify? Det finnes masse morsomme løsninger basert på libspotify (Clementine, Modipy, spop, mpd/despotify), i tillegg til at den native klienten fungerer bra i de fleste distroer. Og Spotify web har vært tilgjengelig i lang tid, riktignok basert på Flash. Er Wimp web med eller uten Flash?

 

 

Bruker bare Wimp siden det følgte med bredbåndabonnementet, og jeg vurderte Grooveshark siden det nylig hadde ett tilbud på abonnement til 5 $ per måned. Spotify er bra, men jeg har ikke vurdert det på en stund siden jeg allerede har Wimp. :shrug:

 

Wimp web krever Adobe Flash. Grooveshark har en html5 versjon, men jeg har ikke testet den.

Lenke til kommentar

Hva med å bytte til Spotify?

For min del så er så enkelt at Wimp er inkludert i abonnementet til Canal Digital, og Canal Digital er tv og bredbånd leverandør til borettslaget. Så ser ingen grunn til å gå over til Spotify når jeg allerede "betaler" for Wimp.
Lenke til kommentar

 

Hva med å bytte til Spotify?

For min del så er så enkelt at Wimp er inkludert i abonnementet til Canal Digital, og Canal Digital er tv og bredbånd leverandør til borettslaget. Så ser ingen grunn til å gå over til Spotify når jeg allerede "betaler" for Wimp.

 

Etter å ha prøvd begge, ser jeg flere grunner, men ingen av de forsvarer de økonomiske ulempene det medfører.. :)

Lenke til kommentar

Har et lite problem.

 

Har installert ubuntu "server", strippet for alle tilleggspakker (base system). Så installerte jeg gnome-pakka med apt-get, og stort sett mer har jeg ikke installert.

 

Så kommer problemet. Jeg prøver å formatere en USB-disk med "Disks"-verktøyet. Det virker til å være utrolig buggete! Når jeg "formaterer" disken kan jeg få opp diverse feilmeldinger (helt vilkårlig, ser det ut til), og hvis ikke det kommer opp så dukker plutselig disken opp i hele to "entrys" i listen (over disker) - hvor det under den ene står "no media" eller "missing media". Når jeg kobler av disken og setter den inn igjen, dukker faktisk den gamle formateringen opp.

 

Så jeg skjønner ingenting. Det er bare rot...

 

Prøvde med fdisk og mkfs etterpå. Men det funket ikke det heller. Den gamle formateringen var der fortsatt... så prøvde jeg å sette partition type til MBR i en annen maskin - da ble formateringen med fdisk og mkfs (ext4) gjeldende, men da er det plutselig et problem med permissions og jeg får ikke åpnet disken som root engang...

 

Hva tror dere, er det seriøse bugg her? Eller er disken gåen?

 

Takknemlig for svar.

 

edit:

 

Nei så utrolig rart. Jeg prøvde dette i ettermiddag. Men så har jeg hatt disken ikke tilkoblet til maskinen til nå, og prøvde på nytt... nå funker det jo. Eneste er at det er 2 "entrys" i listen over disker. Hvor det på den ene står "no media". Det går ikke an å trykke på "avsluttknappen", da bare avsluttes Disks. Men bortsett fra det ser det ut til å fungere...

Endret av The Little Lucid Moments
Lenke til kommentar

Jeg har ikke brukt Disk nok til å kjenne igjen problemene du sliter med, kanskje du mangler noen avhengigheter som du ville hatt om du installerte ubuntu-desktop (eller noen av de andre *-desktop) pakkene. Gparted har vært en sikker traver for mine behov.

 

Det er så mange feil ift. usb-disker her...

 

a) ofte går det ikke an å formatere (med diverse feilmeldinger)

b) ofte står det "permissions could not be determined"

 

Har prøvd med både "Disks", gparted og fdisk. Det er det samme med alle...

 

Kanskje jeg skulle installere "vanlig" ubuntu...

Lenke til kommentar

Forsøker du å bruke verktøyene som root? Det må du. Enten via root-brukeren, eller via sudo som vanlig bruker.

 

Om du skal ha GUI, og ønsker ubuntu, må det være bedre å gå for Ubuntu/Kubuntu/Xubuntu direkte, for å få alle DE-dependencies på plass uten så mye om og men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...