Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meh, da er det vel like greit å åpne ~/.(bash_)profile med Gedit eller whatever så du slipper å bruke en løsning som er muligens kun spesifikk for Ubuntu (jeg bruker ikke Ubuntu så vet ikke hvordan Startup Applications funker).

Det er en standard, distro-uavhengig og støttet av de fleste DEs. Se her:

 

http://standards.freedesktop.org/autostart-spec/autostart-spec-latest.html

 

Fordelen er jo at kommandoene da kjøres KUN ved innlogging til desktop, ikke ved SSH eller annen terminalbruk.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Jeg har fått det til med Evolution, men det er en helt grusomt håpløs klient. Var ingen god opplevelse.

 

Har ikke testet denne, men ser ut til at det kan funke med Thunderbird:

https://exquilla.zendesk.com/home

Bruker exquilla pr. nå, imap på exchange = håpløst (i mine øyner har imap bestandig vært ett elendig valg). Kontra å bruke exchange slik det er tiltenkt å fungere.

 

Hovedproblemet mitt nå er kalenderfunksjonalitet, aka, åpne og hente inn møterom etc. Virker som det ikke er en god løsning på dette, skal jeg ha åpnet mer funksjonalitet i exchangeserveren, så må jeg nok skrive ned ganske nøye hvorfor og hva fordelene og ulempene med å gjøre det er.... Vi har vel en mix på 50% mellom Linux og Windows, hadde jeg fått outlook til å fungere i wine, så hadde jeg kjørt det. Men jeg får den ikke til å fungere på en tilfredsstillende måte... :\

Lenke til kommentar

Bruker exquilla pr. nå, imap på exchange = håpløst (i mine øyner har imap bestandig vært ett elendig valg). Kontra å bruke exchange slik det er tiltenkt å fungere.

 

Hovedproblemet mitt nå er kalenderfunksjonalitet, aka, åpne og hente inn møterom etc. Virker som det ikke er en god løsning på dette, skal jeg ha åpnet mer funksjonalitet i exchangeserveren, så må jeg nok skrive ned ganske nøye hvorfor og hva fordelene og ulempene med å gjøre det er.... Vi har vel en mix på 50% mellom Linux og Windows, hadde jeg fått outlook til å fungere i wine, så hadde jeg kjørt det. Men jeg får den ikke til å fungere på en tilfredsstillende måte... :\

 

Hva med Outlook web access?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...