Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har peiling på hvordan man setter opp Apacheserver med php+mysql støtte i fedora core 4?

med pakke systemet til fedora ;)

*være før objorkum*

 

Det heter pakkesystemet, som forøvrig var «yum» sist gang jeg sjekka ;)

Okey, men jeg er sann veldig linux n00b så det sier meg ikke så mye :blush:

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på hvordan man setter opp Apacheserver med php+mysql støtte i fedora core 4?

med pakke systemet til fedora ;)

*være før objorkum*

 

Det heter pakkesystemet, som forøvrig var «yum» sist gang jeg sjekka ;)

Bra :thumbup:

 

--

 

La du inn Apache/PHP/MySQL under installasjonen?

 

Viss ikkje kan du lese her korleis bruke YUM:

 

http://www.fedorafaq.org/#installsoftware

 

Anbefalar deg å spørje/søke på www.fedoraforum.org om slike Fedora-spesifikke ting som oppsett av PHP i Apache osv (trur ikkje det er så altfor mange Fedora-folk her, skrik ut om eg tek feil).

Lenke til kommentar
Edit: det har vært mange polls, men man bør ikke bare lage en ren GNU/Linux-poll, da flere også bruker varianter av UNIX.

Vel, som du sier (gang på gang ;) ) så bruker du tre forskjellige OS, hva vil du da velge? Du har jo bare en stemme. Var ikke Unix-variantene med i siste poll?

Lenke til kommentar
Edit: det har vært mange polls, men man bør ikke bare lage en ren GNU/Linux-poll, da flere også bruker varianter av UNIX.

Vel, som du sier (gang på gang ;) ) så bruker du tre forskjellige OS, hva vil du da velge? Du har jo bare en stemme. Var ikke Unix-variantene med i siste poll?

Mener at det kun var linux-distroer i siste poll.

 

Edit: godt spørsmål, jeg vet faktisk ikke hva jeg vil bruke stemmen på, siden jeg nå har 3 operativsystemer i bruk.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Vi har jo alltids "andre". Vi får ta med Unix-variantene neste gang.

 

jeg vet faktisk ikke hva jeg vil bruke stemmen på, siden jeg nå har 3 operativsystemer i bruk.

Stem på den du bruker mest. Eller bare kutte ut to av dem ;) (et OS burde da være mer en bra nok :) )

Endret av olear
Lenke til kommentar
Vi har jo alltids "andre". Vi får ta med Unix-variantene neste gang.

 

jeg vet faktisk ikke hva jeg vil bruke stemmen på, siden jeg nå har 3 operativsystemer i bruk.

Stem på den du bruker mest. Eller bare kutte ut to av dem ;) (et OS burde da være mer en bra nok :) )

Nei, faktisk ikke. FreeBSD har bedre firewall-verktøy enn GNU/Linux (ipfw2) og Solaris har Containers, som man kan utnytte til forskjellige tjenester (web-server, FTP-server osv) på samme maskin, og effektivt dele ressursene mellom tjenestene. GNU/Linux har god multimediastøtte.

Lenke til kommentar
Mente flere OS (Linux/Unix) på en maskin.

Nei, det er ikke det jeg mener. En av maskinene mine har riktignok 3 OS (GNU/Linux, FreeBSD og Windows), men det er bare for testing. Det jeg mener er at jeg har tatt i bruk 3 forskjellige operativsystemer på forskjellige maskiner, og jeg prøver å utnytte det beste som de forskjellige OS'ene har å by på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...