Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som faktisk har fått nrk sin webtv opp å gå med moonlight? Sist gang jeg forsøkte gikk det bare rett vest.

Funker fint her, jeg bruker Moonlight 2.99.0.10.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, du trenger ingen hdd for å boote fra CD.

hmm, dette er merkelig.. Koblet i en harddisk nå, og da bootet den, og fikk logget inn. Kan jo hende det har noe med at jeg la til 256mb mer ram også da, men tviler..

edit: når jeg kommer til desktopen, blir jeg slengt tilbake til loginscreen :(

Endret av Crazyjoey
Skrevet

Jeg hadde Ubuntu 10.04 eller 10.10 med kryptert home-partisjon på, men på grunn av rot i harddiskrekkefølgen får jeg bare feilmelding når jeg booter med den harddisken: GRUB Loading stage1.5. GRUB loading, please wait... Error 21

Skrevet

Jeg hadde Ubuntu 10.04 eller 10.10 med kryptert home-partisjon på, men på grunn av rot i harddiskrekkefølgen får jeg bare feilmelding når jeg booter med den harddisken: GRUB Loading stage1.5. GRUB loading, please wait... Error 21

Kult.

Skrevet

Jeg hadde tre disker med boot på første og Ubuntu på den siste. Jeg ønsker å kunne bruke den siste harddisken med Ubuntu alene på en annen PC. Så når jeg booter med slik jeg vil ha det, får jeg nevnte feilmelding.

Skrevet

Jeg hadde tre disker med boot på første og Ubuntu på den siste. Jeg ønsker å kunne bruke den siste harddisken med Ubuntu alene på en annen PC. Så når jeg booter med slik jeg vil ha det, får jeg nevnte feilmelding.

Ah, du må rett å slett reinstallere GRUB. Søk på google, det skal finnes en guide på Ubuntus egen wiki-side.

Skrevet

Har fikset GRUB nå, men Ubuntu finner ikke /home. Når jeg prøver sudo mount /dev/sda6 /mnt får jeg følgende: "mount: you must specify the filesystem type".

Skrevet (endret)

Er det mulig å la www-data brukeren få skrive til /dev/ttyUSB0 via sudo?

Prøvd echo stuff | sudo tee -a /dev/ttyUSB0, men funket ikke :/

La til www-data i dialout gruppen, men vet ikke hvor lurt det er?

Endret av Ståle
Skrevet

Ikke la "vanlige" brukere/grupper få tilgang til maskinvare slikt.

www-data kan f.eks skrive til en fil som blir sjekket av en cronjob eller lignende (med høyere rettigheter).

Skrevet

Antar at dette kun har skjedd fordi jeg har installert distribusjon på VPS på nytt, men ønsker å være på den sikre siden. Er det det som er årsaken til denne meldingen?

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
@    WARNING: REMOTE HOST IDENTIFICATION HAS CHANGED!     @
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
IT IS POSSIBLE THAT SOMEONE IS DOING SOMETHING NASTY!
Someone could be eavesdropping on you right now (man-in-the-middle attack)!
It is also possible that the RSA host key has just been changed.
The fingerprint for the RSA key sent by the remote host is
--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--
Please contact your system administrator.
Add correct host key in /home/---/.ssh/known_hosts to get rid of this message.
Offending key in /home/---/.ssh/known_hosts:1
RSA host key for ---.----.---- has changed and you have requested strict checking.
Host key verification failed.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...