Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, man trenger ikke å ha formatert disken. Man kan til og med ha ext*, slette dem og formatere dem under Windows-installasjonen. Noe annet ville jo gjort det utrolig tungvindt om man må bytte disk i PC-en.

Det er ikke alltid windows installeren vil være med om det ligger ukjente filsystemer på diskene, slik har det vært lenge.

Lenke til kommentar

Nei, Windows installeren vil som regel ikke røre partisjoner med "ukjent" filsystem.

Men dersom ingen av partisjonene skal brukes lenger, er det bare å boote fra Win 7 cd, for Win 7 installeren kan brukes til å først slette alle partisjonene. Så er det bare å velge den "tomme plassen" som blir resultatet som installasjonssted. Da partisjonerer og formaterer den i en operasjon...

Lenke til kommentar

Har et problem. Har installert Ubuntu på laptopen og alt fungerer fint, bortsett fra at den ikke vil koble til skolenettverket. Taster inn brukernavn og passord, trykker connect, den står og jobber litt før jeg får opp vinduet for å taste inn brukernavn og passord igjen. Hjemme virker internett fint. En kamerat nevnte noe om sikkerhetssertifikat og at det trengtes men hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar

Hør med IT-avdelingen din? Husker jeg hadde problemer med det samme (men vi hadde eget, passordbeskyttet "gjestenett", altså for annen hardware enn skolens egen maskinpark). Dette var på VGS.

 

Jeg fant plassen man skulle styre med sertifikatet, men uten selve sertifikatet fikk jeg ikke gjort mye. Har du en ikke-tilbakestående IT-avdeling, dog, burde de kunne fixe det for deg. Med mindre jeg har misforstått fullstendig.

Lenke til kommentar

export DISPLAY=localhost:0.0

Funket dårlig. Får fortsatt

[VO_SDL] SDL initialization failed: No available video device.
vo: couldn't open the X11 display (localhost:0)!
vo: couldn't open the X11 display (localhost:0)!
vo: couldn't open the X11 display (localhost:0)!
Can't open /dev/fb0: No such file or directory
[fbdev2] Can't open /dev/fb0: No such file or directory
svgalib: Cannot get I/O permissions.

Har prøvd med både localhost:0 og localhost:0.0, etter at jeg googlet litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...