Gå til innhold

DVD-jon, helt eller kjeltring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sett banditten bak lås og slå.

Ifølge min kjære ordbok:

 

banditt, -en; -er, -ene (voldsforbryter, røver); bandittfjes, _vesen

 

Syns ikke beskrivelsen passer helt :hmm:

 

Vi har heldigvis ytringsfrihet her i landet, og dette har "DVD-Jon" benyttet seg av ved å skrive en rekke dataprogrammer. Ifølge to rettsaker har han ikke brutt noen norsk lov.

 

Stå på, sier jeg bare! Vi trenger folk som han som faktisk tør.

Lenke til kommentar
(hater at folk slenger komentarer o.l. uten å kunne beskrive det)

Jeg har ikke noe stort behov for å utdype det noe mer. Men det er en grunn for uttalelsen, vær trygg.

Slenger du ut en påstand uten å ville utdype, så er det kverulering.

 

Kverulering er krangling for kranglingens skyld uten noe annet mål. Diskutering er å kommunisere (evnt. provosere) for å forsvare eller korrigere meninger som en kan redegjøre for hva er når som helst. Kverulanten er overfladisk uten meninger og benekter alt uten begrunnelse.

 

Så lenge du ikke kommer med begrunnelse, så må du her tåle å bli kalt kverulant. Vill vært fint å ha en utdyping :)

Lenke til kommentar
Hva vil Apple tape på dette? Er det sånn at låter lastet fra iTunes kun fungerer på iPod, og derfor vil de tape på iPod-salget?

Jeg skjønner ikke hvorfor de er sur fordi han har gjort iTunes tilgjengelig for flere.

iTunes er vel ennå ikke lansert i Norge, og hvis man ser på hvor enormt populær iPod har blitt her til lands, bør vel en hvilken som helst oppegående person skjønne at folk ikke bare kjøper iPod på grunn av iTunes. Mange av kundene kommer nok aldri noensinne til å kjøpe musikk på den måten uansett pga dårligere kvalitet og begrensninger i forhold til en tradisjonell CD.

 

Forøvrig vil jeg påstå at iTunes-butikken blir mer attraktiv pga slike programmer som DVD-Jon har laget, rett og slett pga økt fleksibilitet. Antallet potensielle kunder øker jo åpenbart når man ikke lenger låses fast til ett bestemt proprietært program som heller ikke finnes til alle operativsystem.

 

Knekking av kopibeskyttelsen gjør ingen skade, fordi de som ønsker å skaffe musikk uten å betale for seg vil jo bare hente den fra andre steder (f.eks populære p2p-nettverk). Eneste måtte være at noen fjols i platebransjen plutselig vender tommelen ned for Apple siden den ikke lenger er "sikker", men disse idiotene bør sendes på n00b-skole for teknologiske analfabeter. Det finnes nemlig ikke, og det vil heller aldri noensinne bli laget en sikker kopibeskyttelse for musikk eller film. Det er rett og slett fysisk umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...