Gå til innhold

1100 kanaler for KUN 298,- i året


Fuel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VisionTech, hvorfor lyver dere på siden deres?

"Visiononline er verdens største TV-formidler..."

 

Dere formidler jo ikke tv i den forstand engang, og har ihvertfall ikke millioner av kunder.

Hehe, synes ikke du at det var et glimrende salgstriks da? :p

Faktisk så vises de seriene du refererer til på flere av kanalene som er listet i VO.

og "verdens største tv-formidler".... vel det skal jeg være enig i var å ta litt vel hardt i, men det så så fint ut på trykk etter en halv kasse pils :yes:

 

Men du har naturligvis rett, sidene som ikke ble laget av en 10åring, men av :blush: undertegnede og... som man sier, fulle folk og barn snakker som regel sant :no: eller kanskje ikke

 

Det vil uansett bli mer moderate sider med helt andre tekster når vi relanserer sidene så du er velkommen til å kommentere de ytterligere da :thumbup:

Lenke til kommentar

Kvifor er det ikkje mogleg å finne nokre opplysningar om firmaet på sidene? Det bør i det minste stå kontaktinformasjon og litt slikt. Synes og det er rart at ein signere innlegg med "Med vennlig hilsen Prosjektleder av VisionOnline (som jobber sent på en Lørdagskveld)". Dersom ein ikkje kan stå inne for det ein har å tilby med kontaktinformasjon og namn så er det useriøst. Kanskje ein er redd for at folk faktisk skal finne ut kven som står bak dette "firmaet", då kan ein jo risikere å bli oppsøkt når ting ikkje virka lengre.

 

Nei dette er noko eg ville skydd som pesten og halde meg langt unna. Det er ille nok med dei selskapa som har registrert seg og lagt ut informasjon om seg sjølv, og fortsatt ikkje driv seriøst. Når det ikkje står noko ting så har eg vondt for å trur at det er anna ein rein svindel.

 

Men dette er det eg meinar, andre må få meine det dei vil og ha dei meiningane som passar dei.

Lenke til kommentar
Kvifor er det ikkje mogleg å finne nokre opplysningar om firmaet på sidene? Det bør i det minste stå kontaktinformasjon og litt slikt.

Som sagt, dette er nødsider som ble satt opp på en halvtime.

 

Alle kundene som har registrert seg har fått en mail med kontaktinformasjon til oss. Det er uansett kontaktinformasjon på de nye sidene som kommer opp.

Lenke til kommentar
Noen med lyst og 300kr å avse kan jo egentlig gjøre et forsøk da.

300kr er vel ikke allverden for noen. Om det skulle gå galt mener jeg.

 

Bare tenk på hva dere bruker på en fredagskveld på byen :cool:

Det er jo nettopp slik de tjener pengene, at folk tenker at det er så billig så hvis alt kun er kødd, så taper man ikke så mye.

 

Men når de for inn penger slik, så fortsetter dem også med neste ide, og lopper det for penger da også.

 

Er tilbude for gode til å være sanne, så er de som regel det.

Lenke til kommentar

Som sagt, dette er nødsider som ble satt opp på en halvtime.

 

vel det skal jeg være enig i var å ta litt vel hardt i, men det så så fint ut på trykk etter en halv kasse pils

Dersom det er behov for nødsider så synes det virkar lite gjennomtenkt og seriøst. Ser og denne sida blei laga etter ei halv kasse pils. Det får det heile til å virke enda mindre seriøst. Det er greit å sitte på ein fest å diskutere planar og idear, det kan me alle gjere. Men det å lage til noko, hive det på nettet, for så rekne med at folk skal ta det seriøst, det er utruleg naivt. Etter det eg les i svara dine så er du enig i den kritikken som kjem her, du lurar eg på kvifor det ikkje er gjort noko med det. Den sida som ligg ute no tok ein halvtime og lage, og det etter ein halv kasse med pils. Skulle være masse tid til å rette opp i dette for å gje eit meir seriøst intrykk.

 

Dessuten treng ein ikkje stille med 100 000,- på bankkonto for å starte selskap her i Noreg. Det er noko som heiter enkeltmannsforetak. Då treng ein berre registrer seg. Det er heilt gratis. Ellers så kan ein starte ANS eller DA, då krev det heller ikkje innskot. Så det tydar på at de ikkje veit kva de driv med, eller kanskje det er nettopp det de gjer. Det er ikkje så lett å gå til sak mot eit selskap som er registret utanfor Noreg.

Lenke til kommentar

Hadde vi visst for tre uker siden at VisionOnline skulle bli et hett tema på HW så hadde vi nok tenkt oss om før vi lanserte sidene, og jeg er den første til å innrømme at sidene ser helt for jævlige ut. Men for vår del så er vi tre personer som jobber med VisionOnline, og det er viktigere for oss å utvikle et godt produkt.

 

Jeg vil konkludere med at det er bedre å ha en god software og dårlige websider enn dårlig software og gode websider. Det er tross alt programmet som står i sentrum her.

Lenke til kommentar
Dessuten treng ein ikkje stille med 100 000,- på bankkonto for å starte selskap her i Noreg. Det er noko som heiter enkeltmannsforetak. Då treng ein berre registrer seg. Det er heilt gratis. Ellers så kan ein starte ANS eller DA, då krev det heller ikkje innskot. Så det tydar på at de ikkje veit kva de driv med, eller kanskje det er nettopp det de gjer. Det er ikkje så lett å gå til sak mot eit selskap som er registret utanfor Noreg.

Der tar du grundig feil, og jeg skal forklare hvorfor.

 

Enkeltmannsforetak er uaktuelt, da vi er tre personer som jobber med VisionOnline. Det betyr at 1/3 blir skattet for overskuddet i selskapet mens 2/3 må det betales arbeidsgiveravgift og feriepenger for.

 

Delt Ansvar (DA) er uaktuelt, da vi er 3 personer og ikke to personer som driver med VisionOnline. I et DA er det meningen at to personer går inn med 50/50 eller 70/30 ansvarsfordeling, men her vil begge bli skattet av overskuddet på samme måte som et enkeltmannsforetak.

 

Ansvarlig Selskap (ANS) er også uaktuelt selv om vi er tre personer, for her hefter alle eierne 33% personlig pluss at man blir beskattet av 33% av overskuddet i selskapet.

 

Norsk Aksjeselskap (AS) er også uaktuelt, for det første har vi ikke muligheten til å stille 100 000 i kapital, som så mange andre selskaper i dag. Dessuten gir et Norsk Aksjeselskap kun rom for utbytte en gang i året + at man er nødt til å ha revisor. En revisor koster mellom 15000 - 20000 for det han skal gjøre EN gang i året.

 

Aksjeselskap på Seychellene er supert, fordi man her har muligheten til å ta ut aksjeutbytte så ofte man vil, og i vårt tilfelle 12 ganger i året. Man betaler KUN 28% skatt av utbytte istedenfor at man gjerne skatter 38% på inntektsskatt. Dessuten er det ikke krav til revisor med mindre man omsetter for over 5 millioner i året, noe vi da ikke gjør. Dette utgjør en besparelse på ytterligere 20 000 kroner som er viktig i et selskap som er så lite som vårt.

En annen viktig grunn er at vi med et selskap på Seychellene enklere kan opprette avdeling i andre land som kan være aktuelt å etablere selskap i, og alle kjenner "INC" formen. Dette har kun med skattehensyn å gjøre, og er en veldig vanlig registreringsform i dag. Ken legge til at selskaper som IF Skadeforsikring er et INC og ikke et norsk AS.

 

Håper dette kastet litt lys på dine antakelser.

 

KAE

Lenke til kommentar

Jeg vil konkludere med at det er bedre å ha en god software og dårlige websider enn dårlig software og gode websider. Det er tross alt programmet som står i sentrum her.

Korleis kan du påstå at det er ein god software når du i ein tidligare post anbefaler alle å vente til releasekandidat 3 kommer. Det må jo bety at det som selges no er eit halvferdig produkt, og då har ein jo dårleg software og dårlege websider.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener med det.

 

VisionOnline fungerer jo helt perfekt i dag. Eneste er at i Release 3 kommer det en rekke andre funksjoner som gjør at VisionOnline ikke bare er et helt rått avspillingssenter, men det vil også være mulighet for å ta opp sendinger og lagre dem på harddisken, samt rating og favoritter for å nevne noe.

 

Så kresne brukere, vent til Release 3 kommer, for alle andre som KUN har behov for å se på TV og ikke bryr seg om andre finesser - kjøp nå.

Lenke til kommentar
men det vil også være mulighet for å ta opp sendinger og lagre dem på harddisken, samt rating og favoritter for å nevne noe.

Jeg håper dere har spurt samtlige eiere av rettighetene til disse Web-TV-kanalen om dere får lov til det...

Og hvordan skal dere klare å gjøre det med web-tv som krever login uten å bryte noen regler?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du mener med det.

 

VisionOnline fungerer jo helt perfekt i dag. Eneste er at i Release 3 kommer det en rekke andre funksjoner som gjør at VisionOnline ikke bare er et helt rått avspillingssenter, men det vil også være mulighet for å ta opp sendinger og lagre dem på harddisken, samt rating og favoritter for å nevne noe.

 

Så kresne brukere, vent til Release 3 kommer, for alle andre som KUN har behov for å se på TV og ikke bryr seg om andre finesser - kjøp nå.

Det høres ut som et brudd på copyright-loven.

 

For jeg tror ikke at alle de seriene dere reklamerer for på nåværende sider blir så veldig glad hvis episodene deres blir lagret "legitimt" på PCen til folk.

 

Og med legitimt mener jeg at dere som lager programvaren tillater dette.

 

Forøvrig, å kjøpe rettighetene til "Friends" f.eks koster nok en del mer enn hva et nyoppstartet aksjeselskap i Seychellene greier å finansiere. No offence :p

 

EDIT:

Når skal du/dere innrømme at dette var et dårlig gutteromsprosjekt over ei kasse pils?

Endret av Naits
Lenke til kommentar
Det høres ut som et brudd på copyright-loven.

 

For jeg tror ikke at alle de seriene dere reklamerer for på nåværende sider blir så veldig glad hvis episodene deres blir lagret "legitimt" på PCen til folk.

 

Og med legitimt mener jeg at dere som lager programvaren tillater dette.

Jøss, er vi kun ute etter å krangle her eller?

 

Opptaksfunksjon er da like legitimt som en videospiller/dvd opptaker

Om kundene bruker opptaksfunksjonen på stream med copyright så er dette kunden sitt ansvar og ikke vårt.

 

"Vi lager bare knappen, kunden velger om han vil trykke på den"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...