Gå til innhold

1100 kanaler for KUN 298,- i året


Fuel

Anbefalte innlegg

Greit nok at produktet er litt bobbob, og at fremtoningen til firmaet er nogelunde dårlig, men det hjelper lite på at alle idiotene vi har på forumet skal fylle tråden med sine kvasirelevante kommentarer.

 

Enten skriv noget fornuftig (på et skriftspråk, dvs bokmål eller nynorsk) eller finn dere en ny hobby.

 

-thomas

Eeehh, og dette var?

Alternativ 1: Seriøst innlegg

Alternativ 2: Innlegg som hadde noe med saken å gjøre..

Alternativ 3: Et innlegg som sa absolutt ingenting, usaklig med store ord som personen bak tydeligvis ikke forstår...

 

Trur vi går for alternativ 3...

 

Uansett, alle har lov å ha sin mening så lenge det kan fremlegges på en mer eller mindre saklig måte.. Det at noen er sinnsykt god til å skrive nynorsk/norsk, vil ikke automatisk si at dem kommer med noe fornuftig..

 

Og et poeng til er vel at man må ikke lese igjennom alt som står her, jeg finner denne tråden veldig morsom, derfor leser jeg den, men hvorfor leser du den?! :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok punkt en beskriver posten min bedre en hva du tror.

Hele tråden omhandler en enkeltpersons oppfatning av noe som i hans øger er relativt suspekt.

 

Dette fortsetter en stund før en som sier at han representerer det omtalte selskapet kommer for å forklare seg. Han gjør dette, dog litt dårlig formulert og umodent.

 

Uansett hva han skriver så flagrer fortsatt beskyldinger om svindel inn, noe som jeg ikke kan se bevis på i denne tråden. Har folk lyst å betale for et program som gjør webcasts enkelt tilgjengelig så er det opp til de.

 

Jeg leser tråden fordi jeg så tittel på tråden og fikk dermed lyst til å se hva selskap og produkt som var i fokus.

 

Bare fordi du tydeligvis er en meget ung person som liker å lese tråder fordi her får enkeltindivider hard medfart og det er jo meget artig, så betyr det ikke at noen av oss er litt mer oppegående på dette feltet en det du event. er.

 

Hvis du ikke greier å formulere deg riktig, så har du i mine øger ikke gjort det man skal gjøre med sin post, nettopp det å formulere dine tanker og meninger om en sak på en sådan måte at andre individer kan lese dette og event. komme med innlegg for eller mot din tankegang.

 

Jeg er sikkert gammel nok til å være din far, så jeg må si at jeg blir litt fornærmet over "rolleyes" emoticon som du slenger på i slutten av din post.

 

-Thomas

Lenke til kommentar

HaHAhaha, dette er nesten for bra til å være sant.

Jeg mottok idag en spammail fra disse VisionOnline hvor de presenterer sitt 'flotte' tilbud. "Endelig er IP-TV eller Bredbånds TV kommet til Norge også" stod det i subject, allerede her begynner jeg å tvile. At jeg aldri før har hørt om selskapet, og de ikke opplyser hvor de har fått adressen min fra, gjør ikke saken bedre.

Ser mailen er sendt fra ti131310a080-1196.bb.online.no via Telenors egne mailservere, dette var jo riktig interessant. Deltar selv i en arbeidsgruppe for å bekjempe spam på nasjonalt nivå, sammen med representanter fra Telenors abuseavdeling. Jeg vil selvsagt sørge for at denne mailen finner riktig vei.

 

Men ja, for å ikke spore helt av her. Jeg holdt på å ramle av stolen da jeg så hvem som stod bak dette noe uproffe opplegget. En riktig morsom skikkelse, med mange jern i ilden.

Ser at andre i tråden har googlet ham, men dessverre kom dessverre ikke den beste storyen av alle frem:

 

http://www.nrk.no/magasin/fakta/religion_o...syn/769592.html - "Frelst fra nynazismen"

 

Bare sånn i tilfelle noen fortsatt måtte lure på om dette er seriøst.

 

[EDIT]Her stod det opprinnelig et avsnitt ang. en sak daglig leder i Crude Oil skal ha vært innblandet i for noen år siden. Etter å ha mottatt en telefon fra ham, ønsker jeg å presisere at dette var utelukkende basert på rykter, og at jeg ikke kjenner sakens natur i detalj. Jeg ser i ettertid at jeg skulle holdt meg til fakta, og velger derfor heller å la folk danne seg en mening om selskapet basert på det som ellers er skrevet i denne tråden, og det som er dokumentert.

 

For spesielt interesserte kan jeg også nevne at Crude Oil ble registrert som selskap i Brønnøysundregisteret 12.04.2005. Hvordan evt. bestillinger før denne datoen har blitt bokført, kan jeg derimot ikke si noe om.[/EDIT]

 

Jeg vil gjerne tro at VisionOnline er "Norges største leverandør av IP-TV". Mye større enn f.eks. Lyse. Eller "verdens største kanalformidler", for den saks skyld.

Men jeg synes ikke det er så veldig lett..

 

- y

Endret av yitz
Lenke til kommentar
HaHAhaha, dette er nesten for bra til å være sant.

Jeg mottok idag en spammail fra disse VisionOnline hvor de presenterer sitt 'flotte' tilbud. "Endelig er IP-TV eller Bredbånds TV kommet til Norge også" stod det i subject, allerede her begynner jeg å tvile.

Jeg også har mottatt en slik spammail idag. Passelig frekt!!!

 

Når det gjelder historiene om personen Kjetil så synes jeg vi ikke trenger å såre noen eller drive med direkte sjikane. Hva Kjetil har gjort før synes jeg vi skal holde oss for gode for å drive gjøn med. Han har tydelig kommet på bedre tanker. Noen ganger kan ungdom bli villedet, og det er flott å se at noen kommer seg vekk.

 

Til Kjetil: Jeg synes at det er flott at du har kommet deg vekk fra nynazismen.

 

Når det gjelder VisionOnline så synes jeg dere skal holde dere til sannheter og deretter slutte å sende søppelpost til oss!!!

 

jim

Lenke til kommentar

Fikk også denne mailen sendt til min adresse ....

 

Har aldri hadt noe med disse gutta å gjøre før, men reklamen ser ut til å finne vegen frem :/

 

I grunn, så dette tilbudet ganske så greit ut for min del.

- Har lik 0 i TV-signal, men har bredbånd.

 

Men, når en ser på kanal liste (https://www.visiononline.no/vo/kanaler.php) så hjelper det lite, "søppel-kanaler"

 

En annen ting er jo hvordan selve kvaliteten på disse sendingene egentlig er.

Det står jo ingen ting om hva båndbredde som kreves etc...

 

Busta for spam skulle de iallefall vært!

Lenke til kommentar

Der forsvant vel siste gnist av truverdigheit til dette programmet.

Trur den lille fyllesetningen i lisensavtalen ikkje var ein fyllesetning, men ein bevisst plassering.

Sorry pals, god ide å lage eit program som dette men å drive på med falsk reklame og spam for det er vel eit bevis på at det er litt for snuskete dette.

Lenke til kommentar

he he fin tolkning av angreretten i FAQen gitt :)

Q: Jeg har kjøpt VisionOnline og har ombestemt meg og funnet ut at dette ikke var noe for meg. Kan jeg angre?

A: Du kan angre, men et gebyr på 336,- Kroner vil bli avkrevd i administrasjonsgebyr. Les heller nøye gjennom informasjonen som du finner på våre sider før du kjøper.

Lenke til kommentar

I dag har jeg óg fått samme mailen. Sendt via Telenors mailservere. Skal personlig kontakte Telenor, og hinte til de om at det kanskje er en som burde få stengt internettforbindelsen sin.

 

Yitz: Hvis du trenger mer "bevis" i sakens anledning kan du mer en gjerne få en kopi av mailen med fulle headere, sånn at du an krysskjekke tidspunkt/ip-adresser/mailservere etc.

 

Hvordan de har fått tak i eposten min vet jeg ikke, men hadde det ikke vært for at jeg mistet det allerede da jeg tittet i denne tråden, ville jeg mistet det nå.

Lenke til kommentar
Når det gjelder historiene om personen Kjetil så synes jeg vi ikke trenger å såre noen eller drive med direkte sjikane. Hva Kjetil har gjort før synes jeg vi skal holde oss for gode for å drive gjøn med. Han har tydelig kommet på bedre tanker. Noen ganger kan ungdom bli villedet, og det er flott å se at noen kommer seg vekk.

 

Til Kjetil: Jeg synes at det er flott at du har kommet deg vekk fra nynazismen.

 

Når det gjelder VisionOnline så synes jeg dere skal holde dere til sannheter og deretter slutte å sende søppelpost til oss!!!

 

Jada, det er ikke noe forsøk på å drive personsjikane, dette her. Årsaken til at jeg nevner dette er jo fordi tråden handler i stor grad om troverdigheten til selskapet.

Jeg føler heller ikke jeg henger ham ut, jeg linket til et intervju han selv frivillig har stilt opp i, og det var langtifra det eneste intervjuet han gjorde på denne tiden om emnet. Han har ikke akkurat prøvd å legge skjul på det.

 

Så soleklare forbindelser til MLM og salg av adresselister er jo foruroligende nok i seg selv, uansett hvor sterkt de måtte benektes. Men når selskapet selv benytter seg av de samme urene metodene, og trolig forsyner seg grovt av søsterselskapenes adresselister for å bedrive lovstridig markedsføring, vil jeg absolutt si dette er verdt å påpeke. Spam er ikke en akseptert markedskanal.

 

Når det gjelder historien til prosjektleder/daglig leder/utvikler/hvilken hatt han har på seg denne gangen, er vel dette ment primært som opplysning. Jeg kunne også nevnt at han tidligere, gjennom domenet spyweb.no som han nå har sin mailadresse på (se Norid whois), har tilbudt sine tjenester som privatetterforsker, og skrytt på seg en voldsom karriere innen spionasje. Som sagt, mange jern i ilden.

 

[EDIT]Under stod det opprinnelig en referanse til en sak daglig leder i Crude Oil skal ha vært innblandet i for noen år siden. Etter å ha mottatt en telefon fra ham, ønsker jeg å presisere at dette var utelukkende basert på rykter, og at jeg ikke kjenner sakens natur i detalj. Jeg ser i ettertid at jeg skulle holdt meg til fakta, og velger derfor heller å la folk danne seg en mening om selskapet basert på det som ellers er skrevet i denne tråden, og det som er dokumentert.[/EDIT]

 

Det er selvsagt fint om han har kommet seg vekk fra nynazisme, og har funnet Jesus, hvor enn han gjemte seg. Men han er ingen ungdom lengre, og han driver fortsatt med relativt lyssky aktiviteter. Når han kaller seg prosjektleder, vet jeg ikke om det går an å påstå at han er villedet heller.

 

Noen som tilfeldigvis så Brennpunkt på NRK igår? ZoonOnWeb, anyone?

 

-y

Endret av yitz
Lenke til kommentar
Crude oil er olje som ikke har blitt behandlet. Det er omtrent asfalt og har veldig lav kvalitet. Man tar somregel å lager tungolje av den laveste kvaliteten på råoljen siden de fleste skip har utstyr til å rense denne..   (separatorer osv)

crude oil er råolje som du sier.

 

råolje er ikke asfalt, asfalt består av bitumen og sten i varierende størrelse. bitumen er de tyngste hydrokarbonene, råolje består av alle slag.

 

se http://www.exxonmobil.com/Norway-Norwegian...R_prosessen.asp

 

man lager ikke tungolje. Tungolje er en bestandel i råolje, noe av tungoljen blir omgjort til mindre hydrokarboner som diesel o.l. ved varmebehandling. Det vil ikke være noe vits i å rense tungolje (bortsett eventuelt for å få vekk svovel) da tungolje er tungolje rent kjemisk, altså hadde du "renset" tungolje hadde du fått tungolje ut på den andre siden. Hvis du med separator mener filter, vil jeg bare si at det er helt umulig å filtrere tungolje da det er alt for tyktflytende, hvis du mener distillere, så er det en prossess som skjer i rafinerier ikke om bord i skip, man distillerer heller ikke tungolje, da det allerede er skilt ut, men man kan "visbreake" det for å gjøre det om til diesel, som jeg nevnte i sted.

Jeg vet at det ikke er snakk om det samme ,men et ord som blir brukt av sjøfolk overalt er at jo dårligere kvalitet det er på tungoljen jo mer som asfalt er det.

 

Man skiller ut de forskjellige produktene ved forskjellige tempratur.

 

Det er veldig viktig å spearere tungolje.. kanskje ikke høykvalitetstungolje ,men de fleste redere kjøper ikke det beste ,men heller det med et godt pris\ytelsesforhold.

 

Da får man med mye skitt i oljen og det er veldig viktig å separere ut masse drit.

Ellers vil filterne tettes og vi vil få en blackout på et skip som gjør at hele skipet mister kraftforsynigen. Faller en generator ut så vil trolig de andre også falle ut pga overbelastning.

 

Tyktflytende? det kommer jo ann på tempraturen ,men jeg er ingen ekspert på hva man kan definere for tyktflytende under en viss tempratur.

 

Bruker man damp som fremdrift så kan man omtrent brenne alt ,men ved en vanlig dieselmotor så er det noen (små) krav til hva man sprøyter inn.

Lenke til kommentar

Nok er nok!

 

VisionOnline har brudt følgende paragrafer i Markedsføringsloven:

 

Kapittel I. Kontroll med markedsføring

§ 1. Alminnelig bestemmelse.

 

§ 2. Villedende forretningsmetoder.

 

§ 2b. Begrensninger i bruk av visse kommunikasjonsmetoder

 

§ 2c. Levering av uadressert reklame

 

Dette gjelder særlig villedende markedsføring (falske eller missvisende opplysninger). De bryter også med levering av uønsket reklame.

 

Bedrifter som bryter forbudet mot uønsket reklame vil kunne få bøter og etter hvert anmeldt til politiet av Forbrukerombudet.

 

Jeg sender herved en klage til Forbrukerombudet og oppfordrer andre til å gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Ja, det er da godt at vi har slike moralens voktere som deg, som kan redde oss fra umoralske firmaer som ikke direkte plager oss... men det er da så artig å skape kaos og ødeleggelse for andre.

 

Hvilket ombud bruker jeg når jeg skal klage inn personer som deg?

Endret av mikkelen
Lenke til kommentar
Ja, det er da godt at vi har slike moralens voktere som deg, som kan redde oss fra umoralske firmaer som ikke direkte plager oss... men det er da så artig å skape kaos og ødeleggelse for andre.

Vil nå si at villedende reklame og utsending av spam nok oppfattes som høyst plagsomt for mange. Dersom VisonOnline ikke skjønner dette da er noe alvorlig galt.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ingenting med VO å gjøre...

 

"Vil nå si at villedende reklame og utsending av spam nok oppfattes som høyst plagsomt for mange."

 

Ikke noe mer plagsomt en all den helvetes reklamen jeg får i posten hver dag, av helt "stuerene" firmaer som El-Kjøp og Expert.

 

Vel, jeg synes bare at dere er litt vel prektige her på forumet.

Endret av mikkelen
Lenke til kommentar

Poenget er at du selv bestemmer hva du vil ha i postkassen. Du kan selv bestemme om du vil ha adressert/uadressert reklame eller ikke, så å sammenlikne det der blir ikke rett.

Blir noe annet hvis du får en masse dritt i postkassen ETTER å ha reservert deg.

 

Gudene veit hvor du må registrere deg for å forhindre at reklame kommer i epost hvis de først begynner å komme... da er det bare å skifte adresse tvert.

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...