Gå til innhold

Fungerer cd/dvd-kabinett for 16x dvdrw?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en bærbar med usb 2.0 og firewire. Skal kjøpe meg en ibm t41 eller t42, og dette er selvsagt dyre maskiner. Men jeg kan spare veldig mye på å ikke kjøpe intern dvdbrenner.

 

Selvsagt er det greit å ha dvd-brenneren intern, men samtidig er den max 8x og koster meg veldig mye ekstra. Siden 16x dvdbrennere med DL (dual layer) koster veldig lite nå , så vurderer jeg å kjøpe meg et cd/dvd-kabinett (5 1/2 tommer) og sette dvd-brenneren der.

 

Spørsmålet mitt er om feks dette kabinettet fra komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122588&cks=PLS

 

- klarer man via firewire eller usb 2.0 å brenne på max hastighet? Jeg antar firewire og usb.2 klarer å overføre såpass med filmengder at det går.

 

Bare si ifra hvis du har noen andre forslag til hva jeg burde gjøre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

går jo i så fall på hengende håret da. Litt synd hvis burnproofen skal slå inn hele tiden da. Det er vel noe slik som at dvd i 16x overfører så og så mange mb pr sekund mens firewire og usb2.0 er kapabel til så og så mange mb/sek. Noen som kjenner til disse tallene?

Lenke til kommentar

Det største problemet er dårlig ytelses utnyttelse internt i kabinettet grunnet at de fleste brenere kun støtter UDMA 2 - og kontrollerene i de eksterne kabinettene er dårlig optimalisert for dette av en eller annen grunn.

 

Med en Lite-On brenner som støtter UDMA 4 (ATA 100) kan jeg brenne 16x på både USB og firewire med samme kabinett med god margin. Men Lite-On'en er dessverre en mye dårligere brenner...

 

Så det har mye med hvilken brenner man putter inni kabinettet også...

Lenke til kommentar

godt poeng. For min del har jeg ikke bestemt meg for verken kabinett eller dvd-brenner. Antar jeg velger en på komplett til 5-600 siden, og da velger jeg heller en litt bedre en enn den aller rimeligste.

 

Når det gjelder kabinettet er det mulig jeg kjøper meg meg et eller annet fra ebay siden de der koster bare $20-25 ca. Men er det noe spesielt jeg bør være på jakt etter unntatt at kabinettet må støtte firewire (eller evnt usb 2.0)? Noen måte å sjekke hva som er best til å bruke en 16x dvdbrenner?

Lenke til kommentar

For all del: Pass på å få et kabinett som er basert på plumax PL-3507 kontrollerbrikken. For eksempel slikt som komplett selger.

 

De fleste andre har mange kompatibilitetsproblemer, har kabinett basert på oxford-911 og SiS og ALi brikkesett - og styr unna disse sier jeg bare.

 

De beste er Plumax PL-3507 (usb/fw) eller NEC (kun usb) brikkesett baserte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...