Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Gjest Yoshi
Har ikke lest hele tråden, men slik jeg forsod det ut av tidligere innlegg er det sånn at nå homofili ikke er predefined, eller det er ikke medfødt, men noe som man "blir" etterhvert som tiden går?

Her hevder mange forskere at du tar feil, det er kun halvkonservative ekstremister som fremdeles hevder at homofili er en mote. Alt tyder på at det er et gen.

 

At man ikke er homo hele livet, kan dog stemme. Selv om de fleste finner ut av legningen sin som 15-16-åringer, er det noen som ikke innser dette før de er langt uti livet. Noen velger også å fortrenge legningen sin og kommer kanskje ikke ut av skapet før de har vært heterofilt gift i mange år, eller kanskje gjør de det aldri.

 

EDIT: Legger til at forskere er på sporet av "homogenet", det spesielle genet som bestemmer om man er heterofil, homofil eller bifil.

 

Personlig synes jeg ikke man skal finne dette genet, for da vil det være mulig å finne ut om man er gravid med en homo lenge før barnet er født, og vi vet fra før at rundt halvparten av befolkningen mener det er viktig for barna deres å ha en heterofil legning (denne statistikken sto i en utgave av A-magasinet, skal se om jeg finner den på nett), altså vil nok noen velge å abortere homofile barn, med mindre det innføres en lov mot det.

 

Og svar til analsex når det gjelder homser. Jeg vil ikke ta et bastant ståsted, men vil TRO det er mere vanlig for homser å ha analsex, enn front(?)sex. Som alle vet har et heterofilt par 3 muligheter: anal, front og munn, mens homser har kun 2 muligheter: munn og anal. Det jeg mener med dette er: siden homser ikke har mulighet for "vanlig" sex, vil det være mere naturlig for dem (?) å ha analsex eller blåsejobber.

Du tror hva mange andre tror. Du vet like lite som mange andre vet også. :p

 

Analsex har ikke noe med homofili å gjøre. Analsex er minst like heterofilt som homofilt, og hvorvidt man har lyst til å ta noen i rumpa har ikke noe å si for om man liker jente- eller gutterumper. Derfor er det, inntil det motsatte er bevist, vanskelig å trekke konklusjonen at en større del av homofile par enn heterofile par har analsex.

 

Skal man bruke argumentet at homofile kun har to muligheter for å komme inni hverandre, blir det bare dumt, for ingen lov sier at de må gjøre det sånn. Ingen sier heller at alle homofile par har analsex fordi de har muligheten til det, men om de ikke gjør det har de ikke muligheten til så mye annet, så da gjør de det allikevel.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier ikke heller at alle homser har analsex, men som sagt vil jeg TRO det er mere utbredt blant homser, enn hos heterofile. Jaja, så klart kan heterofile også ha analsex..

 

Jeg klarer tydeligvis ikke forklare meg godt nok, jeg prøver hvertfall ikke si homser kun har rumpesex, kun fordi de er homser..

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Jeg sier ikke heller at alle homser har analsex, men som sagt vil jeg TRO det er mere utbredt blant homser, enn hos heterofile. Jaja, så klart kan heterofile også ha analsex..

 

Jeg klarer tydeligvis ikke forklare meg godt nok, jeg prøver hvertfall ikke si homser kun har rumpesex, kun fordi de er homser..

6588592[/snapback]

Hehe, nå misforstår du meg.

 

Jeg vet godt at alt du gjorde var å tro at analsex er mer utbredt blant homofile. Jeg prøver å si at det ikke er noen grunn til å tro det. :)

Lenke til kommentar

Det som er synd er at ofte blir homofile satt i båser.

"Har ikke noe i mot homofile, bare de ikke prøver seg på meg"

"Alle homoer har analsex" etc

 

Det er ikke feil å si at homofile har analsex, men er det veldig viktig å poengtere at de har det?

Mitt syn på homofili er at det bare er en seksuell legning, og det er verken noen ting galt med homofile, eller noe ekkelt for den del.

 

Syns homofile skulle hatt de samme rettighetene. Gifte seg i kirka (skjønner ikke hvorfor noen skulle ha lyst til det, men det er jo noe en velger selv).

 

Syns også at det ikke burde være noe problem å adoptere. Hvorfor skulle barn med homofile foreldre være mer utsatt?

Riktignok er det ofte en situasjon som gjerne oppstår, men det burde ikke være tilfelle.

 

Kjenner en gutt med ei lesbisk mor, knakandes kar og får ikke høre det av folk etc, men det kan også være fordi han ikke har sagt det til så veldig mange.

Men er det rettferdig at han skal gå rundt å holde det for seg selv?

Lenke til kommentar

Min mening om homofile er at jeg klarer meg uten.

med det mener jeg at jeg helst hadde sett at de ikke var homofile.

Hvorfor, kan jeg ikke si noe om, kansje det er medfødt, kansje det er

innlært.

 

Ikke misforstå, jeg har vokst opp med kompiser (2 barnbomsvenner) som i voksen alder har "kommet ut av skapet" og jeg synes ikke noe mindre om de av den grunn.

Da mine mistanker ble bekreftet eller jeg ble fortalt dette, tok jeg det med et smill og en liten latter. De er forsatt mine kompiser.

 

Jeg har ikke noe imot deres legning, men ser det som unaturlig.

Altså en feil (med overlegg eller ikke) fra naturens side,

på samme måte som at enkelte skriver med venste hånd, eller

er født med defekter. (feks lese og skrivevansker som er en av mine defekter)

Evolusjon sier oss at for å bringe slekten/mennesket videre må vi ha

en kvinne og en mann, det er ved hjelp av denne oppskriften

vi har kommet dit vi er nå.

Lenke til kommentar
Benjamin Hermansen? Er ikke det han voldsapen som var med i en gjeng full av andre voldsaper?

6583781[/snapback]

Nei. Benjamin Hermansen var en innvandrerungdom som ble drept av rasistiske motiver av noen nynazister for noen år siden. Han hadde ikke gjort noe galt (ble iallfall etterpå fremstilt som en veldig grei fyr), men ble drept pga. hudfargen. Husker du ikke det? Det skapte iallfall store reaksjoner over hele landet.

6585686[/snapback]

Jeg er klar over at han ble drept, men var han ikke selv en som likte å banke opp andre? Miljøet han hang i hadde i allefall en haug med voldelige drittunger.

Lenke til kommentar
Benjamin Hermansen? Er ikke det han voldsapen som var med i en gjeng full av andre voldsaper?

6583781[/snapback]

Nei, du må slutte å lese Vigrid.

6583837[/snapback]

Jeg skjønner ikke hva Vigrid har med saken å gjøre, da det ikke er Vigrid jeg baserer dette på. Benekter du at Hermansen var del av et miljø der en rekke voldelige personer deltok?

Lenke til kommentar
Benjamin Hermansen? Er ikke det han voldsapen som var med i en gjeng full av andre voldsaper?

6583781[/snapback]

Nei. Benjamin Hermansen var en innvandrerungdom som ble drept av rasistiske motiver av noen nynazister for noen år siden. Han hadde ikke gjort noe galt (ble iallfall etterpå fremstilt som en veldig grei fyr), men ble drept pga. hudfargen. Husker du ikke det? Det skapte iallfall store reaksjoner over hele landet.

6585686[/snapback]

Jeg er klar over at han ble drept, men var han ikke selv en som likte å banke opp andre? Miljøet han hang i hadde i allefall en haug med voldelige drittunger.

6591368[/snapback]

 

herregud for et usmakelig innlegg, HVA i all verden har det med saken å gjøre?

men dette er vel veldig OT

Lenke til kommentar
Benjamin Hermansen? Er ikke det han voldsapen som var med i en gjeng full av andre voldsaper?

6583781[/snapback]

Nei. Benjamin Hermansen var en innvandrerungdom som ble drept av rasistiske motiver av noen nynazister for noen år siden. Han hadde ikke gjort noe galt (ble iallfall etterpå fremstilt som en veldig grei fyr), men ble drept pga. hudfargen. Husker du ikke det? Det skapte iallfall store reaksjoner over hele landet.

6585686[/snapback]

Jeg er klar over at han ble drept, men var han ikke selv en som likte å banke opp andre? Miljøet han hang i hadde i allefall en haug med voldelige drittunger.

6591368[/snapback]

Nå vet ikke jeg nok om fyren eller miljøet han gikk i til å uttale meg klart nok om det, men drapet på ham har vel drapsmennene innrømmet at var rent rasistisk motivert. Om han banket opp folk gjør ikke nassenes handling noe bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Jeg skjønner ikke hva Vigrid har med saken å gjøre, da det ikke er Vigrid jeg baserer dette på. Benekter du at Hermansen var del av et miljø der en rekke voldelige personer deltok?

6591378[/snapback]

Bare Vigrid som snur rasistdrap om til "rettferdige og nødvendige henrettelser" eller i alle tilfeller fremstiller offeret som en bad-ass.

 

Nei, jeg benekter ikke at Hermansen var del av et miljø der en rekke voldelige personer deltok, men jeg kan også fortelle at få gjorde så mye som han for å stoppe volden!

 

Jeg bor 25m fra stedet Benny ble drept, jeg ser minnesmerket hans hver gang jeg går på butikken eller til bussen, alle ser det hele tiden. På minnesmerket står det "glem ikke" og folk her glemmer ikke rasismen. Bennys død gjorde noe med dette stedet, nå er det ingen på skolen min som bærer kniv, ingen gjengopprør, ingen narkotika slik det var før.

 

Dog har den jævla homofobien aldri stått sterkere her. Hater dette jævla stedets tendens til å alltid måtte ha noen å hate, men Benjamin var en av dem som kjempet imot det, så vennligst vis litt respekt!

 

Dette har forresten fint lite med emnet å gjøre.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva Vigrid har med saken å gjøre, da det ikke er Vigrid jeg baserer dette på. Benekter du at Hermansen var del av et miljø der en rekke voldelige personer deltok?

6591378[/snapback]

Bare Vigrid som snur rasistdrap om til "rettferdige og nødvendige henrettelser" eller i alle tilfeller fremstiller offeret som en bad-ass.

Jeg har aldri sagt at noen skal drepes. Det som er poenget er at det ikke er noen grunn til å fremstille voldelige bøller som engler.

 

Dog har den jævla homofobien aldri stått sterkere her.

Ja... Og grunnen er jo klar :(

Lenke til kommentar

Bare Vigrid som snur rasistdrap om til "rettferdige og nødvendige henrettelser" eller i alle tilfeller fremstiller offeret som en bad-ass.

Jeg har aldri sagt at noen skal drepes. Det som er poenget er at det ikke er noen grunn til å fremstille voldelige bøller som engler.

Men Benjamin var ingen voldelig bølle, og jeg kan ikke tenke meg andre enn Vigrid som kan få ham til å virke som én.

 

Dog har den jævla homofobien aldri stått sterkere her.

Ja... Og grunnen er jo klar :(

Og grunnen er?

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Alt tyder på at det er et gen.

 

Ikke ett enkelt gen. Det finnes kanskje en predisposisjon men det er først og fremst tidlig utvikling som er under mistanke. Jo fler gutter en kvinne får jo større er risikoen for at en blir homofil. Nesten som om kroppen hennes danner antistoffer mot gutter. Dette kan være noen slags evolusjonær balanseringsmekansime for å hindre at det blir for mange av det ene eller andre.

Lenke til kommentar
Alt tyder på at det er et gen.

 

Ikke ett enkelt gen. Det finnes kanskje en predisposisjon men det er først og fremst tidlig utvikling som er under mistanke. Jo fler gutter en kvinne får jo større er risikoen for at en blir homofil. Nesten som om kroppen hennes danner antistoffer mot gutter. Dette kan være noen slags evolusjonær balanseringsmekansime for å hindre at det blir for mange av det ene eller andre.

6598214[/snapback]

 

Hvorfor skulle det være mer evolusjonsmessig hensiktsmessig å få homfile gutter enn hetrofile gutter?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...