Gå til innhold

Homofili hva er dine synspunkter


Anbefalte innlegg

Jeg så V for Vandetta i dag, og under den scenen hvor regjeringen fengsler homofile ble jeg bare dritsur, jeg begynt å tenke på hvor fordomsfulle mennesker kan være, dette er riktignok film, men jeg vet om ekstrem-homofober som sikkert kunne gjort hva de gjorde gledelig, det er skummelt hvordan noen folk er egentlig.

det værste er utvilsomt når man mener at Homofile er en svakhet i samfunnet, eller mindre verdt.

Forferdelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at de homofile burde få samme rettigheter som oss hetrofile, men jeg er forsatt litt skeptisk når det gjelder å adoptere..........

 

Men jeg, av en eller annen grunn synes at det er mer normalt at 2 jenter er sammen enn at 2 gutter er sammen.

Lenke til kommentar
Jeg så V for Vandetta i dag, og under den scenen hvor regjeringen fengsler homofile ble jeg bare dritsur, jeg begynt å tenke på hvor fordomsfulle mennesker kan være, dette er riktignok film, men jeg vet om ekstrem-homofober som sikkert kunne gjort hva de gjorde gledelig, det er skummelt hvordan noen folk er egentlig.

det værste er utvilsomt når man mener at Homofile er en svakhet i samfunnet, eller mindre verdt.

Forferdelig.

6581580[/snapback]

Jeg tror jeg ville ha hatt litt problemer med å ikke blitt hissig mens jeg så en slik scene ja

Lenke til kommentar
Jeg synes at de homofile burde få samme rettigheter som oss hetrofile, men jeg er forsatt litt skeptisk når det gjelder å adoptere..........

 

Men jeg, av en eller annen grunn synes at det er mer normalt at 2 jenter er sammen enn at 2 gutter er sammen.

6581587[/snapback]

Er enig der, men problemet ligger fremdeles i akseptansen til samfunnet. Si en gutt vokser opp med to fedre. Det vil aldri kunne holdes skjult at foreldrene hans er to homofile, og da kan du være sikker på at i dagens samfunn vil han være et mobbeoffer iallfall til han begynner på videregående og folk har blitt mer voksne. Synes ikke det er riktig å utsette et barn for dette, men hvis samfunnets akseptanse forandrer seg vil det kanskje gå bra en dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

tror jeg skal bli hetrofobi, og brekke meg hver gang jeg ser en gutt og ei jente kysser.

 

De er jo ikke likeverdig. Jeg liker jo ikke at de liker en bestemt type mennesker, og derfor skal de ikke få lov til det!

Lenke til kommentar
Jeg så V for Vandetta i dag, og under den scenen hvor regjeringen fengsler homofile ble jeg bare dritsur, jeg begynt å tenke på hvor fordomsfulle mennesker kan være, dette er riktignok film, men jeg vet om ekstrem-homofober som sikkert kunne gjort hva de gjorde gledelig, det er skummelt hvordan noen folk er egentlig.

det værste er utvilsomt når man mener at Homofile er en svakhet i samfunnet, eller mindre verdt.

Forferdelig.

6581580[/snapback]

Ble svært provosert selv når jeg såg den filmen.

Lenke til kommentar
Jeg synes at de homofile burde få samme rettigheter som oss hetrofile, men jeg er forsatt litt skeptisk når det gjelder å adoptere..........

 

Men jeg, av en eller annen grunn synes at det er mer normalt at 2 jenter er sammen enn at 2 gutter er sammen.

6581587[/snapback]

Er enig der, men problemet ligger fremdeles i akseptansen til samfunnet. Si en gutt vokser opp med to fedre. Det vil aldri kunne holdes skjult at foreldrene hans er to homofile, og da kan du være sikker på at i dagens samfunn vil han være et mobbeoffer iallfall til han begynner på videregående og folk har blitt mer voksne. Synes ikke det er riktig å utsette et barn for dette, men hvis samfunnets akseptanse forandrer seg vil det kanskje gå bra en dag.

6581616[/snapback]

 

Og hvor lenge skal man fortsette med forskjellbehnadling og vente på at dette problemet ordner seg (i den grad det er et problem), "all forskning" viser at om en gruppe behandles dårligere enn resten av samfunnet, så ser folk mer ned på gruppa (det virker som om folk må forsvare ovenfor seg selv at denne gruppe blir dårligere behandlet, ergo så må de være mindre verd). Derfor tror jeg en nødvendig del av å oppnå det at folk ikke ser ned på homofile er å sørge for at deres rettigheter er de samme som for hetrofile.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Huff. Tragisk at noen kan være så lite siviliserte: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124882 Når skal det være PK å støtte de som faktisk trenger hjelp?

6582752[/snapback]

Ja, dette er et dystert kapitell. :(

 

På skolen min (en ungdomsskole) er faktisk moralen blant de fleste innvandrerguttene at homofile skal brenne i helvete og gjerne bankes opp. Alle jentene respekterer homofile, men bare et fåtall av guttene. Faktisk hadde noen i klassen min lært på muslimsk søndagsskole at homofile brenner nederst i helvete. :ermm:

 

Da jeg kom på skolen med en rosa t-skjorte en gang fikk jeg klar beskjed om at trynet mitt skulle "knuses" om jeg var homo. Ikke faen.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Finnes steder med flere innvandrere enn Holmlia, men over to tredeler av elevene på skolen min har innvandrerbakgrunn.

 

Men ikke tolk meg feil, vil ikke angripe alle muslimer og innvandrere. Under homodebatten i en KRL-time var det seks gutter som sa de respekterte homofile, alle de fire norske guttene og to pakistanere. Alle jentene var også på vår side. På den andre siden satt alle de andre guttene, alle muslimer med innvandrerbakgrunn.

 

Dog er dette langt fra et gjennomsnitt, vil bare trekke frem klassen min som et skrekkeksempel.

Lenke til kommentar

[off topic]

Benjamin Hermansen? Er ikke det han voldsapen som var med i en gjeng full av andre voldsaper?

6583781[/snapback]

Nei. Benjamin Hermansen var en innvandrerungdom som ble drept av rasistiske motiver av noen nynazister for noen år siden. Han hadde ikke gjort noe galt (ble iallfall etterpå fremstilt som en veldig grei fyr), men ble drept pga. hudfargen. Husker du ikke det? Det skapte iallfall store reaksjoner over hele landet.

[/off topic]

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Ikke så veldig givende til denne tråden, men jeg var ute og gikk i går, på vei til fotballbanen. Hadde, som jeg ofte har, en rosa t-skjorte på meg. Gikk forbi to pakkiser på sykkel, de måtte selvfølgelig rope "Jævla homse!"... -.-

Lenke til kommentar
Ikke så veldig givende til denne tråden, men jeg var ute og gikk i går, på vei til fotballbanen. Hadde, som jeg ofte har, en rosa t-skjorte på meg. Gikk forbi to pakkiser på sykkel, de måtte selvfølgelig rope "Jævla homse!"... -.-

6585814[/snapback]

 

Ikke at du er posetivt innstilt til dem :p

 

men helt ærlig, så skjønner jeg ikke hva folk skal rakke ned på andre for. Er man homofil så er man homofil. Så lenge de ikke står i hagen din og hamerer løs er det ikke noen grunn til og "skjelle" dem ut.

Lenke til kommentar
Har ikke lest hele tråden, men slik jeg forsod det ut av tidligere innlegg er det sånn at nå homofili ikke er predefined, eller det er ikke medfødt, men noe som man "blir" etterhvert som tiden går?

 

Og svar til analsex når det gjelder homser. Jeg vil ikke ta et bastant ståsted, men vil TRO det er mere vanlig for homser å ha analsex, enn front(?)sex. Som alle vet har et heterofilt par 3 muligheter: anal, front og munn, mens homser har kun 2 muligheter: munn og anal. Det jeg mener med dette er: siden homser ikke har mulighet for "vanlig" sex, vil det være mere naturlig for dem (?) å ha analsex eller blåsejobber.

 

Noen som skjønner hvor jeg vil hen, eller hva jeg mener? kanskje noen kan utdype litt :)

 

chrml: jeg er enig det du sier!

6568922[/snapback]

 

Homofile jenter gjør hva? Sex handler ikke nødvendigvis om penetrering. Sex har så mange variasjoner, penetrering er vel kanskje ikke engang det noen anser som det beste ved sex. Her spiller personlige preferanser inn, og som nevnt tidligere er det ikke alle homofile gutter som liker analsex.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...