Gå til innhold

AOpen lanserer 512 MB-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm, lukter det overkill her?

 

hadde jeg først brukt så mye spenn på ett skjermkort hadde jeg vel heller gått for ett sli system...

 

(wohoo, førstemann til å kommentere)

 

 

musa

Skrevet

512MB grafikkminne har nok minimalt å si (kanskje ingenting) på dagens programmer og spill. Kanskje på noen av de aller mest krevende programmene i dag trenger såpass? Tipper det isåfall er programmer som folk flest ikke har råd til/trenger :p

 

Men folk kjøper såklart uansett.. er vel litt status å ha skjermkort med 512MB minne :p

Skrevet (endret)

Joda, det blir nok mye status til å begynne med. Det er vel egentlig ikke lett å spå når man begynner å få behov for 512 MB skjermkort, men sånn var det jo også når man fikk 16 - 32 - 64 - 128 og 256 MB skjermkort også... Først var det vel status og så ble det etterhvert behov... Må man ikke ha 512 MB for å kjøre Doom3 på høyeste grafikk da ? Så da er ihvertfall utviklingen igang...

Endret av ludomp3
Skrevet

Har forstått det slik at Doom trenger 512 for å kjøre max og jeg mener å ha lest en plass at UE3 trenger 1024 for å kjøre alt på MAX..

Skrevet

spørs kor mykje betre dette kortet vert i forhold til 256mb varianten.

 

jeg mener å ha lest en plass at UE3 trenger 1024 for å kjøre alt på MAX..

på ein demonstrajon av motoren nylig, så vart det sagt at eit 6600GT kort ikkje skulle ha nokon problem med å takle spel basert på UE3 motoren. Men det vil sjølvsagt kreve ein del for å kjøre alt på maks.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Støtter dette SLI? :green:

Skrevet

Dette kortet greier kanskje å dra den nye unreal motoren når den lanserer i 2006 på kanskje 25-35fps med alle detaljer på max.

 

I dagens spill ser jeg ikke helt den store nytten.

Skrevet
Dette kortet greier kanskje å dra den nye unreal motoren når den lanserer i 2006 på kanskje 25-35fps med alle detaljer på max.

 

I dagens spill ser jeg ikke helt den store nytten.

åja såklart..

Skrevet
spørs kor mykje betre dette kortet vert i forhold til 256mb varianten.

 

jeg mener å ha lest en plass at UE3 trenger 1024 for å kjøre alt på MAX..

på ein demonstrajon av motoren nylig, så vart det sagt at eit 6600GT kort ikkje skulle ha nokon problem med å takle spel basert på UE3 motoren. Men det vil sjølvsagt kreve ein del for å kjøre alt på maks.

Stemmer .. 6600GT skal klare å kjøre UE3 på en fornuftig måte.. .. tipper det vil se rått ut uansett..

Skrevet

Hvis man skal kjøre dagens spill i 2048x1536 med AA på flatt jern, så mulig 512 MB vil hjelpe på. Selv har jeg 256MB skjermkort (6800GT overklokket) og minnemengden holder i hauger og lass for min del.

Skrevet (endret)

Herre så dumt! Det er ingen spill den dag i dag som krever langt i fra så mye grafikkminne. Spill som Half-Life 2 har jo ikke behov for mer enn 64 MB grafikkminne. Det blir for dumt å tro at 512 MB grafikkminne er bedre enn 256 og 128 MB i spill. Jo mer grafikkminne man har, jo mer belastning får grafikkprosessoren å ta seg av. Men så klart, man må jo ha nok grafikkminne til at spillene skal kunne kjøre. Bare så det er sagt: Når jeg kikker meg om etter grafikkort, da står grafikkprosessorhastigheten, minnehastighet, antall bits og kortets funksjoner helt utelukkende i mine prioriteringer. Mange mennesker, for eksempel en kompis av meg (det vil si Elkjøp-påvirkede data-n00bs :)), ser utelukkende på om kortet har 256 MB grafikkminne eller ikke. Deretter finner de det billigste av dem. Resultatet kan bli for eksempel slik som dette, med en grafikk som suger!

Endret av Ole Johan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...