Gå til innhold

Gi advarsel til mini-mod'er.


Anbefalte innlegg

Jeg syntes det du skriver ikke gir noen som helst mening Rattata...

Hva er galt med at folk gir folk veiledning på et av Norges største internettforum? Er det så grenseløst irriterende at noen er veldig flinke på å henvise til retningslinjene?

 

Det er forøvrig alt for mange tråder om dette imo...

 

EDIT:

QUOTE
Mener det er like galt om folk skal komme å henvise til retningslinjene som om det er noen som driter seg ut med å skrive bambus her inne.

Tenk over det du skrev der. Mener du det HELT seriøst?

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Rattata[No] @ 14/03/2005 : 20:09)
QUOTE
Jeg tviler sterkt på at forumstyret setter seg ned å lager et system for å straffe folk som gjør andre brukere oppmerksom på ting i retningslinjene som de bryter.

Var ikke kun dette jeg lurte på, var det vel?

Jo, det er det du lurte på når du skrev i første innlegget ditt:

QUOTE
Kan ikke de også få en liten smekk på fingrene?

Skal vi smekke noen på fingrene så må det en regel til for å gjøre det. Vi kan ikke bare gå rundt å "smekke folk på fingrene" uten å ha en regel for det.

Mao, det var nok det du spurte om.

Lenke til kommentar

QUOTE (Thompzen @ 14/03/2005 : 20:13)
Hva er galt med at folk gir folk veiledning på et av Norges støste internettforum? Er det så grenseløst irriterende at noen er veldig flinke på å henvise til retningslinjene?

Såvidt enig med deg men når noen få rett og slett overdriver sin hobbymoderering altfor ofte så er ikke det så populært lenge...

Lenke til kommentar

QUOTE (jarmo @ 14/03/2005 : 20:18)
QUOTE (Thompzen @ 14/03/2005 : 20:13)
Hva er galt med at folk gir folk veiledning på et av Norges støste internettforum? Er det så grenseløst irriterende at noen er veldig flinke på å henvise til retningslinjene?

Såvidt enig med deg men når noen få rett og slett overdriver sin hobbymoderering altfor ofte så er ikke det så populært lenge...

Ja og da sender man en PM til en moderator og så tar han en titt på saken, og sender en vennlig PM til brukeren og ber han slutte å vurdere nårtid han skal henvise til retningslinjene eller benytte rapporterings-knappen.

Lenke til kommentar

QUOTE (B|Real @ 14/03/2005 : 20:21)
Ja og da sender man en PM til en moderator og så tar han en titt på saken, og sender en vennlig PM til brukeren og ber han slutte å vurdere nårtid han skal henvise til retningslinjene eller benytte rapporterings-knappen.

Skal huske det når valium tar slutt.... ;)

Lenke til kommentar

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=389697

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=386864&st=20

 

På disse to sidene er det tyelige eksempler på hva jeg mener med mini-mod'ing.

Det er dette som irriterer meg.

 

Og hvis det irriterer deg at jeg irriterer meg over disse personene B|Real, så trenger du ikke å svare.

Jeg har mitt synspunkt på dette punktet og du har ditt, og la det være med det.

Endret av Rattata[No]
Lenke til kommentar

QUOTE (Rattata[No] @ 14/03/2005 : 20:44)
http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=389697
http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=386864&st=20

På disse to sidene er det tyelige eksempler på hva jeg mener med mini-mod'ing.
Ene siden er det faktisk en som innrømmer det.
Det er dette som irriterer meg.

Og hvis det irriterer deg at jeg irriterer meg over disse personene B|Real, så trenger du ikke å svare.
Jeg har mitt synspunkt på dette punktet og du har ditt, og la det være med det.

Det irriterer ikke meg personlig at du er irritert på noen andre? Hvorfor skulle jeg det?

Det jeg sier er at du vil at vi moderator skal slå ned på slike type poster, og jeg sier at for at vi skal kunne slå ned på slike poster så må vi ha en paragraf, noe å gå etter for å slå ned på det.

Lenke til kommentar

Greit, da syns jeg godt dere kunne laget en slik retningslinje som sa noe slikt som:

"Mini-mod'ing blir ikke akseptert. Dette er det moderatorene på HW forum som tar seg av. Har du noe å klage på, ta kontakt med HW forum."

 

Dette var bare en ide fra min side. Så kan disse små paragrafrytterne lese og bryte ut i gråt over at de ikke får lov til å komme å vifte med de små ekle pølsefingrene sine.

Lenke til kommentar

Må nesten le av detta her...

 

Hvorfor i all verden skal man gi en smekk på fingrene til dem som veileder og gjør nye eller gamle brukere oppmerksom på at det er noen regler og sånn på forumet? Men såklart hvis de er spydige eller noe sånt kan de la være, men skjønner allikevel ikke hva som er så innigranskauen gærent med kun å gi info til brukeren!

 

Har vel gjort det selv en del ganger også og jeg kan ikke si at jeg angrer, jeg syns heller jeg burde være fornøyd med at jeg hjalp en bruker til å lese retningslinjene. :)

Lenke til kommentar

QUOTE (datating @ 14/03/2005 : 21:19)
Må nesten le av detta her...

Hvorfor i all verden skal man gi en smekk på fingrene til dem som veileder og gjør nye eller gamle brukere oppmerksom på at det er noen regler og sånn på forumet? Men såklart hvis de er spydige eller noe sånt kan de la være, men skjønner allikevel ikke hva som er så innigranskauen gærent med kun å gi info til brukeren!

Har vel gjort det selv en del ganger også og jeg kan ikke si at jeg angrer, jeg syns heller jeg burde være fornøyd med at jeg hjalp en bruker til å lese retningslinjene. :)

Greit nok det også. Men når det er innlegg som dette:

 

QUOTE (@kd)
QUOTE (rottert @ 13/03/2005 : 15:01)
QUOTE (Ueland @ 10/03/2005 : 13:26)
De trådene jeg ikke har noe til overs for er tråder som heter den store X tråden!!!!, hvor da trådstarter spør etter meninger om produktet... Det er feil bruk av emnefeltet,vil man ha hjelp så spør man etter hjelp ;)

Er ikke dette et diskusjonsforum?

Et diskusjonsforum er avhengig at folk holder regler! I eksempelet til Ueland er emnetittelen et klart brudd på regel 3. Her ser du hva nettiketten sier om bruk av emnefelt.

 

Så syns jeg heller at Ueland burde være den som hadde skrevet det og ikke @kd.

Endret av Rattata[No]
Lenke til kommentar

Jeg er litt ambivalent i dette spørsmålet.

 

Over alt i samfunnet vil man ha personer, som ikke har noen autoritet, men allikevel har en innsikt til normer og regler som gjør de egnet til å veilede. At man tar tak i problemer med nye individer og gir de et vennlig dytt i rikig retning synes jeg bare er koselig. Dette forutsetter dog at de gjør det i sammenheng med et on-topic svar. Å poste bare for å fortelle noen at de har gjort en feil bør ikke være akseptert - det har man moderatorer, eller i værste fall PM til.

 

Når det gjelder rapportering og infomasjon har jeg ca samme holdning. Det er flott at man informerer om at noe er rapportert i krystallklare saker. Men også dette forutsetter at denne informasjonen kommer i forbindelse med et on-topic innlegg, gjerne et som informerer om hvorfor man mener det man mener, men fortsatt on topic.

Lenke til kommentar

Trur eg kan legge til litt her sidan eg er medlem av forumstyret, og faktisk er med på å lage reglane.

 

Det er uaktuelt å legge inn ein regel som forbyr folk å leke moderator, av hovedsaklig to grunnar;

1. vi har allereie nok reglar (nokon som har sett kor lange retningslinjene er i det siste?)

2. det gjer ingen skade at nye brukarar får rettleiing av nokon som ikkje er moderator. Å få tilsnakk av ein moderator blir ofte opplevd som svært ukomfortabelt, men om ein medbrukar gjer deg eit vennlig hint vil det som oftast oppfattast mykje betre.

 

IMHO.

Lenke til kommentar

QUOTE (kilogram @ 15/03/2005 : 08:29)
Trur eg kan legge til litt her sidan eg er medlem av forumstyret, og faktisk er med på å lage reglane.

Det er uaktuelt å legge inn ein regel som forbyr folk å leke moderator, av hovedsaklig to grunnar;
1. vi har allereie nok reglar (nokon som har sett kor lange retningslinjene er i det siste?)
2. det gjer ingen skade at nye brukarar får rettleiing av nokon som ikkje er moderator. Å få tilsnakk av ein moderator blir ofte opplevd som svært ukomfortabelt, men om ein medbrukar gjer deg eit vennlig hint vil det som oftast oppfattast mykje betre.

IMHO.

Jada ! Er helt enig her og vil selvfølgelig ærlig innrømme at jeg selv har gitt noen

ganger litt veiledning og tips til våre nye medlemmer.

 

Som nevnt fra min side så er det snakke om kun noen få som er litt overivrige med sine *rapportert* maset osv.

 

@enden: Godt innlegg.

 

Ha fortsatt en god dag, alle sammen :)

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor vi skal gi advarsler til folk som faktisk hjelper oss. De som skriver "Rapportert" i en tråd, er gjerne de samme som rapporterer inn et utall feilposter, elendige emnetitler og andre brudd på retningslinjene.

 

Selvfølgelig, jeg er enig i at ti innlegg på rad hvor det bare står "Rapportert", ikke er nødvendig. Ett holder, og da gjerne med informasjon om hva brukeren har gjort galt (postet i feil kategori, brudd på tre-ords-regelen, warez, etc..).

Lenke til kommentar

Må si jeg lo av den første posten din Rattata. Rett og slett helt idiotisk!

Jeg (og andre) må få lov til å si ifra til folk som ikke klarer å følge noen enkle retningslinjer.

Vi hjelper bare moderatorene med det vanskelige arbeidet de har!

 

Og man skal ikke sende mail til HW hvis man vil bli moderator, de tar kontakt.

Lenke til kommentar

QUOTE (kilogram @ 15/03/2005 : 08:29)
Trur eg kan legge til litt her sidan eg er medlem av forumstyret, og faktisk er med på å lage reglane.

Det er uaktuelt å legge inn ein regel som forbyr folk å leke moderator, av hovedsaklig to grunnar;
1. vi har allereie nok reglar (nokon som har sett kor lange retningslinjene er i det siste?)
2. det gjer ingen skade at nye brukarar får rettleiing av nokon som ikkje er moderator. Å få tilsnakk av ein moderator blir ofte opplevd som svært ukomfortabelt, men om ein medbrukar gjer deg eit vennlig hint vil det som oftast oppfattast mykje betre.

IMHO.

Enig og vil vel også legge vekt på det siste du skrev.

 

QUOTE
gjer deg eit vennlig hint
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...