Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eier en slik selv:

 

post-59876-1206979426_thumb.jpg

 

Når jeg spiller så spiller jeg som regel stående, men når jeg spiller sittende så setter jeg den med V'en på innsiden av høyre lår.

Jeg føler ikke at den kommer for langt til venstre, selvfølgelig kan det komme av at det er "bare" 22 bånd på den...

 

PS!

Tipper de custom Jackson gitarene kommer på en del (15k og opp).

Lenke til kommentar

Har en CryBaby (vanlig som du ser på) og syns den låter ræv når jeg har vreng. Dette har kanskje noe med det at jeg har en transistorforsterker/innebygd vreng? Vet ikke jeg. Tar gjerne mot tips til hvordan få bedre wah med vreng.

 

På clean derimot, der er jeg veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Blir å brukes på en VOX AD30VT, men blir å gå til anskaffelse av en fuzz pedal, så blir ikke å bruke de innebygde effektene i forsterkeren kombinert med wah-wah'en, det er i alle fall ikke det som er planen.

Gitar->Muff->Wah-Wah->Amp

 

Jeg har tenkt på det du sier, å tror wah-wah'en burde komme sist i en pedalrekke. Er i alle fall sånn jeg ser det for meg, kan jo være derfor?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Clicky!

Og så inn på KISEKAE Virtual Guitar Modeling System.

Der har du mange gitarmodeller.

Kan ikke gi en direkte link, siden nettsiden hindrer meg i det.

 

Der har du blandt andre Strat, Tele og JEM.

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål jeg føler er noe dust å spørre om siden jeg absolutt burde vite såpass :p, men siden det jeg leser av slikt som regel er engelsk, kommer jeg ikke på det. Så hva heter sharp og flat på norsk?

 

Det er sikkert bedre ord for det, men ifølge Notelære på wiki'en, så heter sharp (#) kryss og flat (b) heter bare ♭.

 

Jeg aner ikke hvordan man uttaler en strek dessverre, men for F sharp (F#) sier man Fiss, i Norge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...