Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stratosphere, har Ibanezen din en Floyd Rose? eller Edge tremolo, som ibanez utgaven så fint heter :p

 

Hvis du har dette må det nok justeringer til på fjærene bak i gitaren, og muligens småjusteringer på intonasjonen.. Nå vet jeg ikke om du er "god nok" til å klare dette selv, men jeg hadde nok stolt på en gitar-tekniker på en gitarbutikk til å få gjort det på min gitar den første gangen til jeg hadde lært det selv :)

 

Hvis posten over er feil kommer nok Geir snart og retter meg :p Mener det er riktig!

Lenke til kommentar
Stratosphere, har Ibanezen din en Floyd Rose? eller Edge tremolo, som ibanez utgaven så fint heter :p

 

Hvis du har dette må det nok justeringer til på fjærene bak i gitaren, og muligens småjusteringer på intonasjonen.. Nå vet jeg ikke om du er "god nok" til å klare dette selv, men jeg hadde nok stolt på en gitar-tekniker på en gitarbutikk til å få gjort det på min gitar den første gangen til jeg hadde lært det selv :)

 

Hvis posten over er feil kommer nok Geir snart og retter meg :p Mener det er riktig!

9237092[/snapback]

 

hei :)

 

nei, det er hardtail bare :)

Lenke til kommentar
Kan vel slenge ut et bilde av min absolutte drømmegitar da  :cool:

Er ikke denne pen så aner ikke jeg :dribble:

Ser fantastisk ut, høres fantastisk ut og er utrolig å spille på :!:

9237402[/snapback]

 

Har selv den billigste signaturmodellen KH-202 (kjøpte den for 6000kr) og den synes jeg funker veldig bra. Får bra lyd, er veldig god å spille på, etter mine preferanser i hvert fall, og ser bra ut. Men ville kanskje valgt en annen gitar når man går såpass opp i pris.

Lenke til kommentar
Stratosphere, har Ibanezen din en Floyd Rose? eller Edge tremolo, som ibanez utgaven så fint heter :p

 

Hvis du har dette må det nok justeringer til på fjærene bak i gitaren, og muligens småjusteringer på intonasjonen.. Nå vet jeg ikke om du er "god nok" til å klare dette selv, men jeg hadde nok stolt på en gitar-tekniker på en gitarbutikk til å få gjort det på min gitar den første gangen til jeg hadde lært det selv :)

 

Hvis posten over er feil kommer nok Geir snart og retter meg :p Mener det er riktig!

9237092[/snapback]

 

hei :)

 

nei, det er hardtail bare :)

9237107[/snapback]

Da ville jeg ikke tro at det trengtes noen justeringer :) Om du merker at intonasjonen er litt off kan du jo bare ta den til en gitarbutikk og la dem se på den ;) Men som sagt, så tror jeg ikke at en så liten størrelsesforskjell vil gjøre så du må justere noe som helst.. :)

 

Ut av ren nysgjerrighet, hvilken modell er det?

 

Kan vel slenge ut et bilde av min absolutte drømmegitar da  :cool:

Er ikke denne pen så aner ikke jeg :dribble:

Ser fantastisk ut, høres fantastisk ut og er utrolig å spille på :!:

9237402[/snapback]

 

Den der er fin ja :) Er vel bare drøye 200 eksemplarer lagd av dem tror jeg, hvor Kirk selv eier #1 og #13 (tror jeg). Så de er nok VELDIG dyre og vanskelige å få tak i ^^

 

Finishen er NYDELIG :D

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg driver å leter etter en american stratocaster jeg kan kjøpe. Men jeg har oppdaget noe jeg lurer litt på.

 

På noen headstocker er det trykket serienummer rett under fender logoen. På andre modeller igjen er det kun Fender Stratocaster og Made in USA som pryder framsiden, mens serienummeret er bakpå hodet. Kan noen gi meg forklaringen??

 

Hilsen Jørgen

Lenke til kommentar
Herlig! To pakker for 113kr totalt er ikke dårlig!

 

Ble 10-52 da, så får vi se hvordan det blir på PRS'en! xD

9233217[/snapback]

 

Må bare få skryte om stikker.no. Fikk strengene idag, og det må jeg si var en utrolig rask levering. Blir definitiv fast sted å handle strenger fra nå av! :)

Lenke til kommentar
Strat90:

 

det er en ibanez gax30 :)

9240518[/snapback]

Ok :) Det er ikke mange (solid-body) gitarer med hardtail fra Ibanez som jeg visste om, så ble litt nysgjerrig^^

 

Herlig! To pakker for 113kr totalt er ikke dårlig!

 

Ble 10-52 da, så får vi se hvordan det blir på PRS'en! xD

9233217[/snapback]

 

Må bare få skryte om stikker.no. Fikk strengene idag, og det må jeg si var en utrolig rask levering. Blir definitiv fast sted å handle strenger fra nå av! :)

9241346[/snapback]

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=786059&hl= Hvis du deler erfaringen din der, så kanskje fler finner ut om tilbudet :)

 

Jeg synes det er flott hvordan de sender strenger i brev! Gjør ting mye enklere, og billigere! :ja:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...