Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale en sang som handler om kjærlighet eller forelskelse, som passer å spille på akkustisk gitar ?

 

(ikke alt for vanskelig :) )

7887234[/snapback]

Vanskelig å kunne anbefale en rett ut da en sang om kjærlighet eller forelskelse forsåvidt kan være så mye!

Men se her og se om du finner en tekst du liker, deretter Google etter tab for den!

 

Håper du finner ut av noe bra noe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan anbefale en sang som handler om kjærlighet eller forelskelse, som passer å spille på akkustisk gitar ?

 

(ikke alt for vanskelig :) )

7887234[/snapback]

 

Skal du synge også?

 

Pink FLoyd - Wish You Were here, dropp soloen (som egentlig ikke er så alt for vanskelig) så kan du spille den, den er både nydelig, veldig lett, og romantisk ;)

 

Edit:

Wish You Were Here tab :)

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar

ibanez3xo1.jpg

 

Kan se ut som en utgave av den i midten som er en Ibanez X-body DG etter det jeg kan finne ut.

 

Edit: det var det visst ikke nei. Så ikke hele videoen først. Det der ser mere ut som en mellomting mellom jackson kelly og warrior. Vet han har spilt på både jackson og ibanez, men klarer ikke å finne ut av denne. Ikke var det så lett å se den heller i crappy youtube-kvalitet.

 

edit2: død over tripod

Endret av kakk
Lenke til kommentar
Pink FLoyd - Wish You Were here, dropp soloen (som egentlig ikke er så alt for vanskelig) så kan du spille den, den er både nydelig, veldig lett, og romantisk ;)

7887344[/snapback]

Ikke for å pirke, men Wish You Were Here er vel ikke egentlig ment som en kjærlighetssang, selv om tittelen kan høres sånn ut ;)

Lenke til kommentar
Pink FLoyd - Wish You Were here, dropp soloen (som egentlig ikke er så alt for vanskelig) så kan du spille den, den er både nydelig, veldig lett, og romantisk ;)

7887344[/snapback]

Ikke for å pirke, men Wish You Were Here er vel ikke egentlig ment som en kjærlighetssang, selv om tittelen kan høres sånn ut ;)

7890025[/snapback]

 

Jeg vet det, men gjør det til hva du vil :)

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en sang som handler om kjærlighet eller forelskelse, som passer å spille på akkustisk gitar ?

 

(ikke alt for vanskelig :) )

7887234[/snapback]

 

Skal du synge også?

 

Pink FLoyd - Wish You Were here, dropp soloen (som egentlig ikke er så alt for vanskelig) så kan du spille den, den er både nydelig, veldig lett, og romantisk ;)

 

Edit:

Wish You Were Here tab :)

7887344[/snapback]

 

Jeg kan wish you were here og soloen.. Kan godt være litt vanskeligere enn det. Den er mer trist, vil jeg si =/

Lenke til kommentar
I kveld skal jeg spille gitar foran mange foreldre og slike ting. Og på selve klimakset i sangen, slår jeg så hardt på (stål)strengene at jeg frykter at plekteret fyker. Hvordan kan jeg da øke grepet på plekteret?

7891378[/snapback]

Bruk Dunlop Tortex plekter. Overflaten er litt ru, og den har pulver-som-fjellklatrere-bruker-men-som-jeg-ikke-husker-hva-heter. Så om du svetter så blir plekteret mer sticky.

Lenke til kommentar
I kveld skal jeg spille gitar foran mange foreldre og slike ting. Og på selve klimakset i sangen, slår jeg så hardt på (stål)strengene at jeg frykter at plekteret fyker. Hvordan kan jeg da øke grepet på plekteret?

7891378[/snapback]

Bruk Dunlop Tortex plekter. Overflaten er litt ru, og den har pulver-som-fjellklatrere-bruker-men-som-jeg-ikke-husker-hva-heter. Så om du svetter så blir plekteret mer sticky.

7892069[/snapback]

 

Talkum?

Lenke til kommentar
I kveld skal jeg spille gitar foran mange foreldre og slike ting. Og på selve klimakset i sangen, slår jeg så hardt på (stål)strengene at jeg frykter at plekteret fyker. Hvordan kan jeg da øke grepet på plekteret?

7891378[/snapback]

Bruk Dunlop Tortex plekter. Overflaten er litt ru, og den har pulver-som-fjellklatrere-bruker-men-som-jeg-ikke-husker-hva-heter. Så om du svetter så blir plekteret mer sticky.

7892069[/snapback]

 

Talkum?

7892711[/snapback]

JESS! Takk skal du ha! Har hatt det på tungen siden og bare irritert! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...