Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Knallnoob spørsmål, garantert, men EMG KH21 er beregnet for Strat, right?

7843182[/snapback]

 

Beregna å beregna, fru Blom. Hammett brukte KH20(to emg single coil, og ein emg 81) då han brukte Strat, og det er ikkje noko i vegen med å bruke 21 heller. Husk at du må ha plass i plekterbrettet ditt. KH-21 er to EMG-81/81 humbuckere, noko som vil seie at dei tar meir plass enn ein vanlig single coil pickup.

 

Sjå her.

 

Edit.

Endret av huf
Lenke til kommentar

Sitter her med en fender stratacoustic som har et småkjipt intoneringsproblem. Det har seg nemlig sånn at forskjellen mellom løs streng og tonen i 1. bånd er vesentlig større enn en halvtone. Det er verst i 1. bånd. De andre er mindre feil etterhvert som jeg kommer lengre opp på halsen. Hva er det som må gjøres? Det som virker mest logisk er vel kanskje å file ned sadelen litt, eller er det feil?

Lenke til kommentar
Det sies jo at Ibanez lager bra kasser, har ingen erfaring med den du nevner men prøv den ut i din lokale instrumentforhandler.

7842970[/snapback]

 

Har ingen lokal som forhandler med Ibanez, nermeste jeg kommer lokal forhandler som forhandler med Ibanez er på Sortland, å der har dem den ikke inne.

 

Har prøvd en del el/akustiske her jeg bor, men jeg syntes ingen av dem utmerket seg noe serlig, bortsett fra den til 10blanke, som er helt uakseptabelt

Lenke til kommentar
Sitter her med en fender stratacoustic som har et småkjipt intoneringsproblem. Det har seg nemlig sånn at forskjellen mellom løs streng og tonen i 1. bånd er vesentlig større enn en halvtone. Det er verst i 1. bånd. De andre er mindre feil etterhvert som jeg kommer lengre opp på halsen. Hva er det som må gjøres? Det som virker mest logisk er vel kanskje å file ned sadelen litt, eller er det feil?

7844079[/snapback]

 

Var det ved skifte til anna strengtjukkelse som skapte intonasjonsproblemet, eller har det vore der heile tida?

Lenke til kommentar

Du kan alltids forsøke å file ned sporet i toppsadelen. Vær forsiktig og ta litt om gangen. Dette gjelder sannsynligvis for alle strengene?

 

Skaff deg noen tynne filer, og senk sporene i toppsadelen litt om senn. Prøv å lage et "u"-formet spor til strengen, unngå "v" da dette kan få strengene til å henge. (TWFA laget en utmerket illustrasjon på disse sporene lenger bak i tråden)

 

En god pekepinn: Når du trykker ned strengen på 1 bånd skal avstanden mellom streng og 2 bånd være tilnærmet lik strengehøyden ved toppsadelen.

 

Forvirret? Send meg en PM...

Lenke til kommentar

Det låser strengene slik at gitaren ikke skal bli ustemt først og fremst med utpreget bruk av vib arm, særlig på gitarer med Floyd systemer, eller forsåvidt med nådeløs bending.

7841683[/snapback]

 

 

Ja vel. Jeg har også vib-arm på min el-gitar som jeg kommer til å eksperimentere med etterhvert. Kanskje en ide å skaffe en sånn en for å slippe å stemme strengene hele tida?

 

Noen som har en formening eller anbefaling om det?

 

Trenger det sikkert ikke, men lurt å ha det i bakhodet i tilfelle..

Endret av myst84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...