Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Straplock er det aller første som når hodet mitt så fort jeg kjøper en gitar som ikke har det.

 

Høres ut som en utrolig kjedelig opplevelse det der, Satrucci. Har vært borti en lignende hendelse selv der gitaren datt ned fra et stativ uten "arm". Helt siden da har jeg bare kun holdt meg til stativ som har feste for halsen. Også et viktig punkt, gitarister ;) .

7284840[/snapback]

 

Spess da gitaren koster godt over 20 høvdinger ny :(

 

 

 

 

 

Har nesten fått lyst til å starte litt med bass i det siste.. hva har skjedd? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjedelig. Snakket med Henki idag. Han sa at det som gjerne tar tid bortsett fra selve jobben (en skikkelig lakkjobb tar fort noen timer) er å finne den riktige fargen. Men du får snakke med ham om det.

 

Geir :)

7284265[/snapback]

Det er kun svart lakk og klarlakk som er ødelagt.

Har du ei mailadresse eg kan kontakte han på?

Ta det gjerne på PM.

Lenke til kommentar

Noen som vet noen bra sanger for en nybegynner med klassisk gitar? Kan bare Gubba Noa og Lisa gikk til skolen, men lærer fort. Helst med fingerspill, har litt stive fingerledd til å spille mye akkorder, iallefall for øyeblikket.

 

EDIT: Kan noen forklare dette litt bedre? Får det ikkje til, eneste eg oppnår er håndledd-smerter...

 

BTW: Hvor lang tid tar det før nye strenger er spilt inn? Dvs. ikkje blir ustemt bare eg ser på de...

 

EDIT(igjen:P): Er piezo-mikrofoner digg? Så litt på denne, er vel for dyr for meg men er lov å drømme :p

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
EDIT(igjen:P): Er piezo-mikrofoner digg? Så litt på denne, er vel for dyr for meg men er lov å drømme :p

7298234[/snapback]

Hvis du absolutt skal ha Piezo er Parker gitarer å foretrekke. Mange av gitarene har ferdiginstallert piezo-pickuper og lyden er bare helt fantastisk. Sjekk Parker sine hjemmesider. Men jeg synes det er best med ekte stålstrenger når jeg skal spille akustisk :cool:

Lenke til kommentar

Hva synes dere om gitaren min?

Gitaren min

Når jeg blir bedere har jeg tenkt til å satse på en slik:

Gitaren

Denne har jeg tenkt til å kjøpe når jeg er godt over middelmådig(det vil si klarer en del soloer, de fleste teknikker etc.) Tenker på å da kjøpe en gitar til ca. 10-15 tusen som kan være i noen tiår :p

 

 

Kan min nåværende gitar leve en del år også? Har ikke peiling på sound osv :p

Lenke til kommentar

Så lenge du er fornøyd, er den jo god nok. Når du spiller en stund får du vel prøvd flere andre gitarer etterhvert, og du får noe å sammenligne med. Da kan du bytte den ut når du er lei den og mener den ikke holder mål.

 

Og hvis du planlegger BC Rich bør du prve en slik, mine erfaringer er at de er ganske tungvindte og enormt uvante å spille på i forhold til mer "ortodokse" gitarer som strat, tele, les paul og diverse ibanez/esp osv.

Tilvenningen kommer seg etterhvert, men du mister gjerne også sansen for utseendet (hvilket jeg tror er en viktig faktor for mange BC Rich-kjøpere).

Lenke til kommentar
eg spør igjen:

om eg skal bruke meir penge enn epiphone les paul standard 4500,- og roland cube 30 watt. kva bør eg legge peng i då`?

 

gitar

forsterker

eller pedal

eller anna stuff

7285080[/snapback]

 

Du burde helt klart prioritere gitaren. Du kan ha det nyeste innen pedaler og forsterkere, men til syvende og sist er det gitaren som teller. Jeg har en gitar som veldig fort blir ustemt, hvis jeg bruker "whammy-spaken", eller hvis jeg bender strengene litt for mye. Det kommer blant annet at enkelt deler av gitaren er dårlig, så du burde teste en del ting før du kjøper gitaren. Som feks å bruke "whammy-spaken" mye, og se om gitaren blir fort ustemt.

 

Vel, ble sikkert litt rotete. Håper du fikk noe ut av det.

Lenke til kommentar
Hva synes dere om gitaren min?

Gitaren min

Når jeg blir bedere har jeg tenkt til å satse på en slik:

Gitaren

Denne har jeg tenkt til å kjøpe når jeg er godt over middelmådig(det vil si klarer en del soloer, de fleste teknikker etc.) Tenker på å da kjøpe en gitar til ca. 10-15 tusen som kan være i noen tiår :p

 

 

Kan min nåværende gitar leve en del år også? Har ikke peiling på sound osv :p

7307767[/snapback]

Ok, no skal eg vere heilt erleg.

Ibanezen suger hesterompe, men den er heilt sikkert grei nok til deg som øvingsgitar og dine første smågigs i gymsalen. Bedre enn min første jaffal.

B.C Rich'en derimot er ein... tja, stort sett ikkje så jævlig mykje bedre gitar, pluss at den ser heilt perverst grotesk altfor jævlig mongoharry ut, ein med andre ord totalt nyttelaus og idiotisk gitar som låter heilt på trynet.

 

Takk. :)

Lenke til kommentar
Kan jo gå for en RG i den prisklassen, for eksempel en slik en. Lynrask hals og låter pent, funker utmerket til metal og. Som du ser er den brukt, og det lønner seg! For ofte mye mer for penga på den måten.

7310595[/snapback]

Det var genialt, men du trenger ikke gruble deg ihjel over det før det blir aktuelt. Bare sørg for å følge med og stikke innom musikkforretninger en gang iblant for å teste varene så du gjør deg opp en mening omkring hva du vil ha.

 

Jeg selv kunne også godt tenke meg en Les Paul, men jeg ser det ikke som noen typisk metalgitar. Ikke at du ikke kan spille hva du vil på den, men du vil kanskje ha andre pickuper og ikke minst et annet vibsystem ala floyd rose e.l. til denslags musikk.

Lenke til kommentar

-7--------------

----------------

-----------------

-----------------

-----------------

-0---------------

 

Når eg skal spille den, bruker eg tommel på E og pekefinger på e? Har litt problemer med at eg treffer flere strenger.

 

BTW: Har spilt i et par uker og kan Gubba Noa, Lisa gikk til skolen, 2 vers av Ja, vi elsker og litt av Nothing Else Matters. Er det bra, gjennomsnittlig eller dårlig? Føler at det går litt seint.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...