Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har erfaring med sju-strengersgitar? Ser veldig snasent ut.

7269250[/snapback]

Den syvende strengen er stemt i H, tilsvarende andrestreng.

Powerchords får en ny giv, da man kan ha svintunge riff!

Rent spillemessig så er det ikke så veldig anderledes enn en vanlig 6-strenger foruten at halsen er noe bred. For bred for min smak, men muligens det bare er vanesak.

 

Fordelen er selvsagt at man kan komme lengre ned på toneskalaen men likefullt ha samme mulighet som en standard gitar. Det har man feks ikke på en bariton gitar.

Lenke til kommentar
Der et ikkje Squier eg snakkar om, nei. Korea-fabrikken er vel etter det eg veit så godt som nyoppstarta og har kvalitet opp mot Japan (Om ikkje betre?). Pluss at dei blir levert med Seymour Duncan pickups, nam nam. Grei pris har dei òg, 5-6000,-

7268740[/snapback]

 

Nyoppstarta? Lite Ash serien til Fender kom i 04. Joda, lite ash gitarene er svindgode, og jeg har lenge tenkt på å kjøpe en tele i naturell finish, men jeg synes fortsatt att Japsefender er mye bedre. Lite Ash serien er ikke dårlig, det er bare det at japan er så mye bedre. (Med mine fingre og ører)

Lenke til kommentar
Mjaa, lurer på om ikke Squier var en liten gitarfabrikk som ble kjøpt opp av Fender tidlig på 80tallet, for å så lage replikaer under "Squier by Fender" i japan, og solgt i asia og europa, men disse tok nesten over markedet, så Fender nedgraderte gitarene, og lot de ble produsert i Korea for billigere produksjon.

7268720[/snapback]

Jo, det stemmer, eller nesten. Det var en strengemaker de kjøpte opp på 60-tallet:

 

Fender, under the ownership of CBS, acquired the Squier brand name in the mid to late-1960s when it bought a USA based string-making firm, but it lay dormant for many years.

 

Men det er altså ikke noe eget firma idag, men bare et varemerke...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
kor mykje meir får eg for penga om eg går opp frå roland cube 30 watt kr 1700 til foreksempel 2500?

7276833[/snapback]

 

Kommer jo ann på hbor du kjøper den, men jeg så en Vox til 2700 tror jeg det var et sted.

 

Jeg personlig liker Vox bedre (lyden) og jeg mener vel innerst inne at Vox er bedre kvalitet, men det er bare min side av saken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...