Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

takk :) da gjorde jeg det riktig. fortsette å øve nå bare :)

 

nothing else matters er ganske mye øving for en nybegynner... vet dette spørsmålet har kommet tusen ganger, men tips til rolig akustisk gitarsang for å lære å spille gitar?

7225878[/snapback]

Red Hot Chili Peppers har en del greie sanger. I hvert fall er introene rimelig enkle å fikse for en nybegynner. Riffene er kanskje litt innviklet i begynnelsen, men når de sitter i fingrene er det ingen problem :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er ein kar som driv nettbutikk i nerheten av der eg bur, og siden eg lurer på å kjøpe  meg gitarutstyr snart, lurte eg på om han har "gode" prisar på utstyret sitt.

nettbutikk for då kan eg berre reise å hente det uten so mykje frakt...

7229923[/snapback]

Virket som helt greie priser, men det var en del av gitarene som er billigere andre steder :) I hvert fall fra Gibson

Lenke til kommentar
det er ein kar som driv nettbutikk i nerheten av der eg bur, og siden eg lurer på å kjøpe  meg gitarutstyr snart, lurte eg på om han har "gode" prisar på utstyret sitt.

nettbutikk for då kan eg berre reise å hente det uten so mykje frakt...

7229923[/snapback]

Virket som helt greie priser, men det var en del av gitarene som er billigere andre steder :) I hvert fall fra Gibson

7235622[/snapback]

 

ok, kor henne då?

Lenke til kommentar
det er ein kar som driv nettbutikk i nerheten av der eg bur, og siden eg lurer på å kjøpe  meg gitarutstyr snart, lurte eg på om han har "gode" prisar på utstyret sitt.

nettbutikk for då kan eg berre reise å hente det uten so mykje frakt...

7229923[/snapback]

Virket som helt greie priser, men det var en del av gitarene som er billigere andre steder :) I hvert fall fra Gibson

7235622[/snapback]

 

ok, kor henne då?

7235626[/snapback]

Du finner blant annet Les Paul Standard faded billigere på Sound1.no og en rekke forhandlere, les Paul Studio er også noen tusen billigere på Sound1. Men, jeg har ikke så god greie på det :)

Lenke til kommentar

Det er nok ekte!

 

Ulempene er (som jeg har hørt, da jeg ikke har egen erfaringer med disse)

Disse firmaen driver parallellimport, direkte fra fabrikk evnt fra forhandlere i lavkost land.

De selger grisebillig, men det kan muligens bli problem med garantien, da den offisielle norske importøren ikke er interesert i å være behjelpelig med produkter de selv ikke har innført til riket.

Strengt tatt er det ikke forhandleren som står for garantien, men leverandør (om jeg bommer her så si i fra.) Slik at en reklamasjon vil ta lang tid.

Videre så har de ikke særlig med produktsupport da de ikke er autoriserte forhandlere. Så fremt de selv ikke har grådig god peiling på alle sine produkter.

Har opp igjennom årene sett flere slike tilskudd, men de forsvinner gjerne etter forholdsvis kort tid da det ikke eksisterer driftsgrunnlag for en slik strategi.

De "seriøse" forhandeleene som da er igjen sitter gjerne igjen med et presset marked som forventer gode priser.

 

Likevel er prisene de kan tilby uten tvil særdeles gunstige.

Lenke til kommentar
Har opp igjennom årene sett flere slike tilskudd, men de forsvinner gjerne etter forholdsvis kort tid da det ikke eksisterer driftsgrunnlag for en slik strategi.

De "seriøse" forhandeleene som da er igjen sitter gjerne igjen med et presset marked som forventer gode priser.

 

Likevel er prisene de kan tilby uten tvil særdeles gunstige.

7236389[/snapback]

Som det sies: Når noe er for billig til å være sant, er det gjerne fordi selgeren glemte at han skal ha penger til strømregninga. Nærmere bestemt den såkalte cash flow. Jo mer man selger, jo mer har man i bestilling, og dermed pådrar man seg en betydelig leverandørgjeld som skal betjenes.

 

Husker da mitt eget (daværene) firma som vi startet med to tomme hender hjemme i stua plutselig var vokst til 12 ansatte som skulle lønnes og hadde varer for en halv million på lager og 800 000 i leverandørgjeld. Da er det kjedelig om du har beregnet prisene utfra at du bor gratis hjemme hos mor og far...

 

De har ofte for lave marginer, rett og slett, og der skjærer det seg for mange lavprissjapper. Så lenge produktene ikke krever support behøver ikke kunden bekymre seg om det, men å kjøpe noe som kan gå istykker fra en butikk som kanskje ikek finnes om en måned, og som du ikke får reparert på garantien hos importøren kan fort bli kjedelig...

 

Nå er dette en såkalt ungdomsbedrift, laget på prosjekt i videregående, og blir lagt ned om et halvt år i alle fall. De bor nettopp hjemme hos mor og far, og trenger ikke bekymre seg om fremtiden til firmaet så lenge driften går rundt et drøyt halvår.

 

Men dette er læring. Og de fortjener jo kanskje litt støtte da...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Har en venn som vil ha en "allround" gitar, som man gjerne kan skru på full vreng og spille tungt. Jeg anbefalte han slik gitar som jeg har "Ibanez s-470", men han vil ikke ha lik som meg. Noen tips?

 

Forresten, er Ibanez RG350EX en bra gitar?

 

 

Vær snill og svar.. :)

7162664[/snapback]

Ibanez RG350EX er en super gitar. har en slik jeg så jeg vet nokk det ;)

 

har spilt gitar i 3 år nå. har en fender,gibson les paul 1960, Ibanez RG350EX, høfner, og en eko! jrg spiller mest på gibson les paul 1960, og Ibanez RG350EX da. den er beste gitarn jeg har hatt til nå da ;)

 

så jeg anbefaler den :):p

Endret av m0zzdart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...