Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Har ett lite problem med litt støv mellom mic'ene og inngangen til strengene. Er veldig vanskelig og nå dit og pga strengene, tips?

5561628[/snapback]

Tips ja, med Q foran = Q-tips! :thumbup:

 

Ellers foreslår jeg å ta det neste gang du bytter alle strengene (noe alle bør gjøre en gang iblant). Ta kanskje 2 og 2 strenger og tørk under mens du bytter. (edit: da kan du tørke med dopapir eller annet som fremstår som hendig og enkelt uten å ødelegge gitaren/plektebrettet)

 

Jeg har forresten hørt at det ikke er bra å bytte alle strengene på en gang, siden du vil ødelegge snap'en (spentheten) som er i gitaren, hvilket kan føre til at den blir lettere ustemt. Er dette riktig? Kanskje det varierer fra gitar til gitar?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Epiphone Les Paul 100 med åpne humbukcere, så jeg hadde sett sånn deksel til å sette oppå humbuckerne, og dro til butikken for å kjøpe dette, men fikk beskjed om at da kom det til å pipe når jeg nærma meg forsterkeren p.g.a. at det ikke var voksa under.

 

er dette sant? hvor dan kan det pipe av å bare sette ett deksel over slik at det ser ut som en "lukket" humbubucker(eller hva det nå heter)?

Endret av kalli
Lenke til kommentar
Jeg har forresten hørt at det ikke er bra å bytte alle strengene på en gang, siden du vil ødelegge snap'en (spentheten) som er i gitaren, hvilket kan føre til at den blir lettere ustemt. Er dette riktig? Kanskje det varierer fra gitar til gitar?

5562676[/snapback]

 

Jeg trodde man skulle bytte én og én fordi det blir vanskligere å stemme hvis du tar alle på en gang.. Siden du da må ha vib-armen i spenn, mens du stemmer.. !? Det er det jeg har hørt.. Men, har egentlig ikke hørt så mye om det..

 

Hvis du ikke har vib-arm, så gjør det ingenting uansett, vil jeg tro..

 

Selv så bytter jeg alle strengene med en gang, så det er lettere å gjøre reit da strengene ikke er i veien..

Lenke til kommentar
Jeg har forresten hørt at det ikke er bra å bytte alle strengene på en gang, siden du vil ødelegge snap'en (spentheten) som er i gitaren, hvilket kan føre til at den blir lettere ustemt. Er dette riktig? Kanskje det varierer fra gitar til gitar?

5562676[/snapback]

Det er mange myter om dette, og de er stort sett ikke sanne. Hva tror dere skjer med halsene før de monteres på gitaren?

 

060_Necks.jpg

 

080_Thrift1.jpg

 

Jeg har selv en hals liggende som jeg kjøpte for to-tre år siden og ennå ikke har montert på noen gitar.Og en som sitter på en gitar, men ikke har hatt strenger på seg ennå. De ar absolutt ikke tatt skade av det...

 

Den eneste grunnen til at det kunne være noe problem, er hvis man har brukt ekstra tykke strenger (type SRV, men uten å stemme en halv tone ned som han gjorde), og har skrudd til truss rod noen hakk for å kompensere. (Hvilket normalt er en dårlig ide i seg selv.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hallo igjen.

Har som sagt funne ut at eg skal kjøpe meg ein bedre forsterker, ein liten combo helst, og i den anledningen på min Marshall AVT100 ut. Nokon som veit kva eg burde ta for denne? Ampen er igrunn strøken, ca 3år gammal. Ny ligger den vel på ca 7500,- og eg betalte vel 8000,-

Er 4000 for optimistisk?

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Hallo igjen.

Har som sagt funne ut at eg skal kjøpe meg ein bedre forsterker, ein liten combo helst, og i den anledningen på min Marshall AVT100 ut. Nokon som veit kva eg burde ta for denne? Ampen er igrunn strøken, ca 3år gammal. Ny ligger den vel på ca 7500,- og eg betalte vel 8000,-

Er 4000 for optimistisk?

5582689[/snapback]

Nei, det synes jeg er greit. Jeg solgte nettopp kabinettet fra min Mesa-rigg, og fikk mer enn halv pris for det...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...