Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og en ting til: På et haifinn plekter, skal man spille med "piggene" eller selve finna?

Eller skal man bare bruke det som et vanlig plekter?

5609532[/snapback]

 

Gå over til Dunlop 1mm plekter. Ikke de rene, men de ruglete. De sitter best mellom fingrene.

 

Haifinne er roten til all ondskap.

5613652[/snapback]

 

Jeg pleier å spille med jazz3 jeg.

Skulle bare teste haifinn! :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med epiphone les paul gitarer?

 

Har sett en del kommentarer på nettet at det er bra lyd i dem, men at treverket er litt dårlig...

 

Er bare en nybegynner, så jeg har lyst på en el-gitar med bra lyd til å starte med og heller kjøpe noe med litt mere kvalitet hvis jeg finner ut at jeg vil forsette å spiller gitar (har spilt en del kassegitar før)

Lenke til kommentar
Har sett en del kommentarer på nettet at det er bra lyd i dem, men at treverket er litt dårlig...

 

Dette er igrunn en selvmotsigelse.

5615723[/snapback]

Ja, igrunn er det jo det, men det var holdbarheten til treverket en eller to av 30 kommentar som klagde på det, resten sa at det var enkelt å greit en billig gibson, fordi det er visnok samme fabrikken, å det kan jo stemme for ser du på epiphone.com så står det a part of the gibson family brand...

 

Men er det noen som kan snakke fra erfaring med epiphone gitarer?

Lenke til kommentar
Hm.

 

Er jeg den eneste som blir helt mør i fingrene av å spille Opeth i 11-12 minutter? :hmm:

5616472[/snapback]

 

Opeth er tricky.. spess å få det til å høre bra ut med to gitarer på Advent..

5616937[/snapback]

 

Jeg spilte The Night and The Silent Water, siste riffet tar knekken på de fleste fingre...

 

Også starten på Black Rose Immortal da, men det er jo mer slitsomt enn en halvtimes joggetur... :hrm:

Lenke til kommentar
Har sett en del kommentarer på nettet at det er bra lyd i dem, men at treverket er litt dårlig...

 

Dette er igrunn en selvmotsigelse.

5615723[/snapback]

Ja, igrunn er det jo det, men det var holdbarheten til treverket en eller to av 30 kommentar som klagde på det, resten sa at det var enkelt å greit en billig gibson, fordi det er visnok samme fabrikken, å det kan jo stemme for ser du på epiphone.com så står det a part of the gibson family brand...

 

Men er det noen som kan snakke fra erfaring med epiphone gitarer?

5616899[/snapback]

 

Jeg har en Epiphone Les Paul 100.

Det er en helt grei gitar med grei lyd(det er min mening), kostet ikke så mye heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...