Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Det er ingen debatt. De gjør det fordi det er billigere. Av samme grunn bruker de billig "vintage"-hardware på samme gitarer og billigere (døve) pickups uten fasevendt midtpickup. Har ikke så mye til overs for Highway strattene (selv om jeg har testa i alle fall èn som var super). Telecaster'ne, derimot, synes jeg kler den matte finishen mye bedre. Kan godt tenke meg en Highway 1 tele i matt blond finish med et par gode Duncans eller Rio Grande eller noe i den duren. :)

5537992[/snapback]

 

Gitaristen i bandet mitt spiller på en lyseblå/turkisaktig Highway 1 Tele med Seymour Duncan pickup'er. Fin lyd, fint utseende :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ingen debatt. De gjør det fordi det er billigere. Av samme grunn bruker de billig "vintage"-hardware på samme gitarer og billigere (døve) pickups uten fasevendt midtpickup.

5537992[/snapback]

Det er en debatt hvis to eller flere er uenige og diskuterer et emne, hvilket vi faktisk gjorde. Om enn kortfattet. Men hvis du har bestemt oss lar vi det være med det... ;)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Der er vi enige... :thumbup:

 

Har forøvrig Rio Grande på min Tux Thinline. En Twangbucker i bridge og en Genuine Texas i neck. Meget bra pickuper. Er også strålende fornøyd med pickupene i min Albert Collins: Den har en Fender Custom Shop i bridge og en Seymour Duncan Custom humbucker i neck. Min Andy Summers tribute har Fralins.

 

Andy - Tux - Albert:

 

FBB.JPG

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvor mange gitarer har du egentlig Geir? :dontgetit:

5545824[/snapback]

Jeg har solgt unna en hel del, men har noen igjen:

* Fender Stratocaster - 1979 Silver Anniversary

* Gretsch G 6120 SSLVO - Brian Setzer signature, nitro lakk

* Fender Aerodyne Jazz Bass

* Fender Custom Telecaster - Albert Collins Signature

* Fender Telecaster - 90s Thinline, sunset orange

* Custom bygget Telecaster - Andy Summers tribute

* Ibanez akustisk fra rundt '75, flammelønn kropp og hals, og lokk i gran

Og sist men ikke minst:

* Eugen Tele Thinline - aka. The Tux

 

Så har jeg tre nye prosjekter på gang:

* Eugen Mary Kaye strat i heltre flammelønn kropp og hals, og EMG pickup'er

* Custom Tele Esquire i mahogny med dobbel binding og cocobola gripebrett, Rio Grande Twangbucker pickup. Denne skal jeg ha dyprød lakkbeis på.

* Custom Jazz bass. Denne har jeg bare kroppen til ennå.

 

Så skal jeg ha en strat med Joe Barden pickup'er en dag. Men de er ille dyre og vanskelig å få tak i. Spesielt siden jeg helst ville ha Joe Perry utgaven i bridge.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
kjeder meg litt nå, så eg spørr om folk kan vise fram bilde eller link til dei flottaste gitarane dei veit om :)  hadde vert kjekt og sitt, kunne vi fått ein diskusjon på kva gitarar som er finast på utseende. :)

5547512[/snapback]

PRS Custom 22 med gull-hardware, Artist-top, abalone bird-inlays og stoptail. <3

Der har du smykke. :)

 

DSCN6610.JPG

 

Edit 1, 2 og 3: Sjølvsagt i min favorittfinish, Whale Blue :love:

Optimalt sett bør den ha jubileums-inlays i halsen, men det fant eg ikkje bilde av =/

 

Her er bilder av ein slik hals: http://www.elderly.com/new_instruments/items/ST24AN1.htm

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Hvis vi snakker om gitarer du kan få kjøpt i butikken: Fender laget denne i begrenset antall for Brooks Mays musikkbutikker i USA. De tok ganske enkelt kroppen fra en '62 RI Custom Telecaster, men med topp og bunn i flammet lønn, og satte på en '52 RI lønnetre hals. ('62 hadde gripebrett i palisander.)

 

BrooksMays2.jpg

BrooksMaysSmall.JPG

BrooksMays3.JPG

 

Det er en gitar jeg skulle ønske jeg hadde fått tak i. Det var en på eBay for et par år siden, men akkurat da hadde jeg ikke cash...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Dette er en av de peneste gitarer jeg vet om: En 100% strøken og original Fender Custom Telecaster.

 

60telecustomsb.jpg

 

Den er en drøm. Det var to grunner til at jeg ikke kjøpte den:

1. Jeg kunne aldri spilt på den, for det skulle bare en ripe til så var den ikke 100% strøken lenger.

2. Prislappen var 130 000 kroner....

 

Et lite tips hvis noen synes det er småpenger: Rumble Seat Music har en 1960 Les Paul til salgs for det tidobbelte! 1,3 millioner for en gitar! :!:

 

De har en '57 Goldtop til bare millionen også, hvis du er litt skrapet for cash akkurat nå. :p

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...