Gå til innhold

Er Metallica oppskrytt?


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Metallica er ikke oppskrytt her, enten har ikke folk hørt om det eller så tror de det er satanmusikk. Jeg liker noe av musikken Metallica har laget, noe av det liker jeg ikke (les: Load og Reload er to gylne eksempler).

 

Her jeg bor skal ikke folk ha skryt for å utvikle musikk-horisonten lengre enn listepop. (Sikter ikke til at de skal elske metal nei). :p

Lenke til kommentar
Tja, hos fanboys er jo ethvert band oppskrytt. Men fra den "vanlige mann i gata" er de vel heller "nedskrytt" - i perioden jeg var ellevill fanboy av Metallica ble stort sett alle personer jeg kjenner over 40 helt fra seg av skrekk, og lurte på hvordan jeg kunne høre på sånn "vrælemusikk" og/eller "satanmusikk". :dontgetit:

 

Vel, de er flinke i alle fall.

Fullstendig enig. :thumbup:

Load og ReLoad var kun to mislykkede forsøk på å forandre stilen og gjøre bandet mer mainstream. St.Anger var mer et forsøk på å gå gamle stier kombinert med nye elementer. Overproduksjon var resultatet.

Pre-Black Album > Post-Black Album. Det mener nå ihverfall jeg.

Angående det at Hetfield begynner å skralle, er jeg delvis enig. På f.eks. St.Anger-DVDen lyder han tidvis, unnskyld utrykket, helt jævlig. Likevel syns jeg absolutt han leverte varene 2. Desember 2003! :)

Lenke til kommentar

Og mens vi er inne på Metallica, er det bare jeg som synes at plata "Load" er den beste?

 

The House Jack Built

Until it Sleeps

King Nothing

Hero of the Day

Bleeding Me

Cure

Poor Twisted Me

Wasting my Hate

Ronnie

og selvfølgelig The Outlaw Thorn

 

Sangene jeg har listet opp er de beste til Metallica etter min mening. Jeg har til og med rippa plata med kvalitet på 320kb\s (plata tar 260mb :whistle: )...

Lenke til kommentar

Selv om jeg må innrømme at jeg er tildels litt metallica fanboy (har blitt mindre i det siste da, hører på mye annet) så er jeg enig at de er litt oppskrytt.

De har relativt enkle sanger, men det er derfor folk liker dem. Jeg vet hvertfall med meg selv at jeg ikke synes det er like gøy å høre på en sang hvor jeg ikke kan tromme med på bordet forran meg :p

Jeg liker også faktisk alle albumene, alle er gode på sin egen måte. Men for å høre på St.anger så må jeg ha gode hodetelefoner på, først da kan jeg sette meg ned å høre på den.

 

Likevel syns jeg absolutt han leverte varene 2. Desember 2003!

 

Ah... 2 December 2003 :love: kommer jeg aldri til å glemme :D

Lenke til kommentar
Sangene jeg har listet opp er de beste til Metallica etter min mening. Jeg har til og med rippa plata med kvalitet på 320kb\s (plata tar 260mb  :whistle: )...

Eg ripper de fleste av mine på lossless wma, de går rundt 800-1200kb/s... :p

 

Egentlig synes eg ikke Metallica er veldig oppskrytt, men litt oppskrytt er de ihvertfall... (IMO)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Ja.. Øh... MetallicA er verdens mest suksessfulle metal band som noen gang har eksistert.

Jeg er stor fan av MetallicA selv, men jeg må si at Load/REload ikke var så imponerende bra egentlig. :nei:

 

Vi må også huske på at bandet har vært i en vanskelig situasjon men James på avrusning og krangling mellom medlemma da..

 

Men de er utrolig bra live :cool:

 

Edit: Jeg har leifa

Endret av Røvenskiold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...